Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kehtaa kertoa lainan määrää avomiehelle

Vierailija
28.01.2014 |

Minulle kertyi opiskeluaikana yli 10 000 € opintolainat, enkä kehtaa kertoa siitä avomiehelle. Mitä olette mieltä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 21:53"]

Minulle kertyi opiskeluaikana yli 10 000 € opintolainat, enkä kehtaa kertoa siitä avomiehelle. Mitä olette mieltä?

[/quote]

Onko sinulla takaisin maksu vaikeuksia vai miksi siitä pitäisi kertoa miehelle? Et sano ikääsi, mutta voihan hänelläkin olla opintolainaa tai vaikka jo asuntolainaa maksettavana.

Vierailija
2/9 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi pimittää tietoja ihmiseltä, jonka kanssa elää. Ei kovin hyvä pohja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n miehellä varmaan 100 000 velat eikä kehtaa kertoa niistä.

Vierailija
4/9 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole maksuvaikeuksia. Jossain vaiheessa täytynee kertoa esim. asunnon ostamisen yhteydessä. Täytyy yrittää sitä ennen maksella mahdollisimman paljon pois.

-ap

Vierailija
5/9 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot tai olet kertomatta. Mitä sen väliä, jos se ei vaikuta teidän yhteiseen elämäänne.

Vierailija
6/9 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tuossa on salaamisen arvoista?

Ymmärtäisin jos olisi pikavippejä ja kulutusluottoja, mutta 10k opintolaina ei ole mikään maailman järkyttävin juttu...

Vierailija
7/9 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä noloa on opintolainassa? Niin kauan kuin hoidat maksut, niin kaikki on kunnossa.

Vierailija
8/9 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, aika pikku juttu. Minulla on 37 000 € ulosottovelkoja, olen kyllä kertonut että olen sotkenut raha-asiat huolella mutta summaa en ole kertonut. Ei asuta yhdessä, kuitenkin tietää että minun kanssa ei tarvitse asunnon ostoa miettiä. Kun rakkaus tulee aidosti niin ei noilla asioilla ole merkitystä. Et ole ihan rauhassa :D....elämä on

Vierailija
9/9 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua. Mulla oli kans yli 10.000. Ja en alkuun kehdannut kertoa summaa. Jotenkin nolotti, varsinkin kun mies oli opiskellut ilman lainaa. No. Mentiin naimisiin ja ostettiin ensimmäinen yhteinen talo. Sai siinä yhteydessä tietää tarkan summan. Siihen asti olin puhunut ympäri pyöreästi, nolostellen (MIKSI, en kyllä nyt jälkikäteen ymmärrä....) 

No. Ei se mitään siihen sanonut. Nauroi vain. Itse olen maksanut lainani takaisin. Enää muutama tuhat jälellä. Huomaamatta lyhentynyt viidesssä vuodessa. 

Joten, elä ressaa. Ei se ole noloa tai epätavallista, että on opintolainaa. Toisilla on paremmat mahdollisuudet tehdä töitä opintojen ohessa, toiset saa tukea vanhemmilta. Jos kerta maksat jo lainaa takaisin, se lyhenee nyt nopeasti kun korotkin on niin mitättömät! Ei huolta, kyl se siitä. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi