Hiukset tippuu päästä!!! Auttaako mikään?
Onko kellään kokemuksia hiustenlähdöstä?!? Minulla varmaan perinnöllistä taipumusta, sillä mummollani ja äidilläni on todella haitulat hiukset. Mummoni on itseasiassa lähes kalju päälaeltaan jo. Äidillänikin päälaki paistaa selvästi ja hiukset ovat todella harvassa ja olemattomat.
Itse olen säästynyt tähän asti jostain syystä (isälläni on todella paksu tukka) ja hiukseni ovat aina olleet vähintään keskivertopaksut. Nyt kuitenkin ikää on +40 ja hiukset ovat harventuneet todella lyhyessä ajassa ...sanoisin päälaelta lähes kolmanneksella!
Onko mitään tehtävissä - onko teillä muilla kokemuksia - vai onko vain pakko tyytyä kaljuuntumaan vuosi vuodelta kamalamman näköiseksi??
Apuja!
Kommentit (26)
Apteekista saa sitä jotain tiettyä syötävää pilleriä hiustenlähtöön, tosi moni kehunut. Nyt en vain millään muista nimeä. On suht kallis, mutta kaikki tutut väittää, että toimii. Itse käytän Simin Bio Botanical shampoota ja hoitoainetta ja selvästi alkaa aina hius kasvamaan.
Aika on varattuna ihotautilääkärille ja olen netistä yrittänyt lukea aiheesta. Olisin halunnut tietää muiden kokemuksista ja "selviytymistarinoista".
Ap
Minulla anemia aiheutti hiusten ohenemista. Rautakuuri auttoi ja nyt seurataan veriarvoja säännöllisesti. Hakeudu lääkäriin. Vaiva on ikävä ja vie energiaa.
Tuskin siihen mikään auttaa, jos on perinnöllistä. Tai sitten lääkärille, kilpirauhasarvojen ja hormonitasojen tsekkaus. Sampoot ja höpöhöpöpillerit eivät auta mitään. Tietysti raudanpuute voi olla myös syynä, mutta kun teillä se näkyy kulkevan suvussa...
Ei ole hääppöiset hiukset mullakaan ja ikää 46. Ei nyt mitään kaljua näy, mutta tuntuvat lähtevän ja katkeilevan ihan mahdottomasti.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 16:28"]
Aika on varattuna ihotautilääkärille ja olen netistä yrittänyt lukea aiheesta. Olisin halunnut tietää muiden kokemuksista ja "selviytymistarinoista".
Ap
[/quote]
No ei ne muiden tarinat sua auta, kannattaa nyt vaan odotella sitä ihotautilääkäriä ja mitä se sanoo. Minulla lähtee hiuksia myös ihan tajuttomasti, mitään kaljuuntumista ei ole havaittavissa mutta hiusten ohenemista kylläkin. Menin ihotautilääkärille joka katsoi päänahan ja passitti verikokeisiin. Niiden tulosta odotellessa.
Tosi vähän mitään superaineita mitkä pitäisivät ne hiukset päässä tai kasvattaisivat hurjasti uusia lisää.
Yleensä kun tuossa iässä alkaa hiukset lähtemään päästä, niin ei kauheasti ole mitään tehtävissä.
Kun sulla on tuo ollut pidemmän aikaa tiedossa niin olisit voinut vuosien ajan huolehtia vitamiinientarpeesta ja varsinkin niistä mitkä pitää hiukset hyvässä kunnossa. Jos olet sen jo tehnyt, niin tuskin mikään selviytymistarina auttaa.
Mulla on lähtenyt 4 vuotta hiuksia päästä ja olen kolunut aika paljon kaikkea tietoa. Mikään muu ei auta kuin tuo aikaisemmin mainitsemani shampoo ja hoitoaine eikä sekään tarpeeksi nopeasti, koska mulla hiukset kasvaa tosi hitaasti. En voi käyttää edes sitä kaverien suosittelemaa apteekista saatavaa tuotetta, koska olen allerginen siinä käytetylle aineelle.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 16:36"]
Tosi vähän mitään superaineita mitkä pitäisivät ne hiukset päässä tai kasvattaisivat hurjasti uusia lisää.
Yleensä kun tuossa iässä alkaa hiukset lähtemään päästä, niin ei kauheasti ole mitään tehtävissä.
[/quote]
Olet varmaan oikeassa. Viimeinen oljenkorsihan tässä on meneillään, että joku olisi jostain avun saanut :o/
Kannattaako sitten rahoja kantaa sinne ihotautilääkärillekkään, jos kukaan ei ole oikeaa apua vaivaansa saanut?
Ap
Mulla oheni yhdessä välissä hiukset tosi paljon ja söin sitten luontaistuotehyllystä saatavaa Piimaxia. Muutamalta oon kuullu että ei auta mitään, mutta mulla kasvo ihan mielettömästi hiukset tosi lyhyessä ajassa, ja kynnet vahvistu tosi kauniiksi. Eikä ollut kauheen pahan hintastakaan.
Siinä on vielä se toivo, että ihotautilääkäri löytää sulta kuitenkin jotain mikä aiheuttaa sen hiuskadon. Silloin ei ole rahat hukattu. Mä olen ainakin ollut/olen valmis laittamaan vaikka kuinka paljon rahaa päähäni, että saan hiukset taas kukoistamaan.
