Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mikä on inhottavinta tai nolointa työssäsi ?

Vierailija
26.01.2014 |

Tai jotain työhösi liittyvää  ?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavinta on mätäiset haavat jotka ulottuu luuhunkin asti sekä kaikki eritteet: lima, räkä, uloste, virtsa, veriripuli, oksennut jne.

Vierailija
22/51 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 17:57"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 19:36"]

Siistiä sisätyötä opetusalalla, ei mitään noloa eikä inhottavaa. Itse asiassa olen sitä mieltä, että ammattilaisen pitäisi pystyä näkemään oma työnsä siinä määrin ammatillisesti, ettei pidä mitään omaan työhön kuuluvaa nolona tai inhottavana - vaikka ulkopuolinen, potilas tai asiakas niin kokisikin.

[/quote]

Se on helppo olla tuota mieltä, kun työ on siistiä sisätyötä. Senhän takia sen tietysti valitsitkin, ettei tarvitsisi kohdata mitään inhimillisyyden roisimpia piirteitä. 

[/quote]

Se on totta, että minusta ei olisi esimerkiksi hoitoalalle ja siksi olen valinnut alakseni ihan muun. Tarkoitin lähinnä sitä, että ammatillisuutta on se, että työssä tulee rutiinia kohdata ns. epämiellyttäviäkin asioita tyynesti ja ammattitaidolla. Itselleni tekee pahaa esim. pelkästään leikkaussalivideoiden katsominen, mutta ammattitaitoinen kirurgi tuskin suhtautuu sisäelimien ja veren näkemiseen samalla tavoin kuin maallikko. Hän katsoo asioita eri tavalla ja se on juuri sitä ammatillisuutta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään inhottavaa tai noloa varsinaisessa työssä. Olen lukion opettaja. Mutta kaupungin hallinnon kähmintä ja kansalaisten asenneongelat, lomautukset yms. ovat tietysti ikäviä asioita.

Vierailija
24/51 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on ammatillista ettei näytä asiakkaalle tai potilaalle, että inhottaa. Mutta silti on ok, jos jokin herättää inhoa. Jotkut potilaista ovat mahdottoman likaisia ja epäsiistejä, ja heidän haavansa ja eritteensä voivat haista ja näyttää todella kamalilta. Sellaista tulee harvoin vastaan leikkaussalissa, missä kaikki on hallittua ja   steriiliä. Ihmisiä siellä maskien ja työasujen allakin on. 

Vierailija
25/51 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 19:09"]

Nolottaa se, että on pakko tehdä ruokaa asiakkaille vanhoista tuotteista, pahimmillaan jauhoista, joista toukat siivilöidään pois.

[/quote]

YÖÖK!!!!

Vierailija
26/51 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 17:59"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 19:33"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 19:09"]

Nolottaa se, että on pakko tehdä ruokaa asiakkaille vanhoista tuotteista, pahimmillaan jauhoista, joista toukat siivilöidään pois.

[/quote]

missä olet töissä?

[/quote]

Työskentelen yksityisen palveluksessa ravintolassa. Aivan hyvämaineinen ravintola hyvällä paikalla, mutta omistaja on vain käsittämättömän nuuka.

Terveystarkastaja ilmoittaa aina etukäteen tulostaan, jolloin omistaja hankkii siksi päiväksi vähän laadukkaampaa raaka-ainetta. On suoranainen ihme, että kukaan ei ole sairastunut tai ainakaan ilmoittanut siitä.

Olen yrittänyt jutella aiheesta esimiehen kanssa, koska omavalvonta ei toteudu millään tasolla, mutta turhaan. Pidän kuitenkin työpaikastani ja asiakkaista niin paljon, että en ole vielä lähtenyt menemään. Tekee kuitenkin pahaa valmistaa ruokaa huonoista raaka-aineista, koska ruoka on minulle suuri intohimo.

Osa tuotteista on tietenkin moitteettomia, mutta tuollaisia mainitsemiani ylilyöntejä on silloin tällöin.

[/quote]

Jos todella pidät työstäsi ja olet ammattilainen, ilmoitat terv.viranomaiselle vaikka nimettömänä, jotta tarkastus tehdään "normi"olosuhteissa.

Vierailija
27/51 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärinä kun en ole urologi on sormen lähimmäisen perseeseen työntäminen hieman ällöä.

Vierailija
28/51 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavinta on se, että teen toimistotöitä ja välillä tuntuu, että kaikki työkaverini ovat pieniä lapsia. Roskat levitellään pitkin lattioita jos roskis ei ole tarpeeksi lähellä, vessat on aina kirjaimellisesti paskaisia eikä keittiössä siivota omia jälkiään koska "sitä saa tehdä tarpeeksi kotonakin". Siis niin oksettavan siivotonta ja lapsellista porukkaa, että en tiedä miten he ovat ikinä onnistuneet saamaan työpaikan, saatika että ovat käyneet kouluja ja jotkut jopa perustaneet perheen.

Ja meidän idioottiasiakkaista en jaksa enää edes avautua.

Vierailija
29/51 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuuraukset

Vierailija
30/51 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 18:13"]

Miten kukaan kunnon kokki voi tehdä ruokaa jostain toukkaisista jauhoista? Voisit kieltäytyä käyttämästä pilaantunutta ruokaa. Voisit myös ilmoittaa asiasta terveystarkastajalle ja pyytää ns. yllätyskäynnille, jottei työpaikan menetys uhkaa.

[/quote]

Olen tehnytkin ilmoituksen, nimettömänä. Mutta esimieheni ja terveystarkastaja ovat sen verran tuttuja, että tarkastaja ei koskaan tule yllättäen. Lisäksi keittiömme on hyvin siisti (ei siis herätä epäilyksiä), kiitos meidän reippaiden työntekijöiden, jotka pidämme paikat kunnossa. Lukuunottamatta asioita, joille emme voi mitään.

Vierailija
31/51 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voitte olla varmoja, että en koskaan, koskaan syö ravintolassa Suomessa. Ulkomaanmatkoilla kylläkin. :)

t. se kokki

Vierailija
32/51 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 19:23"]Inhottavinta on se, että teen toimistotöitä ja välillä tuntuu, että kaikki työkaverini ovat pieniä lapsia. Roskat levitellään pitkin lattioita jos roskis ei ole tarpeeksi lähellä, vessat on aina kirjaimellisesti paskaisia eikä keittiössä siivota omia jälkiään koska "sitä saa tehdä tarpeeksi kotonakin". Siis niin oksettavan siivotonta ja lapsellista porukkaa, että en tiedä miten he ovat ikinä onnistuneet saamaan työpaikan, saatika että ovat käyneet kouluja ja jotkut jopa perustaneet perheen.

[/quote]

Amen!

Vierailija
33/51 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikaisuus.

Vierailija
34/51 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysvammaisten, suurikokoisten miesten raivonpurkaukset. Olen ollut lukemattomia kertoja mustelimilla, puremajälkiäkin on tullut. Päälle on syljetty ja vartaloon on käyty käsiksi. Palkka on pieni ja työ on vaarallista. Mieheni on raksalla töissä ja useasti sanonut että oma työnsä vaikka on fyysistä, niin paljon helpompaa kuin mulla ja palkkaa saa koulutukseen ja työmäärään nähden vähän "yli" eikä ali kuten minä.

Vierailija
35/51 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun kesken pakarahieronnan asiakas pieraisee. Onneksi ne ei näe mun ilmettä...

Vierailija
36/51 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun joutuu esittämään joka suuntaan että firman johto tietää mitä tekee, vaikka porukka on täysin kuutamolla. Pienikin arvosteluksi millään katsottava lausahdus niin tulee semmoinen jäädytys ja savustus päälle ettei niitä jaksa kukaan kauaa...

Vierailija
37/51 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono työilmapiiri. Ihmiset hermostuneita ja ärsyyntyneitä ja purkavat sen toisiinsa. Asiakkailta saamat palautteet puretaan myös toisiin työntekijöihin.

Vierailija
38/51 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolottaa / inhottaa miespuolisten työkavereiden 15-vuotiaan tasolla olevat seksistiset vitsit. Aina pitää miettiä, että mitä sanoo, kun jokaisesta lauseesta väännetään joku kaksimielinen vitsi. Ja oikeesti, aikuisia miehiä, perheellisiä.

Vierailija
39/51 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottaa epäsiistit asiakkaat, laitapuolen kulkijat jotka roikkuu meidän asiakaspäätteillä tuntikausia ja sotkevat vessan niin ettei sinne viitsi niiden jälkeen mennä ollenkaan, yök. 

Vierailija
40/51 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 23:13"]Inhottaa epäsiistit asiakkaat, laitapuolen kulkijat jotka roikkuu meidän asiakaspäätteillä tuntikausia ja sotkevat vessan niin ettei sinne viitsi niiden jälkeen mennä ollenkaan, yök. 

[/quote]

Ootkohan samassa paikassa mun kanssa töissä? :D

Meinasin just tulla kirjoittamaan, että ällöttää asiakkaat, jotka ovat liian juoppoja / muuten ongelmaisia / vanhoja huolehtimaan henkilökohtaisesta hygieniastaan.

Välillä haisee niin tymäkälle, että muut asiakkaat valittavat, ettei samassa huoneessa pysty olemaan. Mutta ei mulla ole pokkaa heittää ketään pihalle hajun takia.

Aion tatuoida käteeni "muistitko käydä tänään pesulla" etten joskus 80-vuotiaana ala kuvitella, että on ihan ok kulkea haisulina ihmisten joukossa vain koska oma nenäni on tottunut löyhkään. (jos ihminen kykenee itsenäisesti kävellen asioimaan kaupungilla, aivan varmasti riittää toimintakyky myös suihkussa käyntiin!)