Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko exänne maksaa elareita teineistä?

Vierailija
22.10.2020 |

Yritän arvioida järkeviä elarimaksuja 14- ja 16-vuotiaille. On vaikeaa, kun ei ole vaatekuitteja yms. tallessa ja kaikkea ei edes voi ennakoida: jos vuodessa hajoaa kaksi kännykkää, on pakko ostaa uudet.

Lapset pääasiassa mulla eli näkevät isäänsä n. 4 vrk/kk.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne elatusmaksut pitää jokaisen miettiä tulojen ja menojen mukaan. Se, joka ne maksaa. Silläkin on asumis ym kulut. Jos siitä ei kahdestaan päästä yhteisymmärrykseen, niin käykää tekemässä lastenvalvojalla laskelma.

Vierailija
22/49 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatusapu riippuu ihan sinun ja exäsi tuloista sekä lasten menoista. Harrastusmenoissakin vaikuttaa se, onko harrastus aloitettu yhteisestä päätöksestä. Luonapitovähennys on pieni, kun luonapitoa on vähän, mutta sellainenkin on.

Suosittelen kyllä, että varaatte ajan lastenvalvojalle ja teette viralliset sopimukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole toistaiseksi maksanut senttiäkään. Vaikka mulla ok tulot ja jotenkin pärjään, niin kyllä vähän vatuttaa, kun toinen ei osallistu mitenkään kuluihin. Lapset 11v ja 14v isällään max. 4 vrk kuukaudessa.

Vierailija
24/49 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole toistaiseksi maksanut senttiäkään. Vaikka mulla ok tulot ja jotenkin pärjään, niin kyllä vähän vatuttaa, kun toinen ei osallistu mitenkään kuluihin. Lapset 11v ja 14v isällään max. 4 vrk kuukaudessa.

Miksi et hae elatusmaksuja? Niitä saa takautuvasti. Turha vattuuntua jos ei mitään tee itse.

Vierailija
25/49 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

– Eroille ei nykypäivänä tarvitse keksiä syitä, vaan aika usein se on raha. Yhä useammin pienten lasten vanhemmat eroavat. Tavallisesti mies ei halua erota, vaan nainen on se liikkeellepaneva voima. Voi tulla yllättäen ilmoitus, että hän lähtee nyt, Hurmalainen laukoo.

Kerran nuori nainen varasi ajan Hurmalaisen lakitoimistoon, ja kysyi, miten ositus ja elatusavut määräytyvät. Hurmalainen kysyi, onko naisella lapsia, tai edes miestä. Naisella ei Hurmalaisen mukaan ollut kumpaakaan.

– On ilmaantunut ihmeellinen trendi, että ei haluta miestä, vaan ainoastaan lapset, joiden kautta pystyy rahastamaan, Hurmalainen sanoo.

Vastaavia tapauksia on tullut hänen mukaansa työssä vastaan yhä enemmän..[/quote]

Ei jumalauta mikä tyyppi! YKSI NAINEN on YHDEN KERRAN kysynyt asiasta ja tämän sankari mielestä kyse on trendistä?! Siinä on opinnot menneet aivan hukkaan. Eikä niiden lasten avulla voi rahastaa yhtään mitään. Kyllä ne elatusmaksut menevät lastenkuluihin ihan suoraan.

Ja kyllä olen eronnut ja kahden lapsen lähivanhempi. Raha ei ollut eron syy todellakaan, vaan se etten jaksanut sitä, että mies on kolmas lapsi perheessä. Eron jälkeen mies aloitti riitelyn elatusmaksuista. Suostui maksamaan lopulta minimin, vaikka hänen nettotulonsa ovat yli 3000 euroa. Annoin asian olla, koska en ole rahan perään, mutta mielestäni myös miehen pitää jollain tavalla osallistua.

Vierailija
26/49 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vätysmiehet vasektomiaan!!!

Vierailija
27/49 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan kahdesta lapsesta 500e, mutta lapset eivät ole teinejä. Summathan ei nouse lasten iän mukaan, vaan elää korkeintaan vanhempien tulojen mukaan. En aio korottaa summaa tuosta ikinä. Makselen lisäksi lasten puhelinliittymät, puhelimet, synttärilahjat ja harrastuksia. En maksa vaatteita enkä ruokaa. Lapset ovat koko ajan isällään.

Vierailija
28/49 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeusaputoimiston kautta yritettiin sovitella, mutta isä ei vastannut, joten kehotettiin pistää kanne vetämään. Isä ei vastannut siihenkään tai ilmoittanut tuloja ja menoja, joten käytettiin aiempia verotietoja. Maksettavaksi päätettiin 200€/kk.

Isä maksaa sen (joskus joudun muistuttamaan), minä kaiken muun. Lapsi näkee isäänsä kerran kuussa muutamien tuntien ajan.

Vierailija
29/49 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

170 e per kk ja se on vähän

Vierailija
30/49 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että moni eronnut mies kuvittelee eron jälkeen, ettei lapsen ylläpito maksa mitään, kertoo siitä, että avioliiton aikana äidit maksavat lasten kulut. Niin tein minäkin. Talvihaalari ja kengät maksaa kevyesti 200. Kohtuullisen kulutuksen minimi on laskettu eri ikäisille, 17-vuotiaalla se on n 500 asumiskulujen lisäksi.

Usein syy eroon on, etteivät miehet kanna omaa osaansa perheen painosta. Mihinpä nämä lusmut muuttuisivat eron jälkeenkään. Omista lapsista kuitenkin on kysymys, mutta valitetaan, jos näiden ylläpitoon pitäisi osallistua edes rahan muodossa. Suurimman työpanoksenhan antaa lähivanhempi, mutta sille ei lasketa mitään arvoa.

Vierailija
31/49 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tehkö lapsia

Vierailija
32/49 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et hae elatusmaksuja? Niitä saa takautuvasti. Turha vattuuntua jos ei mitään tee itse.

Haussa on. On vaan pitkät jonot lastenvalvojalle, joka vahvistaa elatusmaksun

Vierailija
33/49 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on sikoja

Vierailija
34/49 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eroamsssa, mitta meillä teinin menoihin ei riitä 140e/kk. Kierrätän kaikki lasten kustannukset heidän omien tiliensä kautta. Eli vaatteet, kengät, harrastukset, luistimet, sukset, kännykät...

Tämän lisäksi taskurahaa leffaan ja kaupungille silloin tällöin.

Teiniä nuorempi kuluttaa tosi vähän.

Ilman lomia, mutta viikkorahan kanssa teini kuluttanee 200e/kk. Mikä sitten on oikea elatussuhde vanhemmilla.

Vierailija
35/49 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen tuo nro 5 artikkeli.

Minä olen ollut mieheni kanssa yhdessä kymmenen vuotta. Hänen eksänsä heitti miehen ulos konkurssin jälkeen. Mies sanoi aikanaan tajunneensa, että nainen käytti häntä hyväksi, ja että naisen kaveripiirissä (espoossa) oli tendessi, että tehdään lapsia varakkaan miehen kanssa, mutta pian erotaan.

Minä olen aina ajatellut, että jaa.... näinköhän, mutta.... no, kun luin nro 5 viestin, niin ehkä mies ei olekaan ihan väärässä?

Niin, me olemme olleet yhdessä pidempään, mitä mies oli eksänsä kanssa. En ole koko aikana nähnyt miehessä mitään, miksi hänet pitäisi heivata ulos. Hän on lempeä ja antelias, ei koskaan vaadi eikä kritisoi, ja henkisesti vahva mies. Suurimmat viat liittyvät tyyliin vaatteiden jättämiseen lattialle. Aivan täydellinen mies.

Vierailija
36/49 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole eroamsssa, mitta meillä teinin menoihin ei riitä 140e/kk. Kierrätän kaikki lasten kustannukset heidän omien tiliensä kautta. Eli vaatteet, kengät, harrastukset, luistimet, sukset, kännykät...

Tämän lisäksi taskurahaa leffaan ja kaupungille silloin tällöin.

Teiniä nuorempi kuluttaa tosi vähän.

Ilman lomia, mutta viikkorahan kanssa teini kuluttanee 200e/kk. Mikä sitten on oikea elatussuhde vanhemmilla.

Teini myös syö, kuluttaa vettä ja sähköä, tarvitsee tilaa asunnosta, voi tarvita lääkkeitä, urheiluvarusteita ym...

Vierailija
37/49 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

– Eroille ei nykypäivänä tarvitse keksiä syitä, vaan aika usein se on raha. Yhä useammin pienten lasten vanhemmat eroavat. Tavallisesti mies ei halua erota, vaan nainen on se liikkeellepaneva voima. Voi tulla yllättäen ilmoitus, että hän lähtee nyt, Hurmalainen laukoo.

Kerran nuori nainen varasi ajan Hurmalaisen lakitoimistoon, ja kysyi, miten ositus ja elatusavut määräytyvät. Hurmalainen kysyi, onko naisella lapsia, tai edes miestä. Naisella ei Hurmalaisen mukaan ollut kumpaakaan.

– On ilmaantunut ihmeellinen trendi, että ei haluta miestä, vaan ainoastaan lapset, joiden kautta pystyy rahastamaan, Hurmalainen sanoo.

Vastaavia tapauksia on tullut hänen mukaansa työssä vastaan yhä enemmän..

Ei jumalauta mikä tyyppi! YKSI NAINEN on YHDEN KERRAN kysynyt asiasta ja tämän sankari mielestä kyse on trendistä?! Siinä on opinnot menneet aivan hukkaan. Eikä niiden lasten avulla voi rahastaa yhtään mitään. Kyllä ne elatusmaksut menevät lastenkuluihin ihan suoraan.

Ja kyllä olen eronnut ja kahden lapsen lähivanhempi. Raha ei ollut eron syy todellakaan, vaan se etten jaksanut sitä, että mies on kolmas lapsi perheessä. Eron jälkeen mies aloitti riitelyn elatusmaksuista. Suostui maksamaan lopulta minimin, vaikka hänen nettotulonsa ovat yli 3000 euroa. Annoin asian olla, koska en ole rahan perään, mutta mielestäni myös miehen pitää jollain tavalla osallistua.

Menikö tunteisiin? Kyllä se raha menee naisten baarireissuihin ja kauneushoitoihin kuten sinullakin ja mies ajetaan perikatoon. Samalla tavalla toimeentulotukeakin maksetaan juoppojen harrasruksiin.

Vierailija
38/49 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on sikoja

Ai on vai? Mites se Riston tapaus? Naisetko ovat aina viattomia enkeleitä?

Vierailija
39/49 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vätysmiehet vasektomiaan!!!

Elatusmaksuja huijaavat isyyshuijarinaiset myös torille jalkapuuhun.

Vierailija
40/49 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolkyt euroo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi