Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko tappanut itsesi jos olisit joutunut miehesi elättämäksi?

Vierailija
28.01.2014 |

Ja joutuisit olemaan elättinä kenties vuosikymmenien ajan.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa, no en tietenkään. Ei palkkatyö ole ihmisyyden mitta. Pitäisikö vammaisten tai muuten työkyvyttömien muka tappaa itsensä? No ei.

Elätin miestä kolme vuotta, kun hän oli valmistuttuamme työtön ja ilman työttömyyskorvausta. Mies elätti minua, kun olin hoitovapaalla. Yhteinen perhe, yhteiset lapset. Ihminen voi olla hyödyksi monella tavalla, eikä aina tarvitse olla edes niin kovasti hyödyksi...

Vierailija
2/24 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 15:23"]

Mitä hittoa, no en tietenkään. Ei palkkatyö ole ihmisyyden mitta. Pitäisikö vammaisten tai muuten työkyvyttömien muka tappaa itsensä? No ei.

Elätin miestä kolme vuotta, kun hän oli valmistuttuamme työtön ja ilman työttömyyskorvausta. Mies elätti minua, kun olin hoitovapaalla. Yhteinen perhe, yhteiset lapset. Ihminen voi olla hyödyksi monella tavalla, eikä aina tarvitse olla edes niin kovasti hyödyksi...

[/quote]

Mutta rahattomana on kurjaa elää saa mieheltä kerjätä rahaa eikä hän sitä kuitenkaan anna,kulkea risoissa vaatteissa yms eipä se ole ihmisen elämää tämäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en tietenkään ja olen välillä joutunut väliaikaisen työkyvyttömyyden vuoksi niin joutunut tekemäänkin. Esim työkyvyttömyyseläkkeellä saa tienata jonkun verran ja työttömänäkin vähäsen.

Vierailija
4/24 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut mieleen itsari moisesta syystä. Olin tosi pitkään miehen rahojen varassa ja hyvinhän ne riittivätkin. Nyt ansaitsen itsekin, mutta kyllä me toisiamme tarvitsemme, sekä puolisoina että taloudellisesti.

Vierailija
5/24 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 15:26"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 15:23"]

[/quote]

Mutta rahattomana on kurjaa elää saa mieheltä kerjätä rahaa eikä hän sitä kuitenkaan anna,kulkea risoissa vaatteissa yms eipä se ole ihmisen elämää tämäkään.

[/quote]

Suosittelen eroa jos tilanteesi on tuollainen. Tuo ei ole mitään elätettävänä olemista, vaan alistamista.

Terv. miehen elätti, jolla ei tod. ole tuollainen tilanne.

Vierailija
6/24 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mieheltä pitää kerjätä rahaa ja kulkeä ryysyissä, vaihtaisin kyllä miestä ja vähän äkkiä. Jos elättäminen on miehelle ok, niin mitäs pahaa siinä sitten on?

Vierailija
7/24 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, sinä olet sinä ja sinun miehesi on sinun mieheni. Minun mieheni ei asennoituisi noin, eikä ole asennoitunutkaan. Kyllähän sinunkin pitäisi muuten saada ainakin jotakin tukea ihan yhteiskunnalta, ettei tarvitse rääsyissä kulkea. Tai jos kylenet töihin, mikset tee töitä? Mitä tahansa. 

2

Vierailija
8/24 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan itsensä tuollaisen takia tappaisi?

Miksi joku olisi vuosikymmenet toisen elätettävänä?

Jos mies haluaa elättää niin mikäs siinä ollessa. Etenkin jos toinen on sairauden tms takia elätettävänä.

Kaikki ei halua elättää ja silloin on ongelma, päätyy ehkä eroon, mutta ei sen takia itseään tarvitse tappaa. Löytyy ehkä joku toinen joka haluaa elättää.

Vierailija
9/24 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuosia kotiäitinä miehen tuloilla olemme eläneet hulppeasti koko perhe. Minun ei tarvitse kerjätä rahaa mieheltä sillä minulla on oma pankkikortti ja pääsy tilillemme joka on yhteinen, minulla on siihen samat oikeudet kuin miehelläni, hän ei esimerkiksi voisi kuolettaa korttiani ilman minun lupaani . Yhteinen tili meillä on ollut jo kymmenisen vuotta. Menen nyt töihin kun lapset ovat kaikki päivät koulussa ja omatoimisia. Mun mies saa sitten käyttää mun palkkaa omansa lisäksi. Vaikka se ei olekaan sama kuin miehen niin mies arvostaa sitä että haluan tienata itsekin. Lapset ja heidän parhaansa tulee kuitenkin aina ensin. 

Vierailija
10/24 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies onneksi antaa rahaa ihan oma-aloitteisesti, ei tarvitse kerjätä. Mies myös ymmärtää, että nainen tarvitsee ruokaa, vaatteita, kenkiä, kosmetiikkaa, lääkäriä, hammaslääkäriä, kampaajaa ja käyttörahaa. En olisi miehen kanssa, joka ei pitäisi minusta huolta huonoina hetkinä. Me ollaan tiimi, samaa perhettä. Ihan yhtälailla minä elättäisin miestäni jos tulisi sellainen tilanne.

Vierailija
11/24 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin päättäisin päiviäni sentään, mutta kyllä se aikamoinen muutos olisi ja nieleskeltävää piisaisi, kun on jo kotona aikanaan oppinut siihen, että naisenkin pitää opiskella ja tehdä töitä ja seistä omilla jaloillaan ja vastata omasta toimeentulostaan. 

Vierailija
12/24 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tietenkään! Se olis ihanaa!

Vierailija
13/24 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No erota en voi. Sitten joutuisin maksamaan elarit yms sillä en halua lasta kontoilleni sairauksieni takia.

Vierailija
14/24 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas taas älyvapaa aloitus. Ihan kuin tuo olisi itsarin arvoinen syy. Kyllä te olette jotkut aivat tavattoman ajattelemattomia.

Vierailija
15/24 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ehkä tappanut, mutta kyllä se olisi ahdistanut. Siksi en ikinö edes harkinnut jääväni hoitovapaalle kun olisi pitänyt elää miehen rahoilla...

Vierailija
16/24 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä ammattivalittaja mitään elareita joudu maksaan, erotessa sun tulo olis peruspäiväraha ja siitä ei ole mistä ottaa.

Niin ja vastaus, en tappanut, mies otti ja lähti, ja saanhan mä eläkkeen. Ihan turhaa valitat, sulla pitäis olla oikeus siihen päivärahaan tai kenties ne pistäis sutkin eläkkeelle.

Onko kaksplussalla taas kyllästytty sun ruikutukseen kun et asioille mitään tee?

Vierailija
17/24 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehei, täällä sitä elellään ihka onnellisena toista vuosikymmentä tätä ihanaa elämää!!

Vierailija
18/24 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies elätti minua kun lapset olivat pieniä Nyt minä elätän miestä koska hän on työtön. Hyvin on mennyt. Rahat ovat aina olleet yhteisiä eikä kummallakaan ole ollut itsetuhoisia ajatuksia. Miksi olisi?

Vierailija
19/24 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 17:58"]

No en ehkä tappanut, mutta kyllä se olisi ahdistanut. Siksi en ikinö edes harkinnut jääväni hoitovapaalle kun olisi pitänyt elää miehen rahoilla...

[/quote]

Lasten etu ei merkkaa yhtään mitään?

Vierailija
20/24 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 17:58"]

[/quote]

Lasten etu ei merkkaa yhtään mitään?

[/quote]

Hyvin lapsi hoidossakin pärjäsi.