Miksi painoni junnaa paikallaan? :(
Moi, kaikki av:laiset! Kyselisin teiltä painooni liittyvää ongelmaa, mitä mieltä olette. Olen 19-vuotias tyttö, ja syön mielestäni tarpeeksi vähän, jotta painoni laskisi. Eli painan nyt 54 kg ja olen 171 cm pitkä, mutta painoni on junnannut jo monta kuukautta paikoillaan, ja haluaisin tiputtaa tuonne alle 50 kg. Olen syönyt tätä kaavaa noudattaen jo vuoden, ja aluksi paino laski kivan reippaasti, mutta nyt. :( Aloitin vuosi sitten 70 kg, ja nyt on pudonnut 54kg.
Tässä esimerkkipäiväni syömiset ja liikkumiset.
Aamulla klo 6.30: 50 g rasvatonta maitorahkaa, ja mustikkasoppaa 1/2 dl. Yksi ruisleipä, ei levitteitä täytteenä kaksi kurkunsiivua.
9 - 15 Töissä (hotellisiivoojana) yksi kahvikuppi
Töiden jälkeen salille, ja salilla 1 1/2 tuntia, vettä juon paljon.
Kotona koirien kanssa juoksulenkki n. 8 kilsaa (aikaa 1 tunti)
Klo 18 Kaksi lihapullaa, salaattia, tomaattia, kurkkua, ja vettä
Illalla vielä uimaan n. 1 1/2 tuntia, ja sitten iltapalaksi klo. 21.30 puolikas omena ja puolikas kurkku, ja vettä.
Tulipas pitkä sepustus, mutta syön 3 kertaa päivässä, mitä pitäisi vähentää/lisätä, jotta paino saataisiin taas laskusuhdanteeseen? :D
Kiitos teille.
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 16:37"]
No syö vähemmän. Kerta päivässä riittää, ja jätä pois lihapullat ja se omenanpuoliska. Jos taju lähtee niin sitten voit ehkä jakaa nuo ruuat kahteen ateriaan, kunhan et lisää määrää.
[/quote]
Kiitos vinkistä, täytyy kokeilla. :D <3
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 15:59"]
Hauskaa että sä vähän treenailet salilla, ja reppana vielä PELKÄÄT että sun reidet kasvaa jäätävästi. Lihas kasvaa vaan +kaloreilla, eli aivan sama mitä teet salilla niin ykskään sun lihas ei tuu kasvamaan kokoa. Joko sä olet provo tai tyhmä. Vaikka oisit anorektikko niin kyllä tollaset asiat pitäis tajuta. Eli sama lopettaa salilla treenaus kokonaan ja juosta vaan. Tiedäthän että fit is the new skinny?
[/quote]
Fitness on rumaa, kuka haluaa reidet kun norsulla? Miehet pitävät laihoista naisista, eivät rumista sioista. Ja kai minäkin saan siellä salilla olla? Juokseminen on vaikeaa, kun polvet tulevat kipeäksi.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 12:12"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 12:00"]
Menet nyt jo niin pienillä kaloreilla,että elimistösi ei toimi,ja jos lisäät ravinnonsaantia,painosi nousee vauhdilla takas ja ylikin...aiotko syödä loppuelämäsi noin?
Ja kun saavutat sen 50 kg painon,haluat vielä laihtua hieman lisää...
[/quote]
Olen laskeskellut, että saan noin 500 kcal/ pvä.. Onko se liikaa/liian vähän? Miten muu porukka täällä laihduttaa? Siis kyllähän asia niin menee, että jos haluaa laihtua, niin täytyy liikkua enemmän ja syödä vähemmän.. -Ap
[/quote]
Yleensä sanoisin tälläsen roskan olevan provoomista, mutta luettuani useamman pikkutytön laihdutusblogeja joku aika sitten, niin tää voi hyvin olla jopa totta.
Laihduttajan minimikalorimäärä per päivä olisi jotain 1500 kcal luokkaa. Tuo siis koosta riippumatta. Täytyy muistaa, että meidän kropat vaatii energiaa toimiakseen. Esim aivot kuluttaa suht paljonkin koko ajan eikä se toimi kunnolla, jos ei saa kaloreita. Lisäksi tommonen pitkään jatkuva minikalorisyöminen saattaa aiheuttaa tiettyjen sisäelinten poks sanomisen. Siis lopullisesti. Sitten sä oletkin lääkkeiden varassa loppu elämäsi. Veikkaan, että sä olet jo kuluttanut kropastasi kaiken läskin ja nyt se käyttää loppuja sun lihaksia energian lähteenä. Jostain se nimittäin ne tarvittavat kalorit ottaa. Sitten kun lihakset on käytetty, niin se onkin sitten kaput. Niin kun lopullisesti siis.
Suosittelen että alat syömään enemmän ja käy tutkituttamassa pääsi. Ja tiedän, tiedän. Sä et ole kiinnostunut mun mielipiteestäni tms jotain roskaa miksi mun pitäisi olla hiljaa. Mutta sä itse kysyit mielipidettä ja mä annoin semmosen. Et sä tule olemaan mun ongelmani, kun ongelmat alkaa. Mun puolestani saat tehdä tereydelläsi mitä lystäät :-).
Hauskaa että sä vähän treenailet salilla, ja reppana vielä PELKÄÄT että sun reidet kasvaa jäätävästi. Lihas kasvaa vaan +kaloreilla, eli aivan sama mitä teet salilla niin ykskään sun lihas ei tuu kasvamaan kokoa. Joko sä olet provo tai tyhmä. Vaikka oisit anorektikko niin kyllä tollaset asiat pitäis tajuta. Eli sama lopettaa salilla treenaus kokonaan ja juosta vaan. Tiedäthän että fit is the new skinny?
Ap:n ongelma on psyykkinen, olipa kyseessä provo tai ei.