Matkustelusta kiinnostuneen ei kannata tehdä lapsia.
Tämän vuoksi matkustella pitäisi nuorena, kun parisuhde ja lapset ei muutenkaan kiinnosta.
Kommentit (59)
Odotan että lapset ovat sen ikäisiä että muistavat matkoilta jotain eli noin 5-6 vuotiaina on mielestäni sopiva aika lähteä lyhyemmälle lennolle vaikka Eurooppaan. Nyt voimme vielä jättää 2,5 ja 4-vuotiaat lapset mummolaan pari kertaa noin viikon ajaksi vuodessa, ja käydä nauttimassa matkoista miehen kanssa kahdestaan :) Mielellään lapsivapaissa kohteissa ;)
Muuttakaa nyt ulkomaille niin ei tarvitse niin ylettömästi matkustaa koko ajan; lentokoneissa istumisesta nyt harva nauttii ja monesta maasta esim. Keski-Euroopassa on lyhyt matka moneen maahan.
Lisäksi jo uudessa asuinmaassakin riittää nähtävä muutamaksi vuodeksi.
Eikö rohkeus riitä ja riskinottokyky puuttuu?
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 15:35"]
Odotan että lapset ovat sen ikäisiä että muistavat matkoilta jotain eli noin 5-6 vuotiaina on mielestäni sopiva aika lähteä lyhyemmälle lennolle vaikka Eurooppaan. Nyt voimme vielä jättää 2,5 ja 4-vuotiaat lapset mummolaan pari kertaa noin viikon ajaksi vuodessa, ja käydä nauttimassa matkoista miehen kanssa kahdestaan :) Mielellään lapsivapaissa kohteissa ;)
[/quote]
Onko muuten matkustelu aina ulkomailla matkustelua? Kotimaassahan voi matkustella myös.
Oon asunut kahdesti ulkomailla ja mulla ja miehellä on sellaiset ammatit, että asuinpaikka voi olla oikeastaan missä vaan, missä on netti, mutta en mä kyllä pienten lasten kanssa lähtisi ulkomaille ilman turvaverkkoja. Ja olishan sitä myös talon kanssa järjestelemistä, kuka siitä pitäis huolta, kun me ollaan poissa?
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 15:35"]
Muuttakaa nyt ulkomaille niin ei tarvitse niin ylettömästi matkustaa koko ajan; lentokoneissa istumisesta nyt harva nauttii ja monesta maasta esim. Keski-Euroopassa on lyhyt matka moneen maahan.
Lisäksi jo uudessa asuinmaassakin riittää nähtävä muutamaksi vuodeksi.
Eikö rohkeus riitä ja riskinottokyky puuttuu?
[/quote]
Onko muuten matkustelu aina ulkomailla matkustelua? Kotimaassahan voi matkustella myös.
Oon asunut kahdesti ulkomailla ja mulla ja miehellä on sellaiset ammatit, että asuinpaikka voi olla oikeastaan missä vaan, missä on netti, mutta en mä kyllä pienten lasten kanssa lähtisi ulkomaille ilman turvaverkkoja. Ja olishan sitä myös talon kanssa järjestelemistä, kuka siitä pitäis huolta, kun me ollaan poissa?
(Koska tässä ketjussa on kaksi viestiä numerolla 23, tuli lainaukseen ensin väärä viesti. Nyt lainaus on oikein.)
23:lle
Halua on ja tarkoitus lähteä pois Suomesta mutta toistaiseksi kuopus (11v) ja miehen työt sekä ikääntynyt anoppi pitää täällä. Siispä tyydymme matkustamaan toistaiseksi 5-6 vkoa vuodessa. Rohkeudesta ei ole kiinni:D
en ikinä lähtisi reppureissaamaan hyi helvetti
mutten tekis lapsiakaan
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 15:46"]
en ikinä lähtisi reppureissaamaan hyi helvetti
mutten tekis lapsiakaan
[/quote]
Hieno kontribuutio tähän ketjuun. Kiitos siitä.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 15:24"]
No voi - onneksi en tiennyt tällaisesta kun raahasimme lapsemme 3kk iästä lähtien ympäri eurooppaa ja maailmaa reissuille. 4 lasta kulkeneet sujuvasti mukana viimeiset 32 vuotta....
Millainen ihminen pitää taulukkoa lastensa(kin) matkoista?
Tuli vain mieleen. En minä pystyisi listaamaan itseni tai perheenjäsenten puolesta, kuinka monta matkaa itse kukin on tehnyt, minne ja milloin.
11v tuli juuri 23. reissultaan ja lähtee ensin 2 kk kuluttua pelimatkalle ulkomaille ja kesällä muutamaksi viikoksi lomalle Italiaan:) Rakastaa matkustamista yli kaiken, eksoottisia paikkoja ja ruokia, uusia elämyksiä jne. Lapsiraukka;D
[/quote]
Kas, lainaus meni vituralleen 29:llä.
Ihmettelin siis, millainen ihminen pitää taulukkoa lastensa(kin) matkoista, kun osaa noin lonkalta sanoa, että 11-vee on ollut 23 kertaa "reissussa"?
Tuli vain mieleen. En minä pystyisi listaamaan itseni tai perheenjäsenten puolesta, kuinka monta matkaa itse kukin on tehnyt, minne ja milloin. Matkoja on tehty paljon mutta ei tasaiseen tahtiin 2 vuodessa, kuten ilmeisesti tuolla edellisellä. Talvella Thaimaaseen ja kesällä Kanarialle?
Olen matkustanut kolmen lapseni kanssa ns. aina, sekä pakettimatkoilla että omin nokkineen retkeilyautolla pitkin Eurooppaa leirintäalueilla, ja joskus vähän epämääräisemmissäkin paikoissa yöpyen, kotimaassa pyöräillen telttamajoituksessa huitsin nevadassa. Kukaan ei koskaan ole herättänyt paheennusta lentokoneessa tai muuallakaan, kavereita on löytynyt kivasti joka paikasta (no ei sieltä huitsin nevadasta...), reissussa on kymmenen vuoden aikana sairastettu kerran (yhdellä vesirokko).
Mitä siitä, ettei ne kaikkia matkoja isona muista. Ei ne muista normista kotielämästäkään: päiväkodista, alaluokilta... ja silti kotona eletään, käydään retkillä, puistossa, uimassa, ulkoilemassa. Oletan et muutki tekee tollasta.
Mulle matkailu ja retkeily on olennainen osa elämää, eikä yksikään lapsista ole vielä pistänyt hanttiin. Päin vastoin: nyt suunnitellaan keväälle jokusen viikon "maatilatyöleiriä" Tanskaan. Kaikki on ihan ykkösellä suunnitelmissa mukana.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 15:42"]
23:lle
Halua on ja tarkoitus lähteä pois Suomesta mutta toistaiseksi kuopus (11v) ja miehen työt sekä ikääntynyt anoppi pitää täällä. Siispä tyydymme matkustamaan toistaiseksi 5-6 vkoa vuodessa. Rohkeudesta ei ole kiinni:D
[/quote]
Hoi hoijaa, sarjassamme tuttuja selityksiä ja myöhemmin tulee muut selitykset tilalle miksi taas silloin ei voi muuttaa. Kuultu niin monesti.
Eli puuttuu juuri ne mistä mainitsin.
Aloittaja yleistää turhan kärjekkäästi, mutta kyllähän tuossa ajatuksessa on totta takana. Lapset eivät tekisi matkailua mahdottomaksi mutta kylläkin niin erilaiseksi, hankalaksi ja kalliiksi, että sitä ei vain tulisi tehtyä. Jonkun mielestä matkailu lasten kanssa on kivaa, mutta ainakaan minä en saa siitä irti sen enempää kuin muustakaan ryhmämatkailusta. Itse haen matkoilta vapauden ja riippumattomuuden kokemuksia, ja siihen ei lahkeessa roikkuva Nicopetteri millään sovi.
Kyllä me ne 3-4 uutta maata tsekataan vuodessa myös nyt lasten kanssa. Kolmevuotias on ollut jo kolmessatoista maassa ja kohta tulee yksi lisää :)
Oonko ainoa, joka miettii tätä matkustelun vaikutusta ympäristöön?
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 16:15"]
[/quote]
Itse en ainakaan vaivaa tuolla päätäni, koska tiedän jääväni lapsettomaksi. Aiheuttamani vahinko ympäristölle tulee näin ollen olemaan mitätön kehen tahansa suomalaiseen lapsiperheelliseen verrattuna. Olen tehnyt oman osuuteni ja ylikin.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 16:17"]
[/quote]
Itse en ainakaan vaivaa tuolla päätäni, koska tiedän jääväni lapsettomaksi. Aiheuttamani vahinko ympäristölle tulee näin ollen olemaan mitätön kehen tahansa suomalaiseen lapsiperheelliseen verrattuna. Olen tehnyt oman osuuteni ja ylikin.
[/quote]
Mä en ymmärrä tuollaista logiikkaa, sori vaan. Aivan yhtä hyvin sua vois syyllistää siitä, ettet tuota tulevaisuuden veronmaksajia. Tuo on just tuota päästökauppa-ajattelua, en arvosta.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 16:21"]
Mä en ymmärrä tuollaista logiikkaa, sori vaan
[/quote]
Juu, en minäkään ymmärrä sellaista ajattelutapaa, että pitäisi kärvistellä kauheissa tunnontuskissa ilman mitään syytä. Teot ratkaisevat ihmisen vaikutuksen ympäristöön, eivät laupeat puheet. Lapsettomana en saa aikaan sellaista vahinkoa, jolla pystyisin kilpailemaan kolmilapsisen perheen kanssa. Tämä riittää minulle ihan hyvin.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 16:26"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 16:21"]
Mä en ymmärrä tuollaista logiikkaa, sori vaan
[/quote]
Juu, en minäkään ymmärrä sellaista ajattelutapaa, että pitäisi kärvistellä kauheissa tunnontuskissa ilman mitään syytä. Teot ratkaisevat ihmisen vaikutuksen ympäristöön, eivät laupeat puheet. Lapsettomana en saa aikaan sellaista vahinkoa, jolla pystyisin kilpailemaan kolmilapsisen perheen kanssa. Tämä riittää minulle ihan hyvin.
[/quote]
No miten se yhteiskunta toimii, jos ei ole veronmaksajia? Miten huoltosuhde? Vai oletko anarkisti?
Ympäristöä säästetään just teoilla, ja niitä tekoja pitää opettaa myös tuleville sukupolville. Ihmisen lisääntyminen ei ole mikään harrastus, vaan lisääntyminen on ihan normaalia eläimen toimintaa. Se, miten sen elämänsä sitten käyttää, sikaileeko vai miettiikö yhteistä tulevaisuutta, on tietenkin jokaisen omassa harkinnassa.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 16:17"]
[/quote]
[/quote]
Minkä osuutesi olet tehnyt? Et yhtään mitään eli ei ainoatakaan uutta veronmaksajaa.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 15:23"]
Enkä Floridaan Miamin seudulle jossa meidän lasta yritettiin siepata vuosi sitten! Minun silmieni edessä!
[/quote]
OK, varmasti kamala tapaus. Mutta kun se lapsi voidaan siepata ihan missä vaan. Vaikka Suomessa.
[/quote]
Suomessa tuskin on noita lasten elinvarkaita joita tuolla on, jotka hakee lapsia jenkkien puolelta mm. lattarimaiden huumepomojen sairaille lapsille, ja heittää silvotun lapsen suohon krokotiilien sekaan. Suosivat turistien lapsia koska tietävät että turistit voimattomampia viranomaisten kanssa ulkomailla. Toisaalta jos bisnes leviää maailmalla niin miksei täälläkin saa kohta olla varuillaan, tuolta Venäjän kautta varmaan helppo kuskata lapsi tai sen lapsen riistetyt elimet kylmälaukussa! Näitä kannattaa pitää mielessä muutenkin ja kertoa lapselle ettei lähteä kenenkään vieraan mukaan kun tuolla liikkuu kaikenmaailman lääkityksiä tarvitsevia sekopäitä muutenkin. Olkaa varovaisia.