Matkustelusta kiinnostuneen ei kannata tehdä lapsia.
Tämän vuoksi matkustella pitäisi nuorena, kun parisuhde ja lapset ei muutenkaan kiinnosta.
Kommentit (59)
Olen tehnyt kaksi lasta :) Ja kyllä on kannattanut.
Lapset ovat ihan menestyksekkäästi kulkeneet mukana kaikilla reissuilla.
Puhtaasti terveydellisistä näkökulmista lapsi rajoittaa sitä matkustelua parin ensimmäisen elinvuotensa ajan, miksi matkustelusta kiinnostuneen pitäisi mielestäsi haudata lapsihaaveet kokonaan?
Häh? Matkustelukin avartuu aivan älyttömästi, kun sitä alkaa harrastaa lasten kanssa! Lapset on ihan loistoseuraa matkoille: puistopiknikit, päivävaellukset, museovierailut ja rannalla löhöäminen on ihan toista lasten kanssa kuin ilman. Puhumattakaan muksujen havainnoista ja huomioista maailmalla!
Lapset tehdään sitten, kun on matkusteltu tarpeeksi muutamaan vuoteen. Tottakai lasten kanssa voi jotain perus kaupunki- ja rantalomia tehdä helposti, mutta monen kuukauden reppureissut pitää kyllä toteuttaa ennen lapsien hankintaa.
En ymmärrä mitä ap yrittää hakea tällä? Onko sulla jotenkin hankala lapsi ja et pysty hänen kanssa matkustamaan , oletko itse jotenkin vajakki..?
Meillä ainakin lapsi on vaan muuttanut matkustelutottumuksia... Ennen saatettiin istuskella baareissa yömyöhään ja shoppailla päivät. Nykyään aika menee vesipuistoissa ym lastenpaikoissa. Silti sanon että nykyään matkoilla on paljon hauskempaa! Ihanaa kun lapsi nauttii.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 15:06"]
Lapset tehdään sitten, kun on matkusteltu tarpeeksi muutamaan vuoteen. Tottakai lasten kanssa voi jotain perus kaupunki- ja rantalomia tehdä helposti, mutta monen kuukauden reppureissut pitää kyllä toteuttaa ennen lapsien hankintaa.
[/quote]
No kyllä lasten kanssakin voisi reppureissata, mutta tervejärki mukana ja vähän kohteita katsoen. Euroopassa voisin lapsen kanssa kiertää, ja thaimaa-malesia-singapore-australia, USA:ssa jne.
Missään nimessä en menisi lapsen kanssa mm. Intiaan, Afrikkaa, enkä Brasiliaan.
Vain julmat idioottivanhemmat tekee sitä. Ne koko matkasta tietämättömät vauvat kärsivät itse lentokoneessa kun kuiva ilma tuhoaa limakalvoja, kaikkien tulehdusbakteerit leviävät pienessä tilassa kun sama ilma kiertää tuntikausia (korvatulehdusriski iso) ja häiritsevät vielä metelillään muita maksavia matkustajia.
Reppureissut joutuu ehkä unohtamaan, mutta ei se nyt pelkkää peruskaupunki- ja -rantalomaa ole lastenkaan kanssa. Meillä lapset ovat olleet mukana mm. 10 viikkoa kestäneellä Euroopan-kiertueella, kotimaassa muutaman päivän eräreissulla telttayöpymisineen sekä useamman kerran sellaisilla lomilla, että vuokrataan talo ja auto, ja kierrellään maan X seudulla X useamman viikon ajan. Saattaa olla, että reppureissullekin vielä lähdetään.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 15:10"]
[/quote]
Enkä Floridaan Miamin seudulle jossa meidän lasta yritettiin siepata vuosi sitten! Minun silmieni edessä!
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 14:53"]
Tämän vuoksi matkustella pitäisi nuorena, kun parisuhde ja lapset ei muutenkaan kiinnosta.
[/quote]
Ainoa aloituksessa yllättävä seikka on, ettei sanaa "kiinnosta" ole kirjoitettu muotoon "kiinosta".
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 15:12"]
Vain julmat idioottivanhemmat tekee sitä. Ne koko matkasta tietämättömät vauvat kärsivät itse lentokoneessa kun kuiva ilma tuhoaa limakalvoja, kaikkien tulehdusbakteerit leviävät pienessä tilassa kun sama ilma kiertää tuntikausia (korvatulehdusriski iso) ja häiritsevät vielä metelillään muita maksavia matkustajia.
[/quote]
3 kertaa Bangkokiin lennetty, 3 kertaa Eurooppaan (lapsi nyt 3 v). KERTAAKAAN EI OLE LENNOLLA OLLUT MITÄÄN ONGELMAA.
kyllä vanhemmat oma lapsi pitää tuntea, jos on ongelmatapaus niin ehkä on parempi jäädä kotiin, mutta turha muita on syyllistää kenellä on vähän helpompaa ja haluaa nauttia lapsen kanssa.
On sellaisia vanhempia ketkä haluavat olla ja nauttia lasten kanssa, ja sitten on sellaisia kenelle lapsi on rasite. Niin ja sitten on tosiaan sellaisia ketkä halauavat kasvattaa lapsensa kuplassa.
Ei kaikkea tarvitse saada samaan aikaan. Mulle on ihan ok panna omia kiinnostuksenkohteita hyllylle siksi aikaa, kun lapset on pieniä. Ei tätä pikkulapsiaikaakaan koskaan takaisin saa, mutta se ei kestä toisaalta koko elämääkään. Elämä on täynnä erilaisia vaiheita.
Noista itsekkäistä uusavuttomista "hei mut kun mutsi ja faija haluu matkustaa kera lasten kun ne pääsee vielä pienenä ilmaiseks"-vanhemmista pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitukset, sillä nimittäin juuri heidän lapset on AINA sairaina eikä ihme kun pienestä asti raahattu lentokoneisiin kärsimään! Tartuttelevat sitten vielä muihin lapsiin niitä tulehduksia, ripuleja ja loisia kun ne raahataan päiväkotiin siksi koska "mutsi ja faija haluu käydä brunssilla kahdestaan ja maata kotona vetämässä lonkkaa reissun jälkeen hei".
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 15:10"]
[/quote]
Enkä Floridaan Miamin seudulle jossa meidän lasta yritettiin siepata vuosi sitten! Minun silmieni edessä!
[/quote]
OK, varmasti kamala tapaus. Mutta kun se lapsi voidaan siepata ihan missä vaan. Vaikka Suomessa.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 15:22"]
Ei kaikkea tarvitse saada samaan aikaan. Mulle on ihan ok panna omia kiinnostuksenkohteita hyllylle siksi aikaa, kun lapset on pieniä. Ei tätä pikkulapsiaikaakaan koskaan takaisin saa, mutta se ei kestä toisaalta koko elämääkään. Elämä on täynnä erilaisia vaiheita.
[/quote]
Oletkin fiksu, hyvä, epäitsekäs vanhempi. Harvinainen ihmislaji tässä maassa tänä päivänä :)
No voi - onneksi en tiennyt tällaisesta kun raahasimme lapsemme 3kk iästä lähtien ympäri eurooppaa ja maailmaa reissuille. 4 lasta kulkeneet sujuvasti mukana viimeiset 32 vuotta....
11v tuli juuri 23. reissultaan ja lähtee ensin 2 kk kuluttua pelimatkalle ulkomaille ja kesällä muutamaksi viikoksi lomalle Italiaan:) Rakastaa matkustamista yli kaiken, eksoottisia paikkoja ja ruokia, uusia elämyksiä jne. Lapsiraukka;D
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 15:23"]
Noista itsekkäistä uusavuttomista "hei mut kun mutsi ja faija haluu matkustaa kera lasten kun ne pääsee vielä pienenä ilmaiseks"-vanhemmista pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitukset, sillä nimittäin juuri heidän lapset on AINA sairaina eikä ihme kun pienestä asti raahattu lentokoneisiin kärsimään! Tartuttelevat sitten vielä muihin lapsiin niitä tulehduksia, ripuleja ja loisia kun ne raahataan päiväkotiin siksi koska "mutsi ja faija haluu käydä brunssilla kahdestaan ja maata kotona vetämässä lonkkaa reissun jälkeen hei".
[/quote]
haha -meillä ei lapset koskaan sairastu matkoilla mutta minä saan lentokoneesta usein flunssan:D Ruokamyrkytystäkään ei olla koskaan saatu muuta kuin kotikaupungista Helsingistä!!
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 15:24"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 15:22"]
[/quote]
Oletkin fiksu, hyvä, epäitsekäs vanhempi. Harvinainen ihmislaji tässä maassa tänä päivänä :)
[/quote]
Kyllä mä oon ainakin kerran päivässä huono vanhempi ja muutenkin aika tavallinen. Oikeasti uskon, että suurin osa vanhemmista kyllä tinkii omista mielihaluistaan, mutta se ei herätä ihmisissä niin paljon tunteita ja siksi se jää huomiotta. Mutta ehkä on niin, että liian moni "unohtaa" nauttia pikkulapsiajasta sen takia, että omia tarpeita joutuu välillä työntämään sivuun. Mun mielestä kannattaa tosiaan pitää se mielessä, että kyseessä on vain yksi elämänvaihe, ja tulevaisuus on sitten erilainen. Mun yksi ystävä puhui kerran niin hienosti tästä, että en oo sen jälkeen viitsinyt kauheasti harmitella, etten pääse juuri nyt tekemään prätkäreissuja.
Miksi lasten kanssa ei voi matkustella?