Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄTTOIVEET ja vko 30!

24.07.2006 |

Maria80: Kiva kuulla sinunkin kuulumisia ja että Patu-Alli voi hyvin! Hauska tarina teidän tekonimellä. Minkä ikäinen teidän esikoinen on? Hänkö ei ollut muistanut ottaa insuliinia niin usein kuin olisi pitänyt? Voi tosiaan olla vanhempina hankalaa huolehtia, kun molemmat ovat töissä.. Pitäisi soitella koko ajan, kysellä vointia ja muistuttaa pistämään. Huoh. Eipä ole vielä kokemusta edes lastenhoidosta saati erityistä hoitoa vaativan lapsen.. Miten sä muuten sopeuduit tuohon lapsi- ja vauva-arkeen? Onko sulla ollut synnytyksen jälkeistä masennusta tms. edes esikoisen kanssa? Mä vähän mietin kuinka sitä yhtäkkiä sopeutuu siihen, että joku on niin riippuvainen itsestä. Rupeeko ahdistamaan? Ja myöhemminkin kun lapsi kasvaa niin kuinka sitä jaksaa koko ajan olla tämän kanssa ja yrittää olla hyvä äiti? En tiedä tajuaako tästä nyt mun pointtia, mutta kai tässä on joku pysähtymisen paikka mihin sitä on ryhtynyt. Koko oma kuva menee uusiksi kun ei voi ajatella vaan itteä enää vaan sitä muuttuu äidiksi.

kandi: Onnea potkusta!! Ihmeellistä että sen voi nuin selkeästi tuntea! Mä olen tuntenut jotain ihme kuplintaa ja poreilua, mutta on niin pientä ja hentoa että epäilen ovatko liikkeitä. Tuosta sinun potkustasi ei kyllä jää epäselvyyksiä! :D Tosi on, että liikkeiden tuntemiseen vaikuttaa moni asia. Mullakin on istukka takaseinässä joten se ei ole " tiellä" . Mutta kohtu ei ole eteenpäin joten se voi olla syynä etten vielä tunne. Tänään kuunneltiin sydänääniä ja niitä sai kyllä hakea ja hakea! Aina välistä kuului jumputus joka taas katosi kun vauva karkasi alta :D Kovasti siis liikkuu eikä hätää ole! Paljon on vaan tilaa jonne karata ja tämä ainakin karkaa jos vaan voi! Oli kyllä helpotus tietää, että hengissä ollaan edelleen! Maha kuulema pullahtaa useimmilla vkolla 20 joten sitä odotellaan! Ei ole kandi meillä enää pitkästi :)

Tänään on äitiysjooga ja tapaaminen helistimen tamperelaisodottajien kanssa. Jännittää aika lailla... Muut ovat paljon pidemmällä, mutta sitä mukavempi heidän kokemuksiaan on kuunnella ja miettiä että kohta minäkin :)

Mukavaa alkavaa viikkoa!

Minki ja pinki 17+0

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minä jättäydyn taka-alalle. Menkat alkoivat ajallaan lauantaina, mutta onneksi olin lapsettomuusitkuni itkenyt jo alkuviikosta niin pystyin ottamaan tapahtuneen vastaan tyynesti. Vauva-asiat saavat nyt siirtyä elämässä sivurooliin, sillä tämä alkaa muuten käydä raskaaksi.

Onnellista odotusta teille kaikille ja pidän peukkuja TiggerX:lle! :)

Hymyin ja halauksin

annaliinu

Vierailija
2/7 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tunteesi! Minäkin alan siirtyä täältä vähän muille maille, vauvakuumeisena edelleen, mutta on tavallaan raskasta palstailla ainoana ei-raskaana-olevana, ymmärrätte varmaan! Mutta kovasti taustailen teidän juttuja, sitten toiv. kun itsekin joskus raskautuu, niin tulee varmasti pohdittua samoja asioita!

Kaikkea hyvää teille ja Annuliinulle tsemiä!

tikru, *ovishetket käsillä*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikru ja annaliinu; Ymmärrän kyllä että ottaa voimille pyöriä tällä palstalla varsinkin kun muut ovat jo plussanneet. Toivon, että tulette aina välillä kertomaan kuulumisia ja varsinkin plussauutisia!

Minks: tuo meidän esikoinen (joka siis on se diabeetikko) täyttää pian 9 vuotta. Kyllä tässä vähän kahden vaiheilla ollaan näiden työkuvioiden kanssa. Nyt taas nähtiin että minun olisi lasten kannalta olla kotona, mutta taloudellinen tilanne (asuntolainoineen) vaatisi, että tuloa olisi enemmän kuin pelkästää miehen palkka...

Varsinaista synnytyksen jälkeistä masennusta minulla ei ole ollut, mutta täytyy myöntää, että tuon keskimmäisen syntymän jälkeen elettiin koko perhe aika rankka vaihe. Tuolla esikoiselle nimittäin todettiin tuo diabetes juuri silloin kun tuo keskimmäinen oli 2 viikkoa vanha. Olen muutenkin aika hyvin sopeutunut (mielestäni) vauva-arkeen enkä ole pahemmin haihatellut lapsettoman elämän pariin. Joskus kyllä sitä tulee kyllä mietittyä, että minkälaista elämä olisi jos ei olisi lapsia tai jos olisimme hankkineet lapset myöhemmin. Mutta päätöstäni en ole katunut. Toivottavasti pääsemme sitten miehen kanssa menemään, kun lapset ovat lentäneet pesästä (eli n.18-20 vuoden päästä ;)).

Vierailija
4/7 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan meidänhän se tässä pitäisi lähteä tältä palstalta eikä teidän. Ollaan tämä nyt vallattu odotuskeskustelulle vaikka tämän piti nimenomaan olla vauvakuumeisille. Teidänhän se pitäisi jatkaa täällä kirjoittelua eikä meidän...

Ja hyvin ymmärrettävää tuo teidän etäisyyden otto meistä. Toivon teille kaikkea hyvää ja etenkin sitä plussaa!

Pitäisikö meidän muiden perustaa uusi keskustelu tuonne Odotus-puolelle vai hajaudummeko kaikki laskettujen aikojen mukaan, mihin sitten kuulutaankin? Vai jatkammeko täällä? Henk.koht. kirjoittelisin mieluummin teidän kanssa jossain koska ainakin tuolla tammenterhoissa on niin paljon väkeä, että siellä on mahdotonta kommentoida kenenkään keskusteluja vaan kaikki kertovat vain omista kokemuksistaan. Tai voihan siellä kommentoida, mutta siis ei pysy perässä kuka oli kuka. No, ehkä se ei ole sen ideakaan. Mä kun en käy siellä edes päivittäin niin ehtii mennä moni galluppi sun muu ohi. Siellä kun on yksi pino/päivä.

Minki

Vierailija
5/7 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tikru ja annaliinu kokevat raskaaksi kirjoitella tällä kokoonpanolla (ymmärrettävistä syistä), niin voitaisiinhan me ehkä siirtää pino odotuspuolelle. Minne siis kahta yllämainittua odotellaan kovasti mukaan!

Kävin juuri YTHS:llä ylimääräisessä ultrassa, ja olipas hauskaa nähdä pikkuinen! Gynellä tosin oli vain alakautta käytettävä ultrauslaite, joten aika pienellä säteellä se näytti. Näin lähinnä vain pään, heiluttelevat kädet, sykkivän sydämen ja helminauhan näköisen selkärangan. Jalat jäivät pimentoon, samoin haaroväli :) Saadaan siis jännätä ainakin rakenneultraan asti sukupuolta, ellei peräti synnytykseen... Mutta kaikki oli ihan kunnossa, ainakin näin päällisin puolin. Ja lääkärin mukaan pikkuisella on voimakkaat liikkeet, eli ei ihmekään, että tuntuu jo!

Kandi & muhku 18+0

Vierailija
6/7 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrettävää, ettei Tikru ja Annaliinu jaksa kirjoitella tuossa tilanteessa. On ollut kyllä kiva tutustua teihin, joten toivottavasti tavataan joskus tuolla odotus-puolella :) Oon siellä itse lueskellutkin juttuja, mutta joskus kun paha olo vaivaa kunnolla, saattaa mullekin tulla vaan enemmän vellova olo, kun lukee muiden samassa vaiheessa olevien etomisjuttuja...;) Tsemppiä Tikru ja Annaliinu vauvan ajatustauossa tai yrityksessä!!

Mulla on ollu kirjoittelussa hetken tauko, kun pieni lämpökin on vaivannut etomisen lisäksi. Lieneekö flunssainen olo ja lämmöt koholla sit nyttenkin raskausoire, vai onko se sitä, että taudit tarttuu raskaana ollessa herkemmin. Meinasin jäädä työstä sairaslomalle, mutta koska tänään on taas helpompaa, niin enköhän täällä pystyssä pysy. Voi kun en haluis valittaa, kun monet haluaa tähän mun tilanteeseen, mutta sattu nyt todella hankala jakso, kun oli hieman kuumeinen olo, tajuväsyny ja etoi. En kuitenkaan edelleen oksentele.

Maria80: Olin ihan ajatuksessa mukana, kun kerroit tuosta teiän lapsen insuliinijutusta, todella raskasta varmaan, kun lapsi joutuu sairaalaan. Vaikutat kyllä todella vastuulliselta vanhemmalta, joten eipä turhaan kannata potea huonoa omaatuntoa, jos ei saa työtilannetta järjestettyä tauolle nyt, kyllä varmaankin hoidat kuitenkin lastasi niin hyvin kuin pystyt. Toisaalta, jos jäät työstä pois, niin onpa tuossa ainakin kunnollinen peruste.

Voidaan mun puolesta siirtyä odotus-puolelle. Ehkä kirjoittelen siellä jonnekin, mutta en halua teitä kuitenkaan kokonaan jättää, joten toivottavasti pysytään yhdessä, jotka haluavat sille puolelle siirtyä :)

8. viikko kai jossain vaiheessa menossa

Vierailija
7/7 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hus hus, menkäähän jo odotus-puolelle! :) Perustin teille sinne pinon, jotta voin jatkossakin seurata kuulumisianne (ja tulla joukon jatkoksi jossain vaiheessa tätä vuotta.)