Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäännösvero

Vierailija
27.01.2014 |

19 v haluis tietää miks verohallinto lähettää mätkyjä?

Olen työtön, viimeistä vuotta lukiossa, työkkärin kirjoilla kylläkin mutta en saa työttömyys etuutta opiskelun takia. Nyt tuli 90 euroa mätkyjä ja viimeksi olen työskennellytilmaisjakelu lehtien jakajana 2012( lopetin kyseisen vuoden joulukuussa, töitä tein n. puoli vuotta.)

Kaikki tuloni ovat vain toimeentulotuki sossusta  ja asumistuki Kelalta.

Vähän kummastuttaa, kaverilla sama juttu mutta ei se mitään mätkyjä ole saanut. Ikinä. Tietääkö kukaan mitä helkuttia tää on?

Ja juu, huomenna soitan verohallintoon, mutta olis kiva saada jonkun lai mielenrauha siihen asti.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis kysehän on verovuoden 2012 jäännösverosta, joten todennäköisesti tuista ja palkkatuloista on ko. vuonna pidätetty liian vähän veroa! Veroilmoitus on tullut viime vuoden keväällä, joten maksu on jo näkynyt silloin.

Vierailija
2/5 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuesta ja asumistuesta ei oteta veroa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkastasi lehdenjakajana on pidätetty liian vähän veroa tuo 90 euroa. Olisitko ollut oikeutettu työmatkavähennykseen? Se pienentäisi mätkyjä ja saattaisit jopa saada veronpalautusta!

Vierailija
4/5 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistatko osakkeita? 

mulle napsahti jäännösverot koska olin saanut pääomatuloa ulkomailta ja unohtanut niistä ilmoittaa verottajalle. Esim joittenkin Hki pörssissäkin listattujen osakkeiden kohdalla on näin...

Vierailija
5/5 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 18:34"]

Omistatko osakkeita? 

mulle napsahti jäännösverot koska olin saanut pääomatuloa ulkomailta ja unohtanut niistä ilmoittaa verottajalle. Esim joittenkin Hki pörssissäkin listattujen osakkeiden kohdalla on näin...

[/quote]siis että suomalaisen osakkeen osingot maksetaan ulkomailta eikä Suomesta.