Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaisko lasta pakottaa liikumaan?

Vierailija
26.01.2014 |

8v lapsemme ei siis halua harrastaa minkäänlaista liikuntaa. harrasti hetken sählyä, mutta jonkin ajan päästä alkoi lähtemiset olla sellaista taistelua, että harrastus lopetettiin. Sen jälkeen ei ole n. Vuoteen halunnut aloittaa uutta harrastusta. Olen tavallaan hyväksynyt sen, että lapsemme ei ole pätkääkään liikunnallinen. Koulussa on tietysti mukana liikuntatunnilla, mutta vapaa-aikana sitä ei saa mukaan mihinkään yhteisiin liikunnallisiin juttuihin. Jo normaali ulkoilu on hänelle epämieluisaa tai ei ainakaan koskaan itse ilmoita haluavansa ulos leikkimään. 

Ollaan yritetty kannustaa ja ehdottaa eri lajeja, mutta tuloksetta. Mieluiten istuu sohvalla ja pelaa älypelejä. Ei ole yhtään lihava, että senkään vuoksi häntä patistaisimme liikkumaan. Me muut perheenjäsenet olemme aktiivisia ja tämä aiheuttaa välillä eripuraa kun yksi ei halua lähteä minnekään.

Olen itse jo vähän luovuttanut tässä asiassa vaikka pidän liikuntaa erittäin tärkeänä. on vaan niin raskasta tapella joka kerta kun lapsi pitäisi saada liikkeelle ja ovesta ulos. Nyt meille tulee sitten riitaa miehen kanssa tästä kun hän haluaa pakottaa itkevän, mököttävän tai vastahankaisen lapsen mukaansa. Minä en näe siinä järkeä kun on jo nähty, että vaikka lapsen saisi mukaan, ei hän nauti siitä liikkumisesta. Voi hetken olla mukana, mutta kyselee milloin lähdetään kotiin jne.

Harmittaa tietysti kun tämä vaikuttaa koko perheen menemisiin, mutta ei ksi auta muu kuin hyväksyä lapsen ei-liikunnallisuus ja antaa olla rauhassa. Tämä tosin ei tarