Mistä löytää aikuisena lapsettomia ystäviä?
Olen 28-vuotias nainen. Lähipiirissä on kavereita mennyt parin vuoden ajan naimisiin, muuttaneet yhteen ja kaikki niistä toivovat tulevaisuudessa perhettä. Ystävät ovat lukio--ja opiskeluajoilta. Nähdään vuosien varrella yhä vähemmän kaikkien työkiireiden ym vuoksi. Osa on muuttanutkin kauemmaksi. En itse välttämättä halua lapsia ollenkaan. En koe, että olisin kovin soveltuva äidiksi enkä koe perhe-elämää houkuttelevana. Mietityttää, että viilenevätkö välit ystäviin kokonaan, kun he alkavat saamaan lapsia ja elämäntilanteet ovat niin erilaiset. Olisi kiva, jos olisi samanhenkisiä ystäviä, joilla on samankaltaisia kiinnostuksen kohteita. Mistä aikuisena voi löytää lapsettomia ystäviä? Harrastan yksin voimaharjoittelua ja ulkoilua, joten siellä en tapaisi. Töissä olen naisvaltaisella alalla nuorimpia. Kaikki ovat reilusti vanhempia ja kaikilla on lapsia.
Kommentit (11)
Omat kaverini ovat järjestään kymmenen vuotta nuorempia. Esimerkiksi musapiireistä olen saanut kavereita. Elämäntapani on aika lailla parikymppisen.
Mulla on lapsia, mutta eivät ole pieniä enää. Mulla kauhee kaverinkaipuu, jonka kanssa voisi käydä lenkillä, shoppailemassa, istua iltaa jne. Omat kaverit ovat niin kiireisiä, ettei heitä kiinnosta edellä mainitut asiat.
Nytkin mulla olis vapaa viikonloppu tiedossa (lapset isällään), ja vaikka kysellyt jo hyvissä ajoin kavereita tekemään jotain kanssani niin ei. Osalla heistä on lapsia, osalla ei, mutta he keillä ei ole niin elävät niin symbiossa puolisoidensa kanssa, että eivät uhraa vapaa-aikaansa muille.
Minunkin työkaverit on niin paljon vanhempia, ettei heidän kanssaan oikein ole mitään yhteistä. Olen siis itse 30 ja he 50 - 60-vuotiaita.
Saman ongelma täällä. Olen myös 28 ja tuntuu että ihan kaikilla on lapsia, mies, omakotitalo, auto, vakityö jne.. En pysty yhtään samaistumaan niiden juttuihin.
Yli 50-vuotiaista alkaa taas löytyä seuraa, kun lapset ovat jo isompia. Hyvin vaikea löytää lapsiperheistä seuraa, kun lapset ovat pieniä. Lasten harrastukset menevät omien harrastusten edelle monella.
Vierailija kirjoitti:
Saman ongelma täällä. Olen myös 28 ja tuntuu että ihan kaikilla on lapsia, mies, omakotitalo, auto, vakityö jne.. En pysty yhtään samaistumaan niiden juttuihin.
Tilastojen mukaan kuitenkin vasta puolet naisista ovat tuossa iässä saaneet lapsia, joten vielä niitä perheettömiä löytyy. Monella mies tietenkin vie vapaa-ajan.
Harrastuksista, velayhdistyksestä?
Aika helpostikin. Lasten hankinta ei ole enää tapana nykyään, ja erittäin suuri osa nelikymppisistäkin on lapsettomia.
Vierailija kirjoitti:
Teatteriharrastuksesta. Käytännössä mahdotonta harrastaa aktiivisesti, jos on kotona lapsia.
Harrastuneisuus vaatii sukulaisen tai miehen, joka on lastenvahtina harrastusiltoina. Osa käyttää myös ihan lastenvahtia.
Voisin asetella saman kysymyksen, mutta haluaisin löytää lapsettomien sijaan sinkkuja. Kaverit häviävät aina kokonaan, kun he löytävät parisuhteen, koska kaikki aika menee puolison kanssa.
Jotenkin kummasti kaveripiirini koostuu lapsettomista miehistä ja naisista. Niin pareista kuin sinkuistakin.
En ole tietoisesti tällaista seuraa etsinyt, mutta tässä sitä ollaan. Eipä haittaakaan ole, kun en lapsista välitä.
Kannattaa vähän haistella ilmaa, onko ihmiselle tärkeämpää lisääntyminen vaiko oma elämä.
Teatteriharrastuksesta. Käytännössä mahdotonta harrastaa aktiivisesti, jos on kotona lapsia.