Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voi helevetin helevetti

Vierailija
27.01.2014 |

Mä siis niiiin vihaan työttömänä oloa!! Tylsää istua kotona kun muutakaan tekemistä ei ole! Lähetän ihan rutosti työhakemuksia joka viikko, väsyttää ja vituttaa... Tuntuu että ei kohta enää kannata. Jätin koulunkin kesken (ala oli väärä, mutta vanhemmat painostivat) olen hakemassa kouluun (nyt mieleiselle alalle) TE-toimistossa vittuillaan, ei auteta kunnolla, katsotaan nenänvartta pitkin, viivytellään tapaamisella vaikka olisin sillä hetkellä ainoa asiakas siellä, kommentoidaan rumasti lukihäiriötäni kun en aina ymmärrä lukemaani :( ei vaan enää jaksaisi olen vvittuuntunut ja ahdistunut

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no onhan niitä työharjottelu paikkoja joista saa sen työmarkkinatuen vai mikä se nykyisin onkaan.

vai ootko niin diiva että et voi mennä kauppaa hyllyttämää tms.

Vierailija
22/34 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit käynyt sen koulun vaan loppuun ja jatkanut sen jälkeen jonnekin muualle. Itseaiheutettua tuo valituksesi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miul on oikeus mun tunteisiin.

Vierailija
24/34 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en nyt sulle tässä työpaikaksi voi ryhtyä.

Vierailija
25/34 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikohan olisi rekryssä paremmalla sijalla; molemmilla samat koulutukset ja suunnilleen yhtä paljon työkokemusta. Molemmat ovat olleet työttömänä puoli vuotta. Se, joka on työttömyyden aikana tehnyt jotain, esimerkiksi vapaaehtoistöitä vai se, joka ei ole tehnyt mitään?

Vierailija
26/34 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 07:45"]

no onhan niitä työharjottelu paikkoja joista saa sen työmarkkinatuen vai mikä se nykyisin onkaan.

[/quote]

Häh?

Työstä pitää saada palkka, eikä mikään työttömyyskorvaus tai työmarkkinatuki. Kaikki muuhan on absoluuttisen väärin.

Jos olet eri mieltä, niin eihän siinä mitään, siitä vain alentamaan oma palkkasi työttömyyskorvauksen tasolle ilman mussutteluita, jos se kerran on niin oikein.

Ellet sitten ole niitä kaksinaamaisia pellejä, joiden mukaan se on OK, kunhan ei koske itseä?

Vierailija
27/34 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu työttömänä on lepposaa nukkuu aamulla pitkää pelaa xboxii vetää kaljaa keskellä viikkoa.

Vierailija
28/34 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 05:03"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 01:50"]

Kai te aikuiset ihmiset tiedostatte, että itse luotte omat tunnetilanne, omat ajatuksenne...?

[/quote]

Todellakintodellakintodellakin aivan aivan :'D

[/quote]

Näinpä. Sitä kun ei kovin moni kiukutteleva aikuinen todella näytä tiedostavan :-/

"Muiden syy kun minusta tuntuu tältä! kiukku kiukku raivo raivo!!!!"

surullista..

*facepalm*

[/quote]

Tuohon aivan lunnollista. Miksi helvetissä esim. minun pitäisi tehdä töitä ilmaiseksi, kun toiset saavat siitä palkan?

Vihahan on ainoa luonnollinen reaktio tähän, aivan erityisesti silloin, kun palkattomiin töihin jopa pakotetaan nyky-yhteiskunnassa.

Miksikäs luulette, että orjat ovat tavanneet nousta kapinaan kaikkina aikoina? Ihan siksi, että olivat asennevammaisia, eivätkä tajunneet tehdä töitä "yhteiseksi" hyväksi?

Jos moisiin pakotetaan, pidän aivan varmasti huolen, että paska leviää tuulettimeen.

Jos teitä kiinnostaa tehdä vapaaehtoishommia ilman palkkaa, sen kun menette, minä voin ottaa sen palkallisen duuninne.

[/quote]

Kun juuri tarkoitin, että kunnes pääsee palkkatöihin niin saa sijais tekemistä vaikka vaparitöistä tai eri kursseista, ettei vain vello himassa negatiivisissa viboissa. Oma pää on nimittäin pahin vihollisemme.

Niinhän se joku viisas mieskin on joskus sanonut, että suurin sota jonka mies joutuu elämänsä aikana taistelemaan, on sota itseään vastaan.

Vaparihommat, mm tuo kun kävin sairaalassa niille lapsille lukemassa satuja, oli ajan täytettä kunnes työllistyin. Hain kokoajan aktiivisesti töitä ja viimein onnisti.

Ja tuli kyllä hyvä mieli kaupan päälle niistä lasten iloisista kasvoista :)

T. nro 13

[/quote]

Siis mitä helvettiä? Miksi ihmeessä luulet, että jos sinä saatkin hyviä mieliä puuhasteluistasi, kaikki muutkin saavat? Minua pelkästään vituttaa tämä nyt nykyinen asenneilmasto, jossa kaikki, erityisesti valtionhallinto yrittää saada käyttää ehtymätöntä kekseliäisyyttä saadakseen jonkun tekemään ilmaiseksi jotakin.

Jos minulle, koulutetulle ja kokeneelle ihmiselle ei töitä löydy sillä aikaa, kun itseäni kouluttamattomampia ja kokemattomampia on palkkatöissä, niin Itselleni tulee hyvä mieli nimenomaan siitä, etä en edistä vahingossakaan yhtään mitään palkatta.

Vierailija
29/34 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sitten vaan valitsemallesi tielle...

Vierailija
30/34 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 00:18"]

Onnea sitten vaan valitsemallesi tielle...

[/quote]

Sinunlaisesi saattavat onnea tarvitakin. Odotas kun siirryn aktiiviseen pahatekoon.

Vierailija
31/34 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 00:02"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 07:45"]

[/quote]

Häh?

Työstä pitää saada palkka, eikä mikään työttömyyskorvaus tai työmarkkinatuki. Kaikki muuhan on absoluuttisen väärin.

Jos olet eri mieltä, niin eihän siinä mitään, siitä vain alentamaan oma palkkasi työttömyyskorvauksen tasolle ilman mussutteluita, jos se kerran on niin oikein.

Ellet sitten ole niitä kaksinaamaisia pellejä, joiden mukaan se on OK, kunhan ei koske itseä?

[/quote]

Juuri näin.

Kunnon arvopohja pitää olla, arvot eivät ole mitään suhteellisia viitteitä, vaan vaativat korkeaa moraalia.

Sitä täältä kyllä puuttuu. Tai no, miksi syyttelemään moraalittomuudesta tai itsekkyydestä sitä, minkä selitykseksi riittää pelkästään tietämättömyys tai typeryys.

Vierailija
32/34 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 01:50"]
Jos teitä kiinnostaa tehdä vapaaehtoishommia ilman palkkaa, sen kun menette, minä voin ottaa sen palkallisen duuninne.

[/quote]

Just näin! Asian eteen ei kyllä kannata tehdä mitään, jos ilmaiseksi ja vaivatta tulee vastaan niin voi mennä duuniin!

Vierailija
33/34 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyysaikana ei todellakaan kannata tehdä vapaaehtoistyötä ihan tuosta vaan, pitää ensin hakea kirjallinen suostumus työkkäriltä, että ko. homma on sitten vapaaehtoista, ei-palkallista, ei haittaa työnhakua, ei vie kenenkään muun työpaikkaa ja on ehdottomasti osa-aikaista. Muuten seuraava virkailija voikin jo kirjoittaa sulla lausunnon, jonka mukaan et ole työmarkkinoiden käytettävissä.

Samaten opiskelun on oltava osa-aikaista, esimerkiksi tohtorintutkinnon suorittaminen ei käy, vaikka olisit ennen työttömäksi jäämistä tehnyt sitä työn ohella.

Vierailija
34/34 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LG LG LG ja