Patti alapäässä
Oon 26v.
Mulla on vasemman puolella sisemmän häpyhuulen sisällä noin reilu peukalonpään kokoinen patti. Ei ole pehmeä eikä kipeä. Ei se mikään todella kovakaan ole.
Mikä voi olla? Oon kyl tilaamassa gynelle aikaa. Mut on se tuossa jo varmaan pari kuukautta ollut. En oo vaan oikein kiinnittänyt silti huomiota. Nyt vasta alkanut oikeen tunnustelemaan et mikähän se on. Huolestuttaa tosi paljon.
Onko teillä ollut koskaan ja mikä se sitten on ollut?
Eniten ihmetyttää kun se ei oo yhtään kipeä.
Kommentit (14)
Kondylooma. Käytä jatkossa hoitojen kanssa kortsua.
Tämä on ollut täällä ennenkin. Silloin kysyjänä oli reilusti alle 18-vuotias tiukkapimppa.
MInä voisin vilkaista, laitatko kuvan?
Tai kurkitaan Kikissä?
Bartholinin rauhasen tulehdus voisi olla kyseessä, se on kyllä yleensä kivulias. Ei kuitenkaan vaarallinen ollenkaan.
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
Mulla oli, noin herneen kokoinen ja kiinteä. Pintaihossa kiinni ja muuten irtonainen, eli sen sai poimittua sormien väliin kokonaan muttei pyöriteltyä. Yths:n gyne sanoi ettei se ole yhtään mitään, nestekertymä vain ja lähtee itsekseen pois. Kahden vuoden odottelun jälkeen kävin yksityisellä leikkauttamassa sen ja patologin lausunnon mukaan oli vaaraton kysta. Mutta ei olis kyllä ikinä lähtenyt itse.
Eli huoli pois, ei se sullakaan varmasti ainakaan vakavaa ole. Rumahan se on ja epämiellyttävä, mutta käy poistattamassa. Oli sitten mikä oli.
Ei voi olla kondylooma koska en oo harrastanut seksiä.
Kiitos vastauksista. Mietin vaan et onkohan kuinka harvinaista et tuollaisia patteja on alapäässä. Ja onko ne yleensä vaarattomia vai useammin jotain vakavampaa? 😔
Varmaan harmiton pimpatti kyseessä.
Mikä syöpä se sit olis? 😭
Kun katsoo esim naisten gynekologisia syöpiä niin ei missään oikein oo löytynyt oireena pattia.
Jestas et huolettaa. Ja pelottaa ees tilata aikaa kun pelkään sitä jos se on tosi vakavaa
Bartholin rauhaselta kuulostaa.. Minulla ollut pari kertaa mutta ei koskaan kipeytynyt, mennyt ajan kanssa pois. Ekaa kertaa kun tuli kävin gynellä ja sanoi, että ei mitään vakavaa jos ei tulehdu (=kipeytyy).
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla kondylooma koska en oo harrastanut seksiä.
Kiitos vastauksista. Mietin vaan et onkohan kuinka harvinaista et tuollaisia patteja on alapäässä. Ja onko ne yleensä vaarattomia vai useammin jotain vakavampaa? 😔
Googlettamalla saat kaikki kamaluudet. Älä huomi, kyseessä on melko varmasti harmiton rasvapatti tai muu hyvälaatuinen patti. Eikä ne ole edes mitenkään harvinaisia, harva vaan julkisesti haluaa niistä jutella edes kavereiden kesken. Älä
Välitä näistä kakaroista jotka tänne kirjottelee. Tsemppiä gynereissulle ja tuu kertomaan kuulumiset kun asia on selvinnyt 🙂
Voi kiitos! 🤗
Tuun sitte kertomaan
Jos käy esim uimahallin saunassa, kannattaa käyttää istuinalustaa, ettei ainakaan sieltä saa pöpöjä. Muovinen istuin alusta jonka voi huuhtoa molemmin puolin on kätevä.
Älä huolestu, mullakin oli joskus.
Ja jossain vaiheessa hävinnyt. Joku rasvapatti varmaan.