Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ummehtunut haju vaatteissa pesun jälkeen?

Vierailija
26.01.2014 |

Mistä tämä voi johtua? Pesuainetta ei ole vaihdettu viimeaikoina. Vaatteet siis haisee kummalliselta pesun jälkeen, jotenkin ummettuneelta. Vaikka pesisi 60 asteessa. Voiko se pyykkikone olla jotenkin likainen? Ja miten sen voi puhdistaa? Nukat on kyllä otettu pois mutta muuten?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian täys kone? Mulla ainaki käy tollasia mokia välillä..ei peseenny kunnolla :/

Vierailija
2/12 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneessa ollut liian vähän vettä (eli liikaa pyykkiä ja pesuainetta) eikä se ole huuhdellut puhtaaksi. Kuluttaja-lehdessäkin vast'ikään oli tutkittu, että vaikka koneet muuten oli hyviä oli kaikissa huono huuhtelutulos.

Itse laitan tuplahuuhtelun, en liian täyteen konetta, pesuainetta puolet suosituksesta (laitan 35 ml nestemäisiä). Nyt tulee puhdasta <3

Kyllähän sen näkee pesukoneen lasinkin läpi, että vielä viimeisessä huuhtelussa on paljon vaahtoa ja pesuainetta. Koneet säästävät niin paljon vettä, että eivät pese raikkaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tietenkin zeoliititon pesuaine, ettei harmaata savea kerry vaatteisiin ja koneeseen.

Vierailija
4/12 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma oli edellisen koneen kanssa. Tein vaikka mitä jippoja. Pesin konetta etikalla ja sitruunahapolla 90 asteessa. Kone vaan pinttyy ajan myötä. Uudella koneella olen pessyt lakanapyykin 90 asteessa eli riittävän usein korkeanlämpötilan pesuja. Ja koneen luukun pidän aina auki, kun ei ole käytössä.

Vierailija
5/12 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmittääkö veden kunnolla (kokeile!) ja poistaako vettä? Siinä kaksi tavallista syytä, eli luulee pesevänsä 60 asteessa mutta vesi ei lämpene vaikka ohjelma pyörii loppuun, tai likaista pesuvettä jää koneeseen, kun se ei jostakin syystä poistu.

Vettä voi myös lisätä sekä pesuun että huuhteluun. Edestä täytettävään pesuainelokeron kautta, päältä täytettävä täytyy pysäyttää jotta kannen saa auki.

Vierailija
6/12 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdista se nukkasihti tms. ja pese kerran tyhjänä 90c pesu.

Vierailija
7/12 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjennä nukkaputki noin aluksi. Sitten peset sen konee vasta.

Vierailija
8/12 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese nyt vaikka alkuun se kone tyhjänä 90 asteessa.

Vierailija
9/12 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruunahapolla tai etikalla. Käytätkö nestemäistä vai jauhemaista pesuainetta? Itselläni auttoi vain pesupähkinöihin vaihtaminen ja etikan käyttö huuhteluaineena, kun varsinkin tumma pyykki haisi aina pesun jälkeen ummehtuneelle.

Vierailija
10/12 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitappa pesuainelokeroon etikkaa kunnon loraus ja pese kone tyhjänä 90C ohjelmalla. Sen jälkeen kuivaa ja puhdista luukun tiivisteet (itse käytän tähän isännän kalsareita pyykkikorista!), ja ala jättämään pesukertojen välissä luukku ja pesuainelokero vähän raolleen. Jo raikastuu!

Vierailija
11/12 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Ja kaikkea olen kokeillut. Pessyt sitruunahapolla (saa apteekista) koneen ja 90 asteessa yms.. Meillä ummehtunut haju tulee mystisesti vain 40 asteessa, 60 asteessa ja 30 asteessa tulee hyväntuoksuista pyykkiä.

Vierailija
12/12 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista, täytyy kokeilla :)