Apteekista tai luontaistuotekaupasta biotiinia, sinkkiä ja rikkiä. Niitä syöt ja johan rupee kasvamaan. Priorin on myös joillakin auttanut kuulemma :)
Mutta jos mitään syytä ei löydy verikokeista, voisiko syynä olla puhdas stressi? Minulla lähti hiuksia puolitoista vuotta, kävin verikokeet, kaikki hyvin, hiustenlähdön aiheuttajaksi epäiltiin vahvasti stressiä. Koskaan mitään muutakaan ei löytynyt.
Sitten sain vinkin kampaajalta kokeilla tätä suomalaista shampoota, hoitoainetta ja hiusseerumia. 4 viikon käytön jälkeen hiustenlähtö loppui kuin seinään. Käytin vielä puolisen vuotta tuotteita ja hiustenlähtö tosissaan oli loppunu. Alkoi kasvaa uutta hiusta selvästi koko päähän. Ikää alle 40-vuotta. Tästä on aikaa parisen vuotta. En tiedä tehosiko noi aineet oikeasti, mutta kyllä mun hiustenlähtö siihen loppui.
Eli näitä aineita käytin puolisen vuotta, jo 4 vko jälkeen hiustenlähtö loppui:
Bio Botanical Shampoo
Hellävarainen shampoo, jonka aktiiviaineet ja kasviuutteet säännöstelevät talineritystä, vilkastuttavat hiuspohjan mikroverenkiertoa sekä stimuloivat hiusten kasvua.
Hiustyyppi: Kaikille hiuslaaduille, ennenaikaisesta hiustenlähdöstä kärsiville.
http://sim.fi/fi-biobotanical-shampoo
Bio Botanical Vital Cure
Hellävarainen hoitoaine selvittää ja tekee hiuksiin loistavan kiiltäviksi. Kosteuttaa hiuspohjaa ja kuorii kevyesti.
Käyttö: Hiustenpesun jälkeen hiero kosteisiin hiuksiin ja hiuspohjaan, anna vaikuttaa 2-15 minuuttia ja huuhtele huolellisesti.
http://sim.fi/fi-biobotanical-vitalcure
Bio Botanical Serum
Tehokas seerumi, jonka aktiiviaineet ja kasviuutteet raikastavat hiuspohjaa ja stimuloivat hiuspohjan mikroverenkiertoa sekä hiusten kasvua.
Käyttö: Hiero päivittäin hiuspohjaan, älä huuhdo.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 16:46"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 16:36"]
[/quote]
Olet varmaan oikeassa. Viimeinen oljenkorsihan tässä on meneillään, että joku olisi jostain avun saanut :o/
Kannattaako sitten rahoja kantaa sinne ihotautilääkärillekkään, jos kukaan ei ole oikeaa apua vaivaansa saanut?
Ap
[/quote]
Mene nyt sinne lääkärille vaan. Ei ole mitään järkeä alkaa tuhlaamaan rahojansa kaikenmaailman humpuukiin ja käsikauppatuotteisiin tässä kohtaa kun et edes tiedä mikä on vialla. Lääkärissä selviää se mikä sinua vaivaa ja mikä siihen mahdollisesti auttaa, ei netissä.
Varaa ihmeessä aika lääkäriin ja sitä kautta ehkä lähete ihotautilääkärille.
Onhan kaljuuntumiseen lääkkeitä, joista voi hyvällä tuurilla löytyä sinulle sopiva aine. Lisäksi sulla voi olla joku lääketieteellinen syy hiusten lähtöön.
Ensiapuna aloittaisin sinkin, raudan ja magnesiumin. Sekä ihan monivitamiinit lisäksi.
Kiinnitä huomiota ruokavalioosi ja syö erityisesti pähkinöitä, siemeniä, hedelmiä, kasviksia ja muita vitamiinirikkaita ravinteita.
Hiuksia ei saa harjata märkinä, eikä kieputtaa pyyhkeen sisään turbaaniksi. Kaikenlaiset käsittelyaineet kannattaa jättää minimiin. Sellainen päänhierontajuttu voisi olla hyvä, saisit veren kiertämään päänahassa.
Näillä voit aloittaa jo tänään, huomenna varaat sitten sen lääkäriajan. Tutkittava mm kilppariarvot, anemia, raudan & sinkinpuutos, pälvikalju, päänahasta mahdolliset loiset.
Olen käyttänyt tyttären hiuspohjaan Bio botanical seerumia n.2viikkoa ja päälaella olevaan hiuksettomaan kohtaan on tullut mahtava sänki. Hän käyttää myös shampoota ja tehohoitoa samasta sarjasta system 4 ja ei ole humpuukia todella hänen hiukset ovat voimistuneet
On erinomainen tuote, vielä vuonna 2020. Sama merkki auttoi itseäni.
Olen käyttänyt Bio Botanical tuotteita 40v. Samppoota ja seerumia ;) Hiukset aina vaan iän myötä harvenee... Luottoparturini totesi tähän: "mitenhän olisi, jos ET olisi käyttänyt?" Vielä sentään hiukset päässä...
https://www.is.fi/viihde/art-2000008662428.html
https://www.nickiswift.com/298145/the-truth-about-matthew-mcconaugheys-…
Yksilöityä rasva ja tm. hoitoa.
Spirolaktoni lääkitys ja neste Rogaine päänahkaan
, loppu elämän hoito tuo neste, pilleriä voi riittää pitkähkö kuuri. Lääkettä saa vain reseptillä.
No, ei täällä sitten ollutkaan ketään hiusongelmaista - palstailijoilla lienee paksut pehkot tiukasti päässä :oI
Ap