Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvittele tämä tilanne: sinulla on

Vierailija
27.01.2014 |

Lahjakortti johonkin liikkeeseen, kortti on voimassa ostopäivästä vuoden (12kk). Menet tuohon kyseiseen liikkeeseen ostoksille ja maksaessasi kassahenkilö sanoo, että lahjakortti on mennyt vanhaksi yli vuosi sitten, eikä sitä näinollen voi enää käyttää. Ja lahjakortissa myös näkyy tuo voimassaoloaika. Miten reagoit asiakkaana? 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se on oikeesti menny vanhaksi, niin sitten on mennyt. :D

Vierailija
2/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh? Jos lahjakortissa lukee että se on voimassa, niin reagoin tietysti niin että  se käy maksuvälineenä. Mistä kassa muka saa päähänsä että voimassaoloaika olisi päättynyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on niin vähän rahaa, ettei minulle kävisi noin. Jos joskus saan lahjakortin , käytän sen heti.

Vierailija
4/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteaisin että onpa sääli kun meni lahjan antajan rahat hukkaan. En sen enempää. Jos se kortissa lukee todistettavasti niin se on sitten niin.

Eriasia on kuitenkin se mitä mieltä oon aikarajoitteisista korteista. Kun ne on kerran jo maksettu, pitäs kauppiaalle olla ihan sama milloin tavaran ostaa jos kaupan omistajuus on pysynyt samana.

Vierailija
5/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kortissä lukee, että se on voimassa sinä päivänä kun olen liikkeessä, niin kassa ei voi sanoa sen menneen vanhaksi. Se on lunastettava, sanoi kassatietokone mitä tahansa.

Vierailija
6/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 13:15"]

Siis täh? Jos lahjakortissa lukee että se on voimassa, niin reagoin tietysti niin että  se käy maksuvälineenä. Mistä kassa muka saa päähänsä että voimassaoloaika olisi päättynyt?

[/quote] Siis kassa katsoo lahjakortissa olevaa voimassaolopäiväystä ja sen mukaan kortti on jo mennyt vanhaksi. Pointtini oli se,  että onko kortin vsnhentuminen kaupan vika ( kun ei lahjakorttia voikaan käyttää ikuisesti), tai myyjän vika? T.ap

Vierailija
7/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 13:09"]

Ja lahjakortissa myös näkyy tuo voimassaoloaika. 

[/quote]

Siis kumpi voimassaoloaika: se, että on vielä voimassa, vai se, että on jo mennyt umpeen?

Vierailija
8/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuisi, onko kortti oikeasti mennyt vanhaksi vai ei? Jos kortti on vanhentunut ja siinä oleva päivämäärä sen osoittaa, niin turha alkaa rähisemään.

Tarkoittiko ap tilannetta, jossa lahjakortin antaja on antanut valmiiksi vanhan kortin, siis saanut sen esim. itse aikaisemmin lahjaksi ja sitten antanut eteenpäin niin, että käyttöaikaa jäljellä enää vähän? Siinä tapauksessa noloa lahjanantajalle. Siltikin voisi olettaa, että kortin saadessaan katsoo, kauan se on voimassa.

Vierailija
9/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, jos se on mennyt vanhaksi niin eihän se kaupan tai myyjän vika ole!?

Vierailija
10/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai se vanhentuminen kaupan tai myyjän vika ole...?!?!?? Ainahan lahjakortissa on joku viimeinen voimassaolopäivä, ei ne voi ikuisesti olla voimassa.

Vierailija
11/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asiakkaana hetken hämmästelisin ja sitten päivittelisin et olinpas hölmö kun en tajunnut katsoa että lahjakortti oli vanhentunut! Valitettavan paljon vain tjlee asiakkaita vanhentuneiden lahjakorttien kanssa ostoksille:/Ok jos se kortti on tyyliin viikon vanha, mutta tuollaiset yli vuosi sitten vanhentuneet eli 2011 ostetut menee suoraan roskiin. Ei ne ole enää kassajärjestelmässäkään.  Siinä sitten aletaan riehumaan ja syyttämään myyjää/liikettä/ketä vaan paitsi tietenkään ei itseä. .Ja jos on vähävarainen ja tarttee rahaa ruokaan niin miksi ri ole käyttänyt sitä lahjakorttia heti??  T.ap

Vierailija
12/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä siis oikeasti vanhentuneet lahjakortit joilla yritetään maksaa ostoksia. T.ap

Vierailija
13/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia älkää antako niitä lahjakortteja lahjaksi. Raha on ikuisesti voimassa.

Vierailija
14/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks tää nyt ole päivänselvää, että myyjän vikahan se on. Kenenkäs muun?

Vierailija
15/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 13:31"]

Eiks tää nyt ole päivänselvää, että myyjän vikahan se on. Kenenkäs muun?

[/quote] No siltä se usein tuntuukin :D t.ap

Vierailija
16/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 13:31"]

Tämän takia älkää antako niitä lahjakortteja lahjaksi. Raha on ikuisesti voimassa.

[/quote]

Paitsi ettei Suomen Pankkikaan enää markkoja euroiksi vaihda.

Vierailija
17/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on aina ap:n vika. Av:lla kun ollaan. Haukut siis paikallaan. 

Vierailija
18/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosiko ihmiset alkaa riehumaan myyjälle, jos yrittävät ostaa jotain vanhentuneella lahjakortilla?

Mä olen tuollaisissa tilanteissa tosi nolona ja yritän mahdollisimman vähin äänin päästä poistumaan paikalta. Varsinkin, jos mulla on sillä hetkellä rahat vähissä, niin selittäisin hyvinkin ystävällisesti, naama punaisena selittää, että taidankin jättää sitten ostokset tekemättä. Ei mulle nyt kovin usein tuollaista ole käynyt, mutta joskus ja sitten kun on niitä kortteja, joihin kerätää tietty määrä leimoja ja sen jälkeen saa sen ja sen verran alennusta ja kun se onkin mennyt jo vanhaksi, niin haluisin vajota maan alle. En todellakaan alkaisi myyjälle räyhää.

Vierailija
19/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 13:47"]

Ihan tosiko ihmiset alkaa riehumaan myyjälle, jos yrittävät ostaa jotain vanhentuneella lahjakortilla?

Mä olen tuollaisissa tilanteissa tosi nolona ja yritän mahdollisimman vähin äänin päästä poistumaan paikalta. Varsinkin, jos mulla on sillä hetkellä rahat vähissä, niin selittäisin hyvinkin ystävällisesti, naama punaisena selittää, että taidankin jättää sitten ostokset tekemättä. Ei mulle nyt kovin usein tuollaista ole käynyt, mutta joskus ja sitten kun on niitä kortteja, joihin kerätää tietty määrä leimoja ja sen jälkeen saa sen ja sen verran alennusta ja kun se onkin mennyt jo vanhaksi, niin haluisin vajota maan alle. En todellakaan alkaisi myyjälle räyhää.

[/quote] Oikeasti tuollaisia on ja paljon. Lähes aina kun kortti on vanhentunut,  asiakas vaatii jonkun isomman pomon yhteydenottoa tms. ja kauhea valitus kuinka on paska systeemi kun ei voida hyväksyä. Kuinka on kortti hukkunut muutossa ja sitten taas löytynyt jne. T.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä