Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehkäisykapselin lopettaminen + toivottu raskaus

Vierailija
26.01.2014 |

Hei!

Tiedustelen, löytyykö täältä kokemuksia ehkäisykapselin lopettamisesta, kun tulevaisuudessa on toivottu raskaus?

Kauanko kesti kapselin poiston jälkeen, että kuukautiset ylipäätänsä alkoivat? Kauanko kesti ennen kuin raskaus alkoi?

Itse olen poistattanut kapselin marraskuussa eikä vielä tietoakaan alkavista kuukautisista. Kapseli toimi minulla täydellisesti eli kuukautisia ei tullut ollenkaan tuona aikana (n. 2 v). Kuinkakohan kauan pitäisi jaksaa odotella ennen kuin kannattaisi mennä lääkäriin? Tehdäänkö tällaisissa tapauksissa edes mitään lisätutkimuksia vai käsketäänkö lääkäristä kuitenkin kotiin odottamaan lisää? Raskaus olisi toivottu vaikka heti. :)

Kiitos asiallisista vastauksista!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli käytössä cerazette - pillerit 02/2013- 03/2014, jonka jälkeen otin kapselin. Kapseli poistettiin kesäkuussa 2015. Menkat alkoivat n. Kuukausi sen jälkeen. Sekoitti kierron tyystin.

Pillereiden tai kapselin aikana ei ollut vuotoa kertaakaan, mutta ennen sitä vuoto oli alkukuusta ja kesti aina 4 päivää. Nyt siirtynyt puoleenkuuhun ja kestää 5-7 päivää kaikkine kipuineen..!

Puolen vuoden yrityksen jälkeen ei vieläkään positiivista tulosta. Toive vauvasta suuri!

Vierailija
22/36 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostellaan tätä 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan poistossa meni aikaa?

Vierailija
24/36 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla poistettiin viikko sitten kapselit. Poistotoimenpide meni niin et puudutettiin, sit kaiveltiin ne kapselit ulos, (vähän piti ronkkia niitä että sai pois, mut ihan siedettävää) sit teippi ja sellanen kiree sidos jonka sai seuraavana päivänä pois. Teipin sai ottaa 2.päivänä pois. Toimenpide kesti ehkä 10-15min ja valmisteluineen ja höpinöineen reilun puoli tuntia.

Vierailija
25/36 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
26/36 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/36 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla poistettiin kapseli 26.2 ja parin päivän päästä tuli ihan ministi muutama tippa verta(suttuna) mutta muuten ei ole menkkoja ollut vielä. Nyt on ollut alavatsassa ihme tuntemuksia mutta menkkoja ei ole näkynyt. Raskaustestin tein eilen päivällä mutta neg näytti. Toiveena on raskaus mutta onko nää oireet mitä?

Vierailija
28/36 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreempia kokemuksia?

Vierailija
29/36 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 3 vuoden kapseli joka oli vuoden yliaikaan. Nyt kapseli on poistettu. Neljä päivää sit. Jo ennen kapselin poistoa menkat jätti tulemasta ja ollut suht säännöllinen kierto vaikka on ollutkin kapseli. Pari testiä tehnyt näyttänyt negaa. Yksi lapsi on syntynyt -15 joten teoriassa pitäisi olla hedelmällinen. Lapsi olisi erittäin toivottu. Vauvaa tehdään aktiivisesti. Täällä ainakin rukoillaan että tärppäisi vaikka heti.

Vierailija
30/36 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko raskauta noin vaan vai harrastitko jotta tulisit raskaaksi

Vierailija
31/36 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta poistettiin kapseli nyt muutama päivä sitten, ja raskaus toivottu. Kuukautisia ei ole tullut vielä, mutta ihan pari tippaa tuli seuraavana päivänä. Ihana kuulla, että raskaaksi voi tulla heti ja ilman että kuukautiset alkaisivat.

Vierailija
32/36 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kapseli poistettiin kesäkuussa -13, menkat tuli saman vuoden heinäkuussa, raskaustesti näytti positiivista juhannuksena -14.

Toisen kerran poistin kapselin marraskuussa -17, mutta emme aktiivisesti yrittäneet lasta ennen kuin syyskuusta -18 alkaen. Testi oli positiivinen jouluna -18.

Vierailija
33/36 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapseli poistettiin elokuussa. Poistossa meni ehkä 15 minuuttia, josta osa tikkien laittamiseen. Ensimmäiset menkat tulivat syyskuun alussa. Kierto oli säännöllinen mutta lyhyt. Ensimmäiset kuukaudet menkat olivat niukat ja koostumukseltaan erilaiset kuin tavallisesti. Positiivinen raskaustesti tehtiin uuden vuoden aattona mutta meni kesken.

Vierailija
34/36 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostellaanpa vanhaa!

Vierailija
35/36 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi tämä myös. Mulle on laitettu kapseli 2,5v sitten, koko ajan ollut säännölliset menkat kapselin aikana ja myös sitä ennen. Kiinnostaa tietää, että kun noi menkat on jatkunut kapselinkin kanssa ihan normaalisti, onkohan raskautumisen mahdollisuus parempi heti poiston jälkeen? Toinen mitä mietin, ”sekoittaako” poisto kiertoa jotenkin? Eli esim jos kapseli poistetaan välittömästi kuukautisten päätyttyä, tuleeko heti poiston jälkeen uusi ovulaatio vai meneekö siinä hetki? Miten siis kapselin poisto vaikuttaa kiertoon? Ovulaatiota olisi tietenkin hyvä pitää silmällä raskautumista ajatellen.

Vierailija
36/36 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli Nexplanon-kapseli (keltarauhashormoniehkäisy) 14-vuotiaasta 19-vuotiaaseen saakka. Menkat alkoi 13-vuotiaana ja olivat säännölliset, mutta kapselin laitettua menkat jäi 2kk tiputteluvuodon jälkeen kokonaan pois. Kesti yli vuoden, ennenkuin tuli säännöllinen kuukautiskierto takaisin (olin siis reilu 20v tässä kohti...) - tän vuoden välillä oli ollut muistaakseni n. 3 menkat ja TODELLA kivuliaat sellaiset. Ihan kuin keho olisi ensimmäistä kertaa ikinä yrittänyt selvittää miten kuukautiset toimivat.

Nyt yritetty lasta 06/2020 eteenpäin (olen 02/2000 syntynyt, eli vuosimäärän perusteella voi lukea ikääni myös) kumppanin kanssa ja edelleen tuloksetta. Kuukautiset säännölliset, urheilen joka päivä (kokonaismäärä/rankkuus kohtuullinen), olen rauhallinen ja stressitöntä arkea pyrin viettämään, lopetin tupakoinnin 6kk sitten ja syön erittäin monipuolisesti ja terveellisesti. Ei tuloksia. Tikutettu oviksia on ja näyttää, että ovuloisin kierroilla kuitenkin.

08/2021 menin tutkimuksiin gynelle ja ultrassa kaikki ok, tosin hieman enempi kuin aiemmin nestekystia. Ei kuitenkaan epäilyä PCO:sta. Veriarvot ok ja miehen näyte ok.

Nyt (01/2022) kehoittivat vielä yrittämään 6kk naturaalisti ja odottamaan.

Joten nyt kieltämättä hieman alkaa hermostuttamaan.

Onko täällä siis muita, joilla raskaaksi tuleminen kestänyt ehkäisyn poiston jälkeen, kun meillekään ei löydy tutkimuksissa syytä lapsettomuuteen tähän asti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi