Parisuhde
Ollaan yhdessä kuljettu 24 vuotta. Koskaan ei ole ollut mitään suurta avo/aviokriisiä, vaan elämä on ollut tasaisen turvallista.
Muutaman vuoden verran kotona on kuitenkin ollut jokseenkin ilotonta ja tuntuu, ettei mieheni halua muuta kanssani kuin perusarkea ja seksiä. Kahdestaan ei enää käydä missään, ollaan vain kotona. Teini-ikäisten lasten kanssa kyllä käydään ja touhutaan kovasti monissa paikoissa. Mutta ei kahdestaan, toisin oli ennen.
Minulta on halut seksiinkin menneet, juuri siksi että ärsyttää kun se on ainut jota mieheni haluaa kanssani kahdestaan tehdä. Aivan kuin meillä olisi pelkkä seksisuhde. Edelleen meillä on seksiä 1-2 krt/viikossa, meille vähän. Kaikki aloite tulee mieheltäni, ja olen päättänytkin etten kiellä sitä. En halua seksistä mitään valtajuttua.
Kaipaan valtavasti aikaa, jolloin olimme kahdestaan hotelli reissuilla, kaupunkilomalla, ravintolassa, elokuvissa, konserteissa tms.. Jotain muutakin kuin kotona oloa. Ne olivat minulle tärkeitä, mutta eivät näköjään miehelleni koska on niistä noin vain luopunut. Mikään raha kysymys tämä ei ole. Useampi vuosi meni niin, että minä olin näihin juttuihin aina aloitteen tekijä, luulen ainakin miehenikin niistä nauttivan siltin. Kun vihdoin tajusin myöntää itselleni tämän, ettei hän koskaan pyydä minua minnekään, päätin etten minäkään pyydä minnekään menoa. Ajattelin katsoa kuinka kauan kestää, että hän huomaa ettemme käy missään ellen minä hoida asiaa. No, eipä olla sitten käytykään enää pariin-kolmeen vuoteen.
Olen tästä tosi surullinen.
Kommentit (8)
Onhan näitä ketjuja moniakin aiheesta. Mutta siinä on miehet ja naiset toisinpäin.
Jos tänne laittaa että haluaisin vaimon kahdestaan hotellireissuille, kaupunkilomilla, ravintolaan, elokuviin, konsertteihin, siis jotakin muutakin kuin kotona oloa ilman lapsia, niin voi sitä tikarien määrää ja todistelua, että tärkeintä on olla kotona perheen kanssa, jos vaimoa ei haluta tehdä muuta. Miksi niitä lapsia olet tehnyt jos niitä vihaat yms.
Tervetuloa miesten maailmaan ap. Järjestä, organisoi ja motivoi puolisosi parisuhdetempauksiinne. Muuten ne jäävät tekemättä, kuten olet huomannut.
Jos asiasta voi keskustella, niin kannattaa kysyä miehen ajatuksia. Voihan esimerkiksi olla kahden päivän loman järjestelysi näyttäytyvät miehelle kahden viikon kiukutteluna aikataluista, lapsenvahtien järjestämisestä, pakkaamisesta jne.
Eikö kellään muulla ole käynyt vastaavasti?
Miksi et itse järjestä kivaa tekemistä ja kaupunkilomia teille? Jos molemmilla kuitenkin on siellä kivaa, onko sillä lopulta merkitystä kuka sen kivan on järjestänyt? Ymmärrän kyllä turhautumisen sen suhteen, kun toinen ei tunnu tekevän mitään konkreettista parisuhteen eteen, mutta miehet valitettavan usein ovat taipuvaisia tyytymään siihen normaaliin perusarkeen. Ehkä tämä on yksi miehesi piirteistä, joka sinun on vain hyväksyttävä, täydellistä miestä kun ei ole olemassa.
Oletko jutellut miehellesi ja sanonut ihan suoraan, että sinusta tuntuu pahalta, että ette tee enää yhdessä juttuja? Olethan myös maininnut sen vaikuttavan suoraan sinun suhtautumiseesi seksiin? Minusta on hyvä kertoa toiselle rehellisesti ja suoraan omista tunteistaan, vaikka se saattaisi hieman loukatakin toista. Näin molemmilla on selkeä käsitys siitä, miten parisuhde voi. Tällöin molemmilla on mahdollisuus korjata tilannetta.
Koska en jaksa enää olla ainut aloitteellinen, olen ollut sitä niin kauan. Se on totta, että ei meillä ole puheyhteyttä tälläisiin asioihin. Jutellaan lapsista, mailman asioista, toisten parisuhteista jne... Mutta omista vaikeista asioista ei. Aina kun aloitan puheen tälläisistä asioista, mies on hetken hiljaa ja sitten aloittaa puhumaan jostain muusta. Kuten tänä aamuna klapeista.
Minusta puhuminen ja keskustelu on ainoa tie, jolla voitte päästä asiasta yli. On todella vaikeaa muuttaa omaa käytöstään, jos ei edes tiedä, mitä toinen haluaa. Minusta sinulla on nyt kaksi vaihtoehtoa. Voit joko itse jatkaa aloitteellisena osapuolena ja hyväksyä se osaksi teidän parisuhdettanne tai teet miehelle kertakaikkiaan selväksi mitä haluat, toivot ja ajattelet joko puhumalla, huutamalla, paiskomalla vähän ovia tai mikä keino nyt sitten viimein saa miehen tajuamaan, että et ole näin onnellinen.
Joo, älä vain ota asiaa puheeksi miehesi kanssa.
Puhukaa nyt ihmeessä! Miten ihmiset voi olla parisuhteissaan puhumattomia? Omassa ystäväpiirissäni olen huomannut että juuri pitkät parisuhteet ovat hiljaisia. Suhteiden alkuaikoina suut käyvät kaikista asioista. Ihmeellistä!!