Siivooja, onko palkkasi 2000e/kk?
Luin että siivoojan keskipalkka on reilu 2050 euroa kuukaudessa. Vaikea uskoa tuohon, mutta kai sen on oltava totta kun lehdessä luki.
Kommentit (55)
Sitä minäkin ihmettelin, kun en myyjänäkään pääse noihin ansioihin. Meillä on sentään iltalisät ja pyhätyöt.
ap
Voi olla niillä jotka tekevät kotisiivouksia (omiin nimiin, eivät palkollisina). Varsinkin alueilla joilla on pulaa hyvistä kotisiivoojista voi hyvä kotisiivooja pyytää isoja summia ja pitkälle valikoida asiakkaansa.
Noi keskipalkat on aina vähän hämääviä. Niissä on laskettu kesälomarahat sun muut mukaan.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 12:10"]
Sitä minäkin ihmettelin, kun en myyjänäkään pääse noihin ansioihin. Meillä on sentään iltalisät ja pyhätyöt.
ap
[/quote]
Onhan monella siivoajallakin iltalisät ja pyhätyöt. Moni tekee vuorotyötä ja se nostaa palkkaa.
Joo meilläkin lähihoitajan keskipalkaksi sanotaan jotain 2500e. Minulla ainakin hoitajan peruspalkka on 1900e, mutta sitä nostaa sitten kokemuslisät, vuorolisät, kesälomarahat jne.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 12:17"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 12:10"]
ap
[/quote]
Onhan monella siivoajallakin iltalisät ja pyhätyöt. Moni tekee vuorotyötä ja se nostaa palkkaa.
[/quote]
Ei kai siivoojat pyhinä töitä tee? Mitä järkeä on maksaa siivoustyöstä sunnuntaina, kun sen voi tehdä arkena pienemmällä palkalla?
Sairaaloissa siivooja eli laitoshuoltaja esimerkiksi työskentelee joka ainut päivä ja tekee vuorotyötä. Moni muitakin paikkoja joissa ei pelkkä arkisin tehtävä siivous riitä koska toimintaa joka ainut päivä.
Iltalisä 0,69€/tunti ja ei ole tosiaan palkka 2000€ ainakaan minulla.
Siivotaan baarit ja ravintolatkin myös pyhänä. Tai siis sillä välin, kun ovet sulkeutuvat la yöllä ja ennen kuin ovet avataan su aamulla. Yölisää ei makseta.
Mun tammikuun brutto ylitti hiukan ton 2000e, siitä verot pois niin palkkaa tilille tulee 1600e.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 13:03"]
Mun tammikuun brutto ylitti hiukan ton 2000e, siitä verot pois niin palkkaa tilille tulee 1600e.
[/quote]
Sisältyikö palkkaan paljon lisiä vai mistä noin suuri palkka muodostuu? Olen aina luullut siivoojan tuntipalkan olevan alle 10 euroa.
On juurikin tuon 2050 + bonukset. Lisiä ei päivätyössä ole.
Kuukausipalkka 2600 ja rapiat, sisältää ilta- ja yölisät.
Koulutus ja kokemusta 10v.
Kyllä minäkin voisin siivota 2600 euron kuukausipalkalla. Itselläni vain oli palkka 8,70/tunti (aloittaessani oli 8,20) silloin kun sitä työtä tein, joten mieluusti siirryin kaupan kassalle, jossa saan edes pari euroa enemmän tunnilta ja lisät päälle.
Laivasiivoojan eli hyttiemännän bruttotulot noin 2700.
Itse L&T:llä, ja verojen jälkeen saan hieman alle 1200/kk. Ei kukaan siivooja saa mitään kahta tonnia saati enempää.
1890€/kk + lisät. Eli helposti menee palkka yli 2000€
Tuntipalkka on 9,56 e. Laskekaa siitä 37,5 h/vko.
No juu ei ole. Itse siivoan opiskelun ohella, joten nykyään tunteja ei tule kovin paljoa. Loma-aikoina olen tehnyt 40 tuntia viikossa ja palkka juuri ja juuri 1500 bruttona. En tiedä, mistä tuollaisia lukuja revitään, kun en tiedä ketään joka saisi siivoamalla edes 1800 euroa kuussa.