Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvakuume, mutta mies ei vielä ole valmis.

Vierailija
22.10.2020 |

Haluaisin kokemuksia tilanteesta, jossa itse podit vauvakuumetta, mutta mies ei ollut vielä valmis. Kuinka pitkään tilannetta kesti ja miltä se sinusta tuntui?

Me olemme vajaa 30-kymppinen pari. Viimeisen puolen vuoden ajan olen potenut vauvakuumetta. Alkuun se ajatus tuntui pelkästään kutkuttavalta, mutta joka päivä enemmän ja enemmän on sellainen ajatus, että minulta puuttuu jotain ja se joku on se oma vauva. Haluaisin niin paljon olla jo äiti. Mies on sanonut, että haluaa myös lapsia kanssani, mutta ei vielä halua sitoutua perhe-elämään. Haluaa harrastaa ja tehdä kanssani asioita ex tempore. Omasta mielestäni taas vauva sopisi elämäntilanteeseemme.

Meillä ei ole tästä asiasta mitään kriisiä tai riitaa, eikä tulekaan. Ajatus pyörii mielessäni nyt kun kaveripiirissä niin moni pariskunta on saamassa vauvan.

Kommentit (133)

Vierailija
41/133 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlainen tilanne ja odotin 5 vuotta kunnes mies oli vihdoin valmis tekemään vauvan ja nyt meillä on 1v 4kk ikäinen poika. Ne vuodet oli todella tuskaa odottaa ja aina välillä kyselin asiasta ja aina vastaus oli, että parin vuoden päästä voidaan tehdä lapsi. 5 vuoden odottamisen jälkeen kun kysyin ja odotin samaa vastausta kuin ennen eli parin vuoden päästä, olin todella ylättynyt kun vastaus olikin, että tehdään vaan. Muutaman kuukauden päästä siitä olinkin jo raskaana. Odottaminen oli todella vaikeeta, mutta sen arvoista

Vierailija
42/133 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ihmisen käsitys siitä haluaako hän lapsia vai ei, muodostuu jo lapsuudessa eikä se helposti muutu. Hän on kovin nuori vielä eikä ole mahdotonta, että hän on tajunnut lasten "haluamisen" olevan naisystävän ehto.

Miksi mies puhuu lasten saamisesta muiden kanssa, ellei hän nyt halua lapsia? Haluaisko hän siis nyt lapsia, mutta on jotain konkreettisia esteitä juuri nyt? Onko puhunut lapsista oma-aloitteisesti?

Puhuu oma-aloitteisesti. Viimeksi tänään sanoi, että "mieti, kuinka kiva on rakentaa omat jouluperinteet sitten kun meillä on omia lapsia". -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/133 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä järkiperäinen syy on tänne tehdä joku vasten hänen tahtoaan?

Kuka meistä on valinnut oman syntymänsä? Ei kukaan.

Ei tietenkään MUN haaveet sille lapselle kuulu.

Hänellä ne toteutetaan.

Vierailija
44/133 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kannattaa aina sanoa, että haluaa lapsia vaikka ei haluaisikaan, jos haluaa jatkaa naisen kanssa parisuhteessa.

Vierailija
45/133 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaus on siis miehelle tärkeämpää, kuin sinun halusi. Ihan rehellistä.

Vierailija
46/133 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko olette olleet yhdessä?

Vakioneuvoni kuumeilijalle vauva on vauva alle vuoden, ja sen jälkeen on handlattava vielä ne noin 19 muutakin vuotta. Niitäkin pitää sydämensä pohjasta haluta, jotta pysyy järki päässä, edessä on nimittäin hitonmoinen homma.

Ollaan oltu yhdessä kolmisen vuotta. Ja ymmärrän kyllä mieheni näkökannan asiaan. Ennen seurusteluamme oli aina sitä mieltä, ettei halua lapsia ollenkaan. Nyt mieli kuitenkin on muuttunut ja on sanonut minulle ja myös ystävillemme, että on yhä useammin miettinyt että haluaa lapsia. Mutta kuulemma juuri nyt on liian aikaista . -Ap

No ennusmerkithän ovat hyvät, ja teillä on aikaa. Kolme vuotta on varsin lyhyt aika, jossa hän on tehnyt jo valtavan suunnanmuutoksen. :) Itse en ole koskaan kuumeillut, joten en tiedä, kuinka tuskallinen sairaus on, mutta eihän sitä Roomaakaan tosiaan rakennettu päivässä. (Mihinkään pienempään on ihan turha verrata, onhan se parinkymmenen vuoden trippi, vanhemmuus.). Vakaa parisuhde on aarre. Onnea tulevaan.

Kiitos kommentista, lämmitti mieltä :) -ap

Vierailija
47/133 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli samanlainen tilanne ja odotin 5 vuotta kunnes mies oli vihdoin valmis tekemään vauvan ja nyt meillä on 1v 4kk ikäinen poika. Ne vuodet oli todella tuskaa odottaa ja aina välillä kyselin asiasta ja aina vastaus oli, että parin vuoden päästä voidaan tehdä lapsi. 5 vuoden odottamisen jälkeen kun kysyin ja odotin samaa vastausta kuin ennen eli parin vuoden päästä, olin todella ylättynyt kun vastaus olikin, että tehdään vaan. Muutaman kuukauden päästä siitä olinkin jo raskaana. Odottaminen oli todella vaikeeta, mutta sen arvoista

Lopulta miehet saavat tarpeekseen muista naisista.

Mutta jos on todella hyvä mies, kannattaa varmaan tyytyä odotteluun. Onhan se yhteinen päätös. 

Vierailija
48/133 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaus on siis miehelle tärkeämpää, kuin sinun halusi. Ihan rehellistä.

Kyllä mä rehellisesti ajattelen, että ei tässä elämässä koskaan kannata tehdä mitään suuria päätöksiä vain toisen halun vuoksi. En odota mieheni tekevän vauvaa minun kanssani vain sen vuoksi, että minä haluan sen juuri nyt heti :) -ap

Vierailija
49/133 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella saa hankittua itselleen kaikenlaista kivaa.

Ei kuitenkaan tarvitse itse todistaa hänen kuolemaansa ja sitä edeltävää kärsimystä.

Vierailija
50/133 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos että jaoit kokemuksen. 5 vuotta kuulostaa pitkältä ajalta, mutta ihana kuulla että odotus palkittiin! -ap

Vierailija
51/133 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu että tää aloittaja on näitä naisia joita nähdessään miehenkannattaisi luikkia pakoon. Pelkällä pillun voimalla saahaan ukko höykytettyä ja jos ei kakaraa tule niin uhataan erolla. 

Päättäkää yhdessä. Älä pakota toista mihinkään isoon kuten kakaransiittämiseen.

Nyt mulla menee kyllä ohi että mitä osaa et aloituksessa ymmärtänyt? Vai kävikö nyt taas niin että luit pelkän otsikon? Aloituksessa kerroin, että emme riitele asiasta enkä ole miestäni missään vaiheessa kiristänyt. Nämä nyt on ihan sun oman pään sisäisiä juonenkäänteitä :D -ap

Vierailija
52/133 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät pidä naisten kuumeista.

Kun nainen ei halua lasta niinkään lapsen itsensä vuoksi, tai lisääntyäkseen juuri oman miehensä kanssaan, rakkaudesta häneen, vaan "siksi että kavereillakin on" ja "nyt pakko".

Vierailija
53/133 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä järkiperäinen syy on tänne tehdä joku vasten hänen tahtoaan?

Tähän sinulla ilmeisesti löytyy vastaus, kun ei muuhun kulu aika.

No, ap? Olet varmasti miettinyt tämän huolella.

Siis sulla ei ole edes mitään syytä miksi ihminen pitää hankkia?

Vierailija
54/133 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä tiedä muista, mutta isäni ei välittänyt lapsista nuorena. Oli kova menemään kyllä, muutoin hyvin pärjäävä mies, nirso naisten suhteen. Äitini halusi lapsia, enemmän kuin yhden. Kyllä he sitten koko ajan järjestivät olosuhteita sellaisiksi, että vähintään niihin voisi lapsen tehdä. Menikin sitten melkein 10 vuotta yrityksen aloittamisesta, että saivat lopulta kaksi lasta melkein luomusti, sinä aikana ne olosuhteet olikin toki jo aivan ihanteelliset, olen kiitollinen. Jotenkin en itse osaisi olla täysin levollisin mielin, että mies puhuu tosissaan lapsista jos ei teot ja tavoitteet näytä tulevaisuudessa mahdollistavan sitä. Ne miehen harrastamiset ja ex temporethan ei siltä näytä, että niiden tavoite olisi taata hyvät olot perheelle? En väitä ettei saisi harrastaa, mutta onko mitään merkkejä, että mies sellaista tulevaisuutta valmistelee? Tietysti jos puuhaa jotain muutakin siihen liittyvää ikinä edes niin voi olla aivan tosisaan.

Ja kun miehiin on itse elämässä tutustunut niin ei kaikkien ilmaisu aina niin selkeää ole, voi tulla väärinkäsityksiä. Esimerkiksi yksi eksäni sanoi, ettei sitten ikinä halua lapsia. Itse sanoin, että joskus haluan. Myöhemmin olisi halunnut, ilmeisesti silloin aluksi oli tarkoitus ollut viestiä, ettei halua "vahinko"lapsia melko uuden naisystävän päähän pistosta. Mutta eihän sitä nyt ihan niinkään olisi kannattanut sanoa, ymmärrän.

Vierailija
55/133 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli voisi olla hyvä keskittyä enemmän mieheen ja ajatukseen yhteisestä lapsesta, kuin ystäväpiiriin ja naisen biologiaan, koska ne on niin kylmiä syitä.

Vierailija
56/133 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksisitkö siis yhtään mitään muuta elämänsisältöä jos et pystyisi pakottamaan toista kuolemaan?

Vierailija
57/133 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ihmisen käsitys siitä haluaako hän lapsia vai ei, muodostuu jo lapsuudessa eikä se helposti muutu. Hän on kovin nuori vielä eikä ole mahdotonta, että hän on tajunnut lasten "haluamisen" olevan naisystävän ehto.

Miksi mies puhuu lasten saamisesta muiden kanssa, ellei hän nyt halua lapsia? Haluaisko hän siis nyt lapsia, mutta on jotain konkreettisia esteitä juuri nyt? Onko puhunut lapsista oma-aloitteisesti?

Voi lapsia alkaa haluamaan myöhemminkin. Erityisesti miehillä on kilpailuvietti ja lapsi on miehen hedelmällisyyden mittari. Kun kaverit lisääntyvät he pakostakin alkavat ihmettelemään, miksi mies ei lisäänny. Tämä voi esimerkiksi muuttaa miehenkin mielen. Elämä käy jossain vaiheessa tylsäksi rutiiniksi ilman lapsia ja silloin moni mieskin havahtuu, että mitä järkeä kerryttää omaisuutta ilman perillistä. Lapsettomuus tulee myös vaikuttamaan miehen työuraan negatiivisesti, koska hedonistien ei uskota olevan vastuullisia. Kannattaa myös selvittää oma hedelmällisyytensä, ettei käy kuten joillekin pitkään naimisissa olleille pareille, jotka eivät sitten 35-vuotiaana enää saakaan lapsia ja tämä tulee heille yllätyksenä.

Vierailija
58/133 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun täytyy vaan odottaa, että mies aikuistuu.

Vierailija
59/133 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä odottele enää, ap. Sulla on kiire. Mies ei välttämättä halua lapsia sun kanssa... Kyllä sen kolmessa vuodessa jo tietää, haluaako vai ei. Jos joudut etsimään uuden miehen, niin et tosiaan voi enää viivytellä. Odotat nyt enää max. 3 kk, ja jos mies ei vieläkään "tiedä", mitä haluaa, voit sanoa, että hankit lapsen sitten yksin tai jonkun toisen kanssa.

Vierailija
60/133 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5-vuotta on kyllä pitkä aika. Varsinkaan kolmekymppisen ei kannata jäädä noin pitkäksi aikaa odottamaan. Ja jos haluaa enemmän kuin yhden lapsen niin kyllä kannattaa jo alkaa toimia. Miesten on helppo sanoa, että katsotaan vielä pri vuotta. Ja ehkä sittenkään ei ole valmis, onko koskaan? Mitä jos sanookin sitten 5v päästä ettei haluakkaan lapsia?

Itse sopisin jonkin ajan, jonka jälkeen otetaan asia uudelleen tosissaan puheeksi. Esim. puolivuotta- vuosi. Ja tällöin pitää tulla ratkaisuja puoleen tai toiseen. Ei mitään sitten joskus ehkä vaihtoehtoja. Miehet ei aina tajua, ettei se vauva vaan tule, kun kerran pannaan ilman ehkäisyä. Tai saattaa se tulla, tai sitten voi mennä vuosikin tai ei onnistu ollenkaan.