Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia kroonisesta borrelioosista?

Vierailija
23.10.2020 |

Olen alkanut pohtia, josko pitkään kestäneet oireeni voisivat olla borrelioosia. Oireet alkoivat 14 vuotta sitten. Tuolloin nousi mökkireissun jälkeen kova kuume, imusolmukkeet turposivat niin ettei hengittää voinut, niska jäykkänä, sairaalaan laitettiin terkkarista kun tulehdusarvot olivat yli 300. Syytä ei löydetty, en tosin tiedä edes mitä etsivät, angiina ei ainakaan ollut. Tuon jälkeen olen ollut voimakkaan uupunut, kurkku kipuili pitkään, pitkään lehahteli semmoista sirppimäistä ja laikukasta ihoreaktiota, johon rasvaus ei auttanut. Lääkärikään ei osannut sanoa mitä oli. Tuosta infektiosta lähtien ollut voimakasta yöhikoilua. Vuosien mittaan turvonnut lisää imusolmukkeita ilman kipeänä oloa, ultrattu, tutkittu veriarvot, ei ainakaan imusolmukesyöpää. Kaikki arvot täysin kunnossa aina.

Yhdessä vaiheessa huomasin, että vatsani ei kestä enää punaista lihaa, vaikka aikaisemmin oikeastaan elin pihveillä.

Viisi vuotta sitten iski voimakas uupumus, kovat raajakivut, nivelissä-lihaksissa-kaikkialla. Pistelee ja polttaa ihoa, välillä katoaa ja palaa. Alaselkä on muussina ilman mitään tapahtumaa, lihakset nykii, kivut käsissä ja jaloissa on ihan hirveitä toisinaan. Kovia päänsärkyjä.

Lääkärissä tutkittu vaikka kuinka monet kerrat, ja käännytetty oikeastaan vain verikokeiden kautta kotiin, koska mitään ei koskaan löydy. Sain diagnoosin fibromylagia, ja tämän diagnoosin sain puhelimitse, tätä ennen pari kertaa fysioterapiassa ja keskustelemassa lääkärin kanssa. Sanovat että masennus aiheuttaa kaikki oireet, että syö kipulääkkeitä. Ei auta mielialalääkkeet oireisiin, eikä kipulääkkeet.

Lisään vielä vatsavaivat, virtsatievaivat ja tulehdukset, unettomuus tai vaihtoehtoisesti uupumus, sekava olotila, takykardiaa, sydän saattaa lepäillessä alkaa hakata ihan älytöntä vauhtia jne. Mitähän vielä..

Kuulostaako tutulta kenellekkään? Haluaisin kovasti avun olotilaani jatkuvan saikuttamisen sijaan. Punkinpuremaa en ole koskaan huomannut, mutta 18-vuotiaaksi asuin peltojen keskellä niillä juosten ja makoillen, ja ulkoilutettavilta kissoilta sai nyppiä punkkeja usein.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta tyypilliseltä borrelioosilta. 

Vierailija
2/3 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että kärsin kovasta hiustenlähdöstä, puutumisen tunteesta, viiltävät kivut siellä täällä. Muisti takkuaa, unohdan kesken lauseen mitä olen sanomassa tai unohdan mitä olen tekemässä..

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta tyypilliseltä borrelioosilta. 

Aijaa? Itse kun olen asioita yrittänyt tutkia, niin täsmäisi aika hyvinkin. Melko moninaisia oireita ilmeisesti voi olla. Siksi täällä kyselenkin, jos jollakin olisi kokemusta.

Enkä siis nyt hae niitä kokemuksia, jossa on huomattu punkin purema jota hoidettu samantien antibiooteilla, vaan nimenomaan niitä pidemmän aikavälin tapauksia ja niitä joilla on ollut borrelioosi piilevänä.

Ap