LASTEN TAPAAMISET ERI PAIKKAKUNNALLA, SOSIAALITOIMI EI TUE??
muutettuani paikkakuntaa en ole saanut työttömänä minkäänlaista apua esim.matkoihin että voisin lapsiani tavata. En ole heitä nähnyt 5kk=(
Onko tämä ihan yleinen käytäntö???
Kommentit (15)
Eli mielestäsi työttömälle, lapsistaan kauas muuttaneelle pitää antaa osa meidän työtätekevien rahoista että arvoisa "kuluttaja" voi matkustella miten haluaa. Miten olisi jos annettaisiin suoraan työttömyyssuhdeauto täydellä käyttöoikeudella? *Huoh*
Tilanteesi on kurja, mutta todellakin; jos olisit muuttanut työn vuoksi, sulla olisi rahaa etkä tarvitsisi sossua, jonka pitäisi olla väliaikainen hätäapu muutenkin. Jos taas ei ollut työtä, niin mikä on niin suuri syy että pitää muuttaa pois lasten läheltä? Ei suomessa mene enää niin hyvin, että olisi joku laitos jolta aina saa kaikkeen rahaa. Elämä kannattaisi suunnitella niin että vähän pohtii prioriteetteja ja sitten rakentaa niiden mukaan. Tämä on realiteetti eikä tarkoituksella epäasiallinen vastaus. Tieedän että työllistyminen on vaikeaa juuri nyt, mutta kannattaisiko miettiä muuttavansa lähelle lapsiaan, hehän kai ovat elämässä tärkeintä? tai sitten muuttaa jonnekin missä saisi paremmin työtä ja olisi rahaa tavata lapsiaan. Kannattais istua alas ja miettiä, miten SINÄ itse voisit järjestää elämäsi paremmin.
Olisit tuon 5kk aikana säästänyt matkaan rahan itse.. Eikös kaikki matkat makseta siitä perusosasta. Onko lapset siis alaikäisiä vielä?
Kuka ylipäätään käski erota miehestä? Ei normaali perhe mitään tapaamisia tarvitse, mies, vaimo ja lapset asuvat saman katon alla. Niin kuin tässä maassa on aina ollut tapana. Vai onko lapsen isä Saharan kuuman auringon alta, kertakeikka ja raskaaksi ja mies häipyi saman tien?
Miksi miksi meidän maassa on tämmöisiä... Ei ...ttu! " kuka maksais mun bussin, siis oikeesti...?". Vittu käytä lapamato sitä työttömyyskorvaustasi niihin matkoihin. Tai mee töihin ja saa palkkaa. Aattele kuule!
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 23:54"]
Kuka ylipäätään käski erota miehestä? Ei normaali perhe mitään tapaamisia tarvitse, mies, vaimo ja lapset asuvat saman katon alla. Niin kuin tässä maassa on aina ollut tapana. Vai onko lapsen isä Saharan kuuman auringon alta, kertakeikka ja raskaaksi ja mies häipyi saman tien?
[/quote]
No mut jos mies häipyi jo silloin kun ap tuli raskaaksi, niin miten ne kersat olis sit miehellä, joka lähti jo ajat sitten saharaan? Mieti.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 23:57"]
[/quote]
No mut jos mies häipyi jo silloin kun ap tuli raskaaksi, niin miten ne kersat olis sit miehellä, joka lähti jo ajat sitten saharaan? Mieti.
[/quote]
Ei kun mies sai huoltajuuden ja vei lapset mutta ei lähtenyt Saharaan vaan Tampereelle ja ap. muutti Stadiin tms.
Ööö.. Miksi pitäisi tukea? Miksi ihmeessä muutit? Itse ainakin haluaisin asua erosta huolimatta mahdollisimman lähellä lapsiani.
Työn perässä et ainakaan ole muuttanut kun olet kerta työtön, muuta järkevää syytä en keksi. Eli lapioi itse omat paskasi.
ei jumalauta täällä on vajaata porukkaa....ei yhtään asiallista vastausta.saatika tietoa.
Onhan tossa montakin asiallista vastausta. Ihmettelen kuitenkin. Jos saat fattasta rahat, niin menet bussilla exäsi luo ja tapaat lapsia siellä vai? Vai menetkö päivän reissulle? Vai otatko lapset mukaan? Ja ex tulee hakemaan? Millasen laskun olit ajatellut sossuun laittaa, jos saa asiallisesti kysyä?
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 22:19"]
muutettuani paikkakuntaa en ole saanut työttömänä minkäänlaista apua esim.matkoihin että voisin lapsiani tavata. En ole heitä nähnyt 5kk=(
Onko tämä ihan yleinen käytäntö???
[/quote]
Onko se jotenkin yhteiskunnan vastuulla järjestää sinulle tai lapsillesi matkoja toistenne luokse?? Miksi muutit eri paikkakunnalle tai jos entinen puolisosi muutti niin mene perässä, Suomi on vapaa maa ja miksi muuten muutit toiselle paikkakunnalle olemaan työtön...ihmettelen....ja meidän verorahoista pitäisi vielä kustantaa eroperheiden tapaamisetkin....huohhhhh....hanki elämä.
[/quote]
Ohhoh. En toivo ihmisille pahaa, mutta sulle soisin muutaman miehen syrjähypyn yms koska ei ole hyvä että aikuinen ihminen on näin jälkeenjäänyt. Hävytön kirjoitus. Mulla on normaali perhe, tulen hyvin toimeen ja kaikki on muutenkin hienosti, paljon paremmin kuin silloin kun vaan molemmat, ex-mieheni ja minä voimme pahoin suhteessamme. Normaaliin perheeseeni kuuluvat minä, lapseni ja myös lemmikkimme. Äitini on ollut vaikea suhtautua eroon, koska hän ei ole koskaan kyennyt itse ratkaisemaan mitään ongelmiaan ja on muutenkin hyvin tasapainoton ihminen. Hän ei siis käsitä millainen voitto on osata ottaa vastuu omasta elämästään. ja sama ymmärryksen puute näkyy olevan sinullakin. Toivottavasti jonakin päivänä käsität millainen pahuus liittyy tuohon ajatusmaailmaasi. Ja tosiaan ukolle vähän avarakatseisempaa sussua niin saan nielaista itse oman myrkkysi.
Säästät matkarahat työttömyyskorvauksesta. Eikos viiden kuukauden aikana nyt sen muutaman kympin olisi saanut bussi-/junalippuun siitä korvauksestakin raavittua kasaan..?
Jäin tyttömäksi. ja onhan taas asiallisia vastauksia.on paljon perheitä jossa asutaan kauempana lapsistakin, joten aika turhaa sontaa suustasi syljet.
Kyllä on ennenkin tuettu lasten tapaamisia tiedän montakin perhettä.
.ap