Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein sen taas (nettiostokset meni pieleen) APUA!!!

Vierailija
27.01.2014 |

Miksi aina käy näin... Sorruin viime yönä etsimään netistä jotain laihdutusta tukevaa luonnontuotetta, löytyi vihreä kahvipapu-uute kapselit. Eräällä verkkosivulla ollessani hairahdin hetkeksi, ja täytin jo suht kalliin tuotteen tilaustietoja. En kuitenkaan tehnyt tilausta loppuun, täytin vain tiedot ja jätin sivun auki alkaessani etsiä muista nettikaupoista edullisempaa vaihtoehtoa. Löysinkin terveysmarketista paremman vaihtoehdon ja tein tilauksen sinne, maksoinkin sen.

Tänään tuli puhelu, jossa huonolla suomella tarkisteltiin osoitettani ja kysyttiin että tähän osoitteeseenko tilaus toimitetaan. Luulin puhelun tulleen täältä terveysmarketista ja sanoin että osoite on oikea, vähän ihmettelin kun puhelimessa sanottiin että tilaus lähtee huomenna. Myöhemmin illalla sain tekstiviestin terveysmarketista, että tilaus lähtee tänään. Taas ihmettelin.

Nyt sähköpostistani löytyi viesti, jossa ihan ihme firma kiitteli tilauksesta, mukana lasku. Ko. firma oli se, jonka sivuilla en tehnyt tilausta loppuun ja josta tämä puhelukin oli tullut. Kyseessä siis ulkolainen firma. Tilaustiedoissa toki oli, että maksu olis ennakkomaksu, eli voinko toivoa, että kun en heille maksa, he eivät minulle mitään lähetä? Laskusta löysin sähköpostiosoitteen johon laitoin sekä suomeksi että englanniksi viestin, että on tapahtunut väärinkäsitys, en halua tuotetta enkä maksa laskua... Onko mahdollista että selviäsin tilanteesta tällä? Vai onko ongelmia luvassa?

Ja kuinka tietoni ovat voineet jäädä yritykselle, kun en netissä tilausta vahvistanut? :O

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkolainen firma jossa puhutaan suomea? Joo joo.

Vierailija
2/12 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä enää nettishoppaile kännissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa tuokin onnistuu, että täytetään lomake ja ulkomailta tulee tuote maksutta kotiin. Ja ihan tarkistavat puhelimitse osoitteen -. miksi ihmeessä? Olen ostanut ulkomailta satoja kertoja eikä sieltä koskaan perää soitella :-)

Vierailija
4/12 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katsoin joskus yhden kielikurssin tietoja, siellä kun tarpeeksi pitkälle täytteli ilmottautumislomaketta/lisätietojen pyyntilomaketta niin sai tietoonsa miten eri kielitaitotasot määritellään. Minua kiinnosti siinä kohtaa vain nuo kielitaitotasot, joten ne nähtyäni painoin jotain peruutusnappulaa ja menin pois sivuilta. En siis mennyt viimeiselle sivulle asti jossa olisi ollut joku vahvistus/tilaussivu, mutta ennen tätä haluamaani tietoa piti täyttää nimi ja yhteystiedot.

Seuraavana päivänä sain mailia tältä firmalta jossa kyseltiin oliko tällä info/ilmottautumissivulla jotain häikkää kun olin keskeyttänyt tilaukseni kesken kaiken. 

Vierailija
5/12 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 22:38"]

Minä katsoin joskus yhden kielikurssin tietoja, siellä kun tarpeeksi pitkälle täytteli ilmottautumislomaketta/lisätietojen pyyntilomaketta niin sai tietoonsa miten eri kielitaitotasot määritellään. Minua kiinnosti siinä kohtaa vain nuo kielitaitotasot, joten ne nähtyäni painoin jotain peruutusnappulaa ja menin pois sivuilta. En siis mennyt viimeiselle sivulle asti jossa olisi ollut joku vahvistus/tilaussivu, mutta ennen tätä haluamaani tietoa piti täyttää nimi ja yhteystiedot.

Seuraavana päivänä sain mailia tältä firmalta jossa kyseltiin oliko tällä info/ilmottautumissivulla jotain häikkää kun olin keskeyttänyt tilaukseni kesken kaiken. 

[/quote]

Miksi ihmeessä käytit omia tietojasi? JO koulussa opetettiin, että feikkisähköposti, feikkinimi jne., jos ei ole oikeasti hankkimassa mitään, vain viranomaisille oikeat tiedot.

Vierailija
6/12 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo mahdollista jos on painanut nappia sen jälkeen kun on omat tietonsa täyttänyt ja jättänyt vaikka maksutavan vielä auki. Monenkin alan myös suomenkielistä frontendiä pitävät verkkokaupat operoi virolaisella ja Virossa sijaitsevalla työvoimalla joka pystyy kommunikoimaan luultavasti vähintään suomeksi, englanniksi, ruotsiksi, viroksi ja venäjäksi. Itse en tosin huteja ole ostanut, mutta en nyt muista mistä firmasta viimeksi tilasin keittiöön tekniikkaa ja jotain jäi vähän auki niin hiukan hoono soomi-jätkä soitteli heti seuraavana aamuna että "hyvä päiva mä soitan tä teidän tilaus et tässä on..". Tuotetta ei tahtonut löytyä Suomesta mistään ja sieltäkin missä uumoiltiin että voisi tämän ehkä jostain saada tilattua olisi hinta ollut 40% enemmän. Sehän se taisi ollakin, että näilläkään ei ollut "omassa" hyllyssä, mutta tyyppi soitti että pyydystävät jostain liikkeestä sen ja laittavat tulemaan nettikaupan hinnalla. Ja tuli myös jossain 4-5 päivässä. Maksoin ennakkolaskulla.

Vierailija
7/12 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vienyt tilauksen loppuu ,ehkä vahingossa.

Vierailija
8/12 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 22:40"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 22:38"]

[/quote]

Miksi ihmeessä käytit omia tietojasi? JO koulussa opetettiin, että feikkisähköposti, feikkinimi jne., jos ei ole oikeasti hankkimassa mitään, vain viranomaisille oikeat tiedot.

[/quote]

Koska minulla ei ollut mitään syytä olla käyttämättä niitä. En jaksa mitään nimi-ja sähköpostiosoitekikkailua, eikä tuosta firmasta ollut mitään haittaa myöhemmin, ei tullut mainosviestejä tms. Eikä kukaan mitään kovin suurta tuhoa saa aikaan henkilön nimellä ja sähköpostiosoitteella, etenkin kun sähköpostiosoitekin vaihtui jossain kohtaa tuon jälkeen. 

Vierailija
9/12 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritykset näkevät lähes valmiit tilaukset ja minuakin on lähestytty, ja kysytty oliko jokin ongelma.

Vierailija
10/12 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse firma voi olla ulkomaalainen mutta kuljetuspalveluna voi toimia esim. DHL josta soittelevat suomalaiset asiakaspalvelijat

Vierailija
11/12 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse firma voi olla ulkomaalainen mutta kuljetuspalveluna voi toimia esim. DHL josta soittelevat suomalaiset asiakaspalvelijat

Vierailija
12/12 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 22:30"]

Älä enää nettishoppaile kännissä.

[/quote]

Paras vinkki :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi