Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

etäisä vetää tyttöäni jatkuvasti hiuksista. mitä voin tehdä?

Vierailija
26.01.2014 |

Tyttäreni on kohta 3 vuotias, näkee isäänsä kerran kuussa 3 yötä kerrallaan. Hän kuitenkin jo toisen kerran eilen kertoi että isä repii häntä hiuksista jos hän ei tottelee. Hän on yleensä todella hyvätapainen ja tottelevainen tyttö mutta välillä saattaa sanoa vastaan. Meillä kotona on mieheni kanssa jäähypenkki käytäntö joka tehoaa lähes aina, ja ajatus tukistamisesta tuntuu minusta tosi pahalta. Mitä voin tehdä, olen yrittänyt selittää ex miehelleni että käyttäisi jäähypenkkiä mutta hän ei halua, hänen mielestään tukistaminen on parempi tapa.. Voinko tehdä hänestä ls ilmoituksen, ja mitä siitä seuraa jos teen? Olisin hyvin kiitollinen avustanne ja neuvoistanne

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tosissasi voi tätä kysyä?????

POLIISILLE SOITTO!!!!!!!

LS-ilmokin voi olla tarpeellinen, molemmat vanhemmat on näköjään ihan pihalla :(

Vierailija
2/21 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Ex mieheni on ammatiltaan poliisi ja on sanonut että he eivät tälläisiä ota todesta.. Ls ilmoituksen olen kyllä tekemässä mutta toivoisi, teiltä neuvoa, mitä siitä seuraa yms. Pelkään ettei se muuta yhtään mitään. Voinko kieltäytyä antamasta lasta hänelle tämän perusteella?

anteeksi jos kuulostan tyhmältä mutta olen hukassa ja peloissani

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukistaminen on pahoinpitelyä. Sano isälle, että kerrot hänen tavoistaan viranomaisille, ellei lopeta välittömästi. Muista myös itse olla reuhtomatta lasta kädestä, kun viet sinne jäähypenkille. Sekin on pahoinpitelyä.

Vierailija
4/21 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen sinua provoksi, mutta asiatieto ei kai pahaa tee kenellekään

"

Lievä pahoinpitely RL 21:7 § (21.4.1995/578)

Pahoinpitelyä pidetään lievänä silloin, jos pahoinpitely on kokonaisuutena arvostellen vähäinen. Korkeimman oikeuden päätöksen mukaan lapsen tukistaminen ja luunappien antaminen on lievä pahoinpitely, KKO:1993:151.

Jos lievä pahoinpitely on kohdistunut alle 15-vuotiaaseen lapseen, se on aina virallisen syytteen alainen rikos. Muissa tapauksissa se on asianomistajarikos, mikä tarkoittaa sitä, että syyttäjä ei saa nostaa siitä syytettä ilman asianomistajan tekemää rikosilmoitusta ja rangaistusvaatimusta.

Rangaistus lievästä pahoinpitelystä on sakkoa."

http://www.ensijaturvakotienliitto.fi/liitto/haetko-tietoa/perhevakivalta/tietoa_lainsaadannosta/henkeen_ja_terveyteen_kohdistuvi/

Vierailija
5/21 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla mammat tukistavat lapsiaan, joten en ymmärrä, miksi ei lapsen isä voisi tehdä samoin. Sano lapselle, että tottelee, niin isi ei satuta.

Vierailija
6/21 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit rauhoittua, koska lapsesi kärsii ahdistuksestasi. Mieti, millä muilla keinoilla kuin lastensuojeluilmoituksella saisit turvallisuudentunteesi takaisin, koska en usko, että se auttaa. Suosittelen esimerkiksi joogaa ja/tai meditaatiota.

Vierailija
7/21 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 17:16"]Tukistaminen on pahoinpitelyä. Sano isälle, että kerrot hänen tavoistaan viranomaisille, ellei lopeta välittömästi. Muista myös itse olla reuhtomatta lasta kädestä, kun viet sinne jäähypenkille. Sekin on pahoinpitelyä.

[/quote]

Mitä se auttaa viranomaisille kertoa, jos mies poliisi.

Ilmoita lastensuojeluun tai älä päästä lasta isän luo. Sulla oikeus kieltäytyä päästämästä jos olet huolissasi lapsen turvallisuudesta. Sano poliisi tai sossut mitä tahansa. Ei mr voi mitään, jos se etenee oikeuteen niin siinä menee aikaa ja lapsi voi olla ainakin sen ajan turvassa. Näin sanoi aikoinaan lakimies. Kaikkesi sun on tehtävä.

Vierailija
8/21 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vähän kattonut, millaisen ukon kanssa meet kakaroita pykäämään..

Vierailija
9/21 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on provo.

Vierailija
10/21 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on väkivaltainen. Heti ilmoitus poliisille.

Sinun tehtäväsi on suojella lastasi.

Vierailija
11/21 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en katsonut.. Erosin kyllä heti kun merkit tuli. 

Kiitos teille kovasti neuvoista, menen heti huomenna tekemään ilmoituksen. Enkä suostu luovuttamaan ennenkuin asia on selvä. Kiitos <3

varmasti kuulostan provolta mutta en sitä ole, heti kirjoitin tänne neuvoa kun asia tuli ilmi.. En oikein heti ajatellut kunnolla, säikäytti minutkin

Vierailija
12/21 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama ongelma sikäli, että sain lapsen miehen kanssa, joka ei ole luonteeltaan ja temperamentiltaan eikä juuri muiltakaan ominaisuuksiltaan sopiva isähahmo. Ratkaisin ongelman niin, että olen suojellut lasta isältään kaikin keinoin.

Olen saanut kuulla tästä tosi monelta ulkopuoliselta moittivaan sävyyn. Mies itse ei ole kiinnostunut lapsestaan, eikä välitä, vaikka tapaa todella harvoin ja aina valvotusti lasta.

Aina ei voi tehdä kaikkea optimaalisesti - kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Mielestäni tämä on kuitenkin pienempi paha kuin se, että altistaisin puolustuskyvyttömän lapsen arvaamattoman ihmisen armoille.                                                         

Vierailija
13/21 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on NIIN vanha juttu "poliisin" suusta! Minä seurustelin aikanaan poliisin kanssa, joka luuli omistavansa minut ja väitti, etttei poliisi tee yhtään mitään, vaikka hän tekisi minulle mitä.

Vaan kyllä poliisi tekee! Se, että kohdallesi on sattunut huono poliisiyksilö, ei tarkoita, että kaikki olisivat samanlaisia. Tee rikosilmoitus ja lastensuojeluilmoitus. Tarkistahan muuten se lapsen pää, että onko siellä jälkiä. Minä saattaisin viedä lapsen jopa lääkärille.

Vierailija
14/21 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin teet sen enempää niin kannattaisi hankkia todisteita siitä, että lasta tosiaan on vedetty tukasta "jatkuvasti". Eli lääkärin lausunto, jossa kerrotaan, miltä lapsen päänahka näyttää ja puuttuuko hiuksia tuppoina. Sillä onhan se niin helppo väittää toisesta vanhemmasta mitä tahansa ja sitä tekosyynä käyttäen eristää lapsi vanhemmasta.

Jos todisteita ei ole, on parempi vain rauhoittua ja hyväksyä tilanne sellaisena kuin se on. Lapsi saattaa n liioitella, kun tilanne vanhempien riitakapulana on henkisesti niin vaikea.  Olen itse seurannut vastaavaa veljeni perheessä.

Kerran kun olin veljeni luona tapaamisviikonloppuna, veli tarttui murokuppiin korjatessaan aamiaisastiat pöydästä ja tyttö ei ollutkaan mielestään vielä ihan lopettanut. Tyttö jotenkin pelästyi, huusi ja alkoi itkeä hysteerisesti. Yritin lohduttaa, mutta tyttö ei tahtonut rauhoittua millään.

Myöhemmin veli kertoi, että lastensuojelusta otettiin yhteyttä. Tytön äiti oli väittänyt, että että isä löi, kun tyttö ei ollut syönyt tarpeeksi nopeasti.

Tyttö oli avun tarpeessa, mutta ei sen takia, että isä olisi ollut väkivaltainen (ei ole) vaan sen takia, että vanhemmat eivät päässeet sopuun mistään vaan syyttelivät toisiaan lapsen kuullen.

Vierailija
15/21 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minulla ei ole muita todisteita kun tytön kertomus, olisiko sitten parempi jättää asia? Joutuuko lapsi hirveään pyöritykseen?voinko tosiaan estää lasta menemästä isälleen?

Vierailija
16/21 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ls-ilmoitus ja valvotut tapaamiset. Ota nyt ainakin yhteys lastensuojeluun, että lapsi on kertonut tällaista, kysy heiltä, miten asiaa voi lähteä selvittämään.

Vierailija
17/21 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli lapsen kertoma totta tai ei, niin jo se, että isä pitää tukistamista hyväksyttynä kasvatuskeinona antaa aihetta pyytää viranomaisia juttelemaan hänelle, jos hän ei sinua usko.

Vierailija
18/21 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli lapsen kertoma totta tai ei, niin jo se, että isä pitää tukistamista hyväksyttynä kasvatuskeinona antaa aihetta pyytää viranomaisia juttelemaan hänelle, jos hän ei sinua usko.

Vierailija
19/21 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että nyt ap on yhtäkkiä säikäshtänyt, kun kaksivuotias on kertonut isän jatkuvasti kiskovan tukasta? Jo toista kertoo, ja tyttö käy isänsä luona kerran kuussa?

Säikähditkö siis ekan kerran joulukuussa ja sitten vielä nyt tammikuussa ja vieläkin on ihan ajatukset sekaisin kaksivuotiaan jutuista? Jäähypenkki kaksivuotiaalla? Jokin ei nyt täsmää :D

Vierailija
20/21 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 19:37"]

Ls-ilmoitus ja valvotut tapaamiset. Ota nyt ainakin yhteys lastensuojeluun, että lapsi on kertonut tällaista, kysy heiltä, miten asiaa voi lähteä selvittämään.

[/quote]

Lapsen isäkö on ihan myöntänyt tukistavansa 3-vuotiasta? Eikö hän muka tiedä, että se on pahoinpitelyä, vaikka on poliisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi