Milloin voisin käyttää mekkoja?
Mun tekee jostakin syystä kauheasti mieli ostella itselleni mekkoja. Ongelma on, etten tiedä missä mä niitä sitten pitäisin.
Tyhmä kysymyshän tämä on mutta milloin te käytätte mekkoja?
Kommentit (16)
Mä käytän hameita ja mekkoja ihan kaikkialla ja kaikkina vuoden aikoina, arkena ja pyhänä. Tai no, en kuitenkaan urheillessa, mutta muuten. Pitkiä ja lyhyitä. Kylmällä vain paksumpia sukkiksia alle tai esim. työmatkan ajaksi toppahousut ja töissä sitten vaihdan.
Kaikkialla paitsi urheillessa voi käyttää. Mikäs sen mukavampaa ja helpompaa kuin mekot. Kuten edellä mainittiin, kovalla pakkasella matkoiksi toppahousut. Kai sä ap käyt jossain muuallakin kuin töissä?
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 11:28"]
Kaikkialla paitsi urheillessa voi käyttää. Mikäs sen mukavampaa ja helpompaa kuin mekot. Kuten edellä mainittiin, kovalla pakkasella matkoiksi toppahousut. Kai sä ap käyt jossain muuallakin kuin töissä?
[/quote]No kaupassa, lääkärissä, kirjastossa ja semmosissa paikoissa vaan. Juhlia on hyvin harvakseltaan. Voishan sitä tietty ruveta käymään taidenäyttelyissä, konserteissa ja niihin sitten tietty voisi mennä mekossa. Arkena mekko tuntuu muuten jotenkin ylipukeutumiselta helposti. Ja tosiaan pitää olla tosi paksut sukkikset jalassa.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 11:31"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 11:28"]
[/quote]No kaupassa, lääkärissä, kirjastossa ja semmosissa paikoissa vaan. Juhlia on hyvin harvakseltaan. Voishan sitä tietty ruveta käymään taidenäyttelyissä, konserteissa ja niihin sitten tietty voisi mennä mekossa. Arkena mekko tuntuu muuten jotenkin ylipukeutumiselta helposti. Ja tosiaan pitää olla tosi paksut sukkikset jalassa.
[/quote]
Suosittelen kokeilemaan. Pitkät saappaat ja paksut sukkahousut on mielestäni huomattavasti lämpimämpi yhdistelmä kuin pelkät pitkät suorat housut, joissa se kylmä kangas lepattaa vasten kinttuja. Itse toki käytän myös polveen asti ulottuvaa takkia, en mitään napamallia.
Käytän mekkoja useammin kuin housuja. Nyt raskaana käytän lähestulkoon ainoastaan mekkoja. Laitan paksut sukkahousut alle , sekä saappaat.
Mä en juuri housuja edes pidä. Itelläni on mekkoja moneen lähtöön, on arkisia neule yms. mekkoja leggareiden ja sukkisten kans, sitten biletykseen ja juhliin omat ja parempia työ tms. parempiin tilaisuuksiin laitettavia löytyy kans.
Mä käytän 4-5 päivää viikossa:)
Mulla on kaapissa työkäyttöön toistakymmentä erilaista kotelomekkoa/neulosmekkoa, useimmat sellaista joustavaa kangasta. Niitä on ihana pitää kesät talvet. Talvella laitan alle poolon tai paidan ja päälle jonkun kivan ohuen neuletakin, kesällä menee ihan sellaisenaan. Osa on aika lyhyitä ja niiden kanssa käytän paksuja sukkiksia tai mustia farkkulegginsejä. Ja värikkäitäkin suurin osa!
Tälläkin hetkellä töissä hihaton värikäs silkkimekko jonka alla lämmikkeenä musta toppi (ei näy), mustat farkkulegginsit ja värikäs erikoisen mallinen neuletakki. Mekon olen nostanut vyöllä tunikaksi.
LIsäksi sitten erilaisia juhlamekkoja pikkumustasta verenpunaiseen Hollywood glamour mekkoon:D
Töissä tulee pääasiassa käytettyä, samoin matkoilla, kesällä tietty lähes joka päivä joku rimpula päällä.
n 50+
Minä pidän mekkoja ja hameita aina, housuja en koskaan muulloin kuin urheillessa.
Olen 27-vuotias enkä omista yksiäkään housuja. En käytä niitä ikinä. Joissain miehen vanhoissa pieruverkkareissa saatan ulkoiluttaa koiraa, mutta muuten en ikinä. Yli kymmenen vuotta olen mennyt tällä linjalla, enkä näiltä näkymin aio housuihin palata.
Mielestäni sellaista paikkaa ei ole, jossa ei voisi mekkoa tai hametta käyttää!
Musta olisi ihanaa käyttää aina mekkoja, mutta kun mulla on rumat sääret! Paksut, eikä nilkkoja ollenkaan. Korkokenkiä en voi käyttää ollenkaan :(
Juhlavia mekkoja juhlissa, arkisempia mekkoja arkena.
Oikeastaan vain kesällä ja alkusyksystä. Mulla vain on rumat suonikohjut, joten puen myös ne parjatut legginssit alle.
Mä käytän töissä, juhlissa, kesällä ja kevään&syksyn lämpimillä keleillä ihan muuten vaan. Mekko tilaisuuden mukaan, joko arkisempaa, virallisempaa tai juhlavampaa.
Se on harmi, etten ole töissä missä voisi käyttää omia vaatteita. Menopaikkoja on jotenkin kovin vähän. Pitäisi varmaan keksiä lisää.