Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko kuvitella asuvasi Amerikassa?

Vierailija
23.10.2020 |

?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut USAssa ja voisin asua vastakin.

Vierailija
2/33 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUOLEMA AMERIKALLE!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, puolisoni on yhdysvaltalainen. 

Vierailija
4/33 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella. Olen asunut Kanadassa.

Vierailija
5/33 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain Alaskassa tai Arizonassa keskellä ei-mitään.

Vierailija
6/33 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen ollut aiemmin tosi ihastunut yhteen tyyppiin, mutta muuttaminen sinne ei olisi ollut vaihtoehto. En tykkää Amerikasta millään muotoa. Erityisesti halveksin amerikkalaisia "arvoja" = raha ja ulkonäkö. Mitään syvällistä, rehellistä, kunnollista tai arvostettavaa sieltä ei löydy.

Vierailija
7/33 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Kehitysmaa, joka on kaikesta päätellen seonnut ja täystuhon partaalla. Kaikenlainen liberaalihörhöily ja poliittinen korrektius on mädättänyt USA:n. Konservatiivien vainot ja syrjintä on suoraan kuin Maon Kiinasta.

Vierailija
8/33 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Olen ollut aiemmin tosi ihastunut yhteen tyyppiin, mutta muuttaminen sinne ei olisi ollut vaihtoehto. En tykkää Amerikasta millään muotoa. Erityisesti halveksin amerikkalaisia "arvoja" = raha ja ulkonäkö. Mitään syvällistä, rehellistä, kunnollista tai arvostettavaa sieltä ei löydy.

On siellä vaikka mitä hyvää, se on niin kuin isompi eurooppa ja osavaltiot niin kuin euroopan eri maita.

Ei ne ole kaikki tyhmiä ja kieroja, monet on todella kohteliaita ja hyväkäytöksisiä, paljon älykkäitä ihmisiä, varsinkin parhaiden yliopistojen lähistöllä jne.

Vierailija
9/33 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan. 330 miljoonan ihmisen joukosta ei muita löydy.

Vierailija
10/33 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut muutamassa osavaltiossa. Mieheni on amerikkalainen. En lähtisi enää, en ainakaan lasten kanssa. Lisäksi jos rahaa ei olisi tarpeeksi, en lähtisi ollenkaan. Mutta onhan siellä luksuksia joita Suomesta ei saa rahallakaan.

Vierailija
11/33 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Kehitysmaa, joka on kaikesta päätellen seonnut ja täystuhon partaalla. Kaikenlainen liberaalihörhöily ja poliittinen korrektius on mädättänyt USA:n. Konservatiivien vainot ja syrjintä on suoraan kuin Maon Kiinasta.

Kannattaa varmaan lukea joskus jotain muutakin kuin chaneja, senkö takia siellä on trump koko maan johtajana, koska rep. on niin vainottuja, mieti nyt itsekin.

Vierailija
12/33 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut töiden takia. Kaipaan sieltä joitain juttuja, mutta yllättävän vähän itse sitä Amerikkaa. Ihmisiä ehkä eniten. Yleensä kiinnyn paikkoihin voimakkaasti, mutta jenkeistä kotiin muuttaessa oli sellainen ”jess!!!” fiilis kun koneen pyörät irtosi kiitotiestä. Siellä on brutaali ja pinnallinen arvomaailma. Eikä jokamiehenoikeutta.

Vierailija
13/33 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvalloista tulee mieleen iso navetta, jossa ihmiset vertautuu tuotantoeläimiin joiden hyvinvointiin ei panosteta ja joiden vapauden puutetta kompensoidaan hokemalla siihen liittyviä mantroja.

Vierailija
14/33 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole tainnut koskaan käydä siellä? Jos olisit, tietäisit että löytyy paljonkin syvällistä, rehellistä, kunnollista tai arvostettavaa. Mutta sunlaiset ihmiset eivät koskaan osaisi etsiä sieltä sellaisia paikkoja.

Vierailija
15/33 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassa voisin kuvitella asuvani sielläkin. Vapaus on iso asia. Aina.

Systeemien toimivuudesta kertoo eniten se, mihin ihmisvirrat liikkuvat. Itä-Euroopasta, sosialismin jäljiltä, menee edelleen valtavasti porukkaa länteen. Se kertoo olennaisen tästä asiasta.

Vierailija
16/33 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvalloista tulee mieleen iso navetta, jossa ihmiset vertautuu tuotantoeläimiin joiden hyvinvointiin ei panosteta ja joiden vapauden puutetta kompensoidaan hokemalla siihen liittyviä mantroja.

Kyllä siellä panostetaan. USA käyttää yksilön terveyteen enemmän rahaa kuin mikään muu maa. Siellä on vain rakenteet niin perseellään ettei se näy ruohonjuuritasolle, tai no, missään muualla kuin budjetissa.

Itse pidän USAn isoimpina ongelmina juurikin rakenteita, rakenteellinen luokkajako, rakenteellinen rasismi, jankutetaan yksilön vapauksista ja vastuista, land of the free ja amerikkalaisesta unelmasta johon tosiasiassa pääsyä ei ole kuin harvalla.

Harvinaisen epäonnistunut maa.

T. Onneksi pääsin muuttamaan pois

Vierailija
17/33 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi typerimmistä kommenteista jopa tällä palstalla🥇

Vierailija
18/33 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on niin suhteellista... Esim. Venäjään verrattuna USA on tuonut valtavasti innovaatioita, populaarikulttuuria yms. Venäjän pyöreää nollaa vastaan.

Eli jotain ne siellä rapakon takana tekevät oikeinkin.

Vierailija
19/33 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin hyvin kuvitella. Ottaisin jonkun komean cowboy'n omakseni.

Vierailija
20/33 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailu avartaa muutenkin kun ihastusten perässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi