Siivooja, onko palkkasi 2000e/kk?
Luin että siivoojan keskipalkka on reilu 2050 euroa kuukaudessa. Vaikea uskoa tuohon, mutta kai sen on oltava totta kun lehdessä luki.
Kommentit (55)
1500 jää käteen kaikkien ikälisien kanssa eli ei ole palkkani yli 2000.
Yksityisellä palkkani on täysistä kuukausista ollut 1100-1250 välillä. Sitten pääsin kaupungille ja kuin lottovoitto: 1650€ kk brutto! Mutten ole edes kuullut kenestäkään joka oikeasti saisi missään siivoustyössä yli 1800€ kk vaikka mitä vuoroa tekisi.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 12:06"]
Mäki haluun laivalle töihin!!!
[/quote
No ei muuta ku STCW- kurssille, niin voi alkaa tekemään vikarieerauksia. Kurssi kestää 7 päivää, maksaa näköjään nykyään 950 euroa.
Kaikki kielitaito on plussaa, vähintään ruotsi pitää hallita hyvin.
Äitillä on oma siivousfirma, ja hän tienaa sen 2600e bruttona.
No ku ne lisätki on jotaki niin absurdia, iltalisä + 0,6e ja yölisä alkaa klo 23 jälkeen niin euron luokkaa sekin.
Ei laivatyö pitkän päälle herkkua ole, että ei kannata kadehtia. Varsinkin perheelliselle se on aika ikävä.
Tutun perheessä vieläpä molemmat vanhemmat oli laivassa töissä. Lapsi oli joka toinen viikko isovanhemilla. Itse ole tuollaisen heittopussilapsuuden saanut kokea ja ei ollut mukavaa..
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 12:35"]
Ei laivatyö pitkän päälle herkkua ole, että ei kannata kadehtia. Varsinkin perheelliselle se on aika ikävä.
Tutun perheessä vieläpä molemmat vanhemmat oli laivassa töissä. Lapsi oli joka toinen viikko isovanhemilla. Itse ole tuollaisen heittopussilapsuuden saanut kokea ja ei ollut mukavaa..
[/quote]
Jep, mutta perheettömälle ihan ok työ, verrattuna moneen muuhun mitä ihmiset painaa vuodesta toiseen. Harvemmin se raha duunarille helpolla tulee. Itse olen hoitoalalla, ja kyllä mietin että suorastaan hyväksikäytöltä välillä tuntuu oma työni, eikä mitään kiitosta koskaan saa.
Ja 40 palkka on 2100e/kk ja olen sairaanhoitaja.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 12:11"]
Yksityisellä palkkani on täysistä kuukausista ollut 1100-1250 välillä. Sitten pääsin kaupungille ja kuin lottovoitto: 1650€ kk brutto! Mutten ole edes kuullut kenestäkään joka oikeasti saisi missään siivoustyössä yli 1800€ kk vaikka mitä vuoroa tekisi.
[/quote]
Riippuu näköjään paljon kaupungista. Peruspalkka noin 1850 euroa ja vuorotyö. Tarkoittaa sitä että vain joka kolmas sunnuntai vapaa. Sunnuntaista palkka tuplana joten lisien ansiosta palkka nousee yli 2000 euron.
Valtiolla, palkka n.2300€ kk.
38h/vk.
Lassila & Tikanoja on paras paikka, töitä on aina tarjolla aamulla ja illalla + lauantaisin, sunnuntaillekkin järjestäävät jos pyytää =D Ravintolakokkina tein enempi töitä yli 40h viikossa ja palkkaa n. 1800€ käteen, siivoojana ilman koulutusta 2100€ puhtaana ! Se on vaan siitä kiinni kuka jaksaa noin yksinkertaista ja mukavaa hommaa tehdä, on kuulemma laiskaa porukkaa... Etuna vielä viikonloppuna vähempi töitä =) Älkää iniskö vaan tehkää niitä töitä 8D
Siis kaikki riippuu sittä 1. missä siivoaa.2.kenellä siivoaa. 3. mihinaikaan siivoaa. 4.koska siivoaa.
Itse teen siivoustyötä 3-4 eri kohteessa päivittäin.Kohteet ovat eri lailla hinnoiteltu. Mutta pyöreästi arkisin tuntipalkka liikkuu siinä 11.5-12 e paikkeilla. Viikonloput 2 töitä 2 vapaa. Siivoustyö alkaa klo 17.päättyy yöllä 01. eli iltalisät+yölisä+viikonloppulisä tuo minulle 2200 e palkan /kk.
Jos siis tekee normi kellonaikaan tapahtuvan siivouksen esim 8-16 välilläeikä ole ilta.yö eikä viikonloppulisi'ä palkka jää sellaisella ihmisellä n 1400--1600e välillä.
Minä saan siivoamisesta 2119 kuukaudessa palkkaa, mut joo mulla ikälisät ja pari kertaa olen saanut henkilökohtaisen palkankorotuksen, joka siis perustuu siihen että olen tehnyt työni hyvin ja olen joustanut, tehnyt enemmän kuin työsopimuksessa määritelty, olen kunnalla töissä
Mäki haluun laivalle töihin!!!