Pitkäselkäisiä (persjalkaisia) julkkiksia?
Minulla on älyttömän pitkä selkä! Etupuolelta katsottaessa ei näytä niin pahalta, koska rinnat ja ehkä lantiokin tavallaan rikkovat pituuden, mutta takapuolelta näyttää kauhean pitkältä! Tätä vielä korostaa se, että perse tuntuu jotenkin olevan niin alhaalla. Näyttää aivan helvetin rumalta. Olen ollut tietoinen, että minulla on pitkä selkä. Mutta yhtenä päivänä näin toisen pitkäselkäisen persjalkaisen naisen ja huomasin, miten huomattavaa tämä on jopa normaalit vaatteet (farkut ja paita) päällä! Korostuu vielä enemmän jossakin vartalonmyötäisessä mekossa.
Inhottaa olla näin ruma. Lihava voi aina laihduttaa ja lyhytjalkainen voi käytännössä jopa saada sentin pari tietynlaisessa leikkauksessa, mutta selkää ei voi mitenkään lyhentää (ei sitä, että tuo jalkaleikkauskaan mitenkään terveellinen tai ylipäänsä vaihtoehto olisi). Tähän on siis tyydyttävä. En tiedä, auttaako edes korkokengät kadottamaan hämäämään selkää lyhyemmäksi, mitä se todellisuudessa on.
Mietinkin, että tiedättekö yhtään julkkisia, kenellä on huomattavasti pitkä selkä? Voisin vähän googlailla ja katsoa, minkälaiset vaatteet sitten sopivatkaan pitkäselkäiselle. Luulisi, että edes jollakin seksikkäällä julkkiksella olisi huomattavan pitkän selkä, joka näkyisi bikinikuvissa, mutta sitten muissa hienoissa tilaisuuksissa olisi kuitenkin valittuna asu, joka loisi illuusion lyhyemmästä selästä ja pidemmistä jaloista.
Kommentit (110)
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 21:04"]
En ole koskaan ajatellut asiaa. Olen 165cm ja mittasin juuri jalat nivusesta lattiaan ja sain 84cm. Onko mulla siis pitkät jalat?
[/quote]
On. Olen samanmittainen ja jalat vain 75cm. :(
Harvalla on oikeasti pitkät jalat. Suomessa misseillä ja ns. kauniilla naisillakin näkee persjalkoja ja pitkää selkää. Pitkä selkähän on piirre, joka ei korostu niinkään absoluuttisena mittana vaan mittasuhteissa, joissa jalat ovat huomattavan lyhyet selkään nähden. Persjalkaisuus on suomalaisten rodullinen piirre. Iltalialaisilla ja keski-eurooppalaisilla näkee enemmän pitkiä jalkoja ja suhteessa lyhyempää selkää.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 20:45"]
Mä olen kovin persjalkainen, pituutta 171 cm, mutta jalat vain 84 cm. Mistä lie periytynyt, molemmat vanhemmat todella pitkäjalkaisia, joten kyllä harmittaa. Korollisilla kengillä pystyy sentään hiukan huijaamaan.
[/quote]
Hei et ole persjalkainen vaan sopusuhtainen!
Täällä yksi oikeasti persjalkainen. Pituutta 172 cm ja jalat 78 cm pitkät haarasta mitattuna. Onhan se rumaa, mutta minkäs teet. Mutta uskokaa tai älkää, silti on kiinnostuneita miehiä riittänyt, vaikka en muutoinkaan mikään kaunotar piirteiltäni ole. Eikä kukaan minulle ole tästä erittäin näkyvästä "vaivastani" huomauttanut.
Olisi mukava kuulla mittoja teiltä, ketkä luulette olevanne persjalkaisia (selkä todella pitkä verrattuna jalkoihin). Huomaisi vähän, minkä tasoinen persjalkainen itse olen ja onko niitä pahempiakin :D
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 23:42"]
Olen 171cm pitkä ja jalka 87cm eli Ihan ok kai sitten. Housut helppoja ostaa. Teidän muiden mitat?
[/quote]
Ai tämä ketju on täällä vielä, nyt mittasin paremmalla mitalla ja tulos onkin 171/84
Eikö ole paljon tärkeämpää, että on terve ja että jalat toimivat niin kuin niiden kuuluukin. Se pitkä selkä on monen nuoren naisen korvien välissä. Yrittäkää jo päästä noista murkkuongelmista ja tehkää tilanteesta paras mahdollinen. Kuka noita selkiä muuten niin tarkkaan katsoo ja mittailee? Eiköhän ihmisillä ole tärkeämpääkin tekemistä.
161 cm, jalat 81 cm. Korkokenkien kanssa saa olla tarkkana vaatevalinnoista, ettei näytä tyhmältä:-) Ja kyllähän pitkäselkäisemmillä vyötärö erottuu selkeämmin. Hyvät puolensa molemmilla vartalotyypeillä.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 22:02"]
161 cm, jalat 81 cm. Korkokenkien kanssa saa olla tarkkana vaatevalinnoista, ettei näytä tyhmältä:-) Ja kyllähän pitkäselkäisemmillä vyötärö erottuu selkeämmin. Hyvät puolensa molemmilla vartalotyypeillä.
[/quote]
sulla on varmaankin mittavirhe;)
Mä olen 174 ja jalkani (siis haaruksiin asti) ovat 80-82 cm. Omasta mielestäni näytän monesti persjalkaiselta (ja onhan mun jalat alle puolet mun pituudesta), mutta jostain ihmeen syystä mua sanotaan pitkäjalkaiseksi aika usein.
Mulla pituutta 166cm ja jalan sisäpituus 77cm, sanoisin että oon persjalkanen mutten kuitenkaan silmiinpistävästi. Miltä nää mitat teistä kuulostaa?
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 21:15"]Harvalla on oikeasti pitkät jalat. Suomessa misseillä ja ns. kauniilla naisillakin näkee persjalkoja ja pitkää selkää. Pitkä selkähän on piirre, joka ei korostu niinkään absoluuttisena mittana vaan mittasuhteissa, joissa jalat ovat huomattavan lyhyet selkään nähden. Persjalkaisuus on suomalaisten rodullinen piirre. Iltalialaisilla ja keski-eurooppalaisilla näkee enemmän pitkiä jalkoja ja suhteessa lyhyempää selkää.
[/quote]
Vuosia keski-euroopassa asuneena sanoisin että tuskinpa vain. Jos suomalaisilla on joku rotupiirre niin se lienee kaikkien mahdollisten ei-toivottujen ominaisuuksien löytäminen omassa "rodussa".
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 16:06"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 16:02"]
Siis jokin yksittäinen seikka ei haittaa, jos kroppa on muuten hyvä ja hoikka. Mutta jos on paksu ja/tai muuten huonokroppainen (paksut reidet, pullohartiat, leveä latuska ahteri jossa sellaiset sellupahkat vielä sivuilla), melkein sama miten pukeutuu kun ei vaatteetkaan ihmeitä tee.
Ja jotta jalat ei olisi lyhyet ja persjalkaiset, niiden on oltava n. puolet koko pituudesta, 170cm jalat siis n. 85cm, 160cm n. 80cm jne. Suhde jalat/kroppa 50/50 ei tarkoita vielä pitkiä jalkoja vaan normaalipituisia jalkoja. Kun kroppa on pitempi kuin jalat, on jalat lyhyet (persjalkaisuus) ja kun jalat on pitemmät kuin kroppa, on jalat pitkät.
[/quote]
En usko että on olemassa ketään jonka jalat on pidemmät kuin muu korppa (jos siis jalkojen sisäpituudesta puhutaan) Jos jalat on puolet pituudesta niin silloin on jo pitkät jalat ja se on jo harvinaista.
[/quote]
Paitsi ehkä Nadja Auermann, joka taisi päästä säärinensä Guinnessin ennätystenkirjaankin:
http://beautyrebeldigital.files.wordpress.com/2012/07/nadja-auermann-feet-5.jpg
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 21:02"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 21:15"]Harvalla on oikeasti pitkät jalat. Suomessa misseillä ja ns. kauniilla naisillakin näkee persjalkoja ja pitkää selkää. Pitkä selkähän on piirre, joka ei korostu niinkään absoluuttisena mittana vaan mittasuhteissa, joissa jalat ovat huomattavan lyhyet selkään nähden. Persjalkaisuus on suomalaisten rodullinen piirre. Iltalialaisilla ja keski-eurooppalaisilla näkee enemmän pitkiä jalkoja ja suhteessa lyhyempää selkää.
[/quote]
Vuosia keski-euroopassa asuneena sanoisin että tuskinpa vain. Jos suomalaisilla on joku rotupiirre niin se lienee kaikkien mahdollisten ei-toivottujen ominaisuuksien löytäminen omassa "rodussa".
[/quote]
Mielipide tuokin, tosin mun mielipide on että suomalainen on persjalkaisempi kuin esim. saksalaiset, ranskalaiset, italialaiset. Ja kyllä, olen asunut muualla kuin Suomessa.
Mulla on tosi pitkä selkä, mutta vyötärö on korkealla, joten se tekee mielestäni itsestäni sopusuhtaisemman, ja en mielestäni ole persjalkainen. Olen aika lyhyt, mutta istuessa suht. normaalin pituinen....niistä sääristä puuttuu, vaikka muuten kivat sääret onkin :)
Pussycat dollsien Nicole scherzinger on hyvä esimerkki lyhytjalkaisesta ja pitkäselkäisestä naisesta. Hoikan ja timmin kropan ansiosta en kuitenkaan käyttäisi sanaa persjalkainen ;)
pahoittelen linkin puuttumista, surffaan kännykällä.
En ole koskaan ajatellut asiaa. Olen 165cm ja mittasin juuri jalat nivusesta lattiaan ja sain 84cm. Onko mulla siis pitkät jalat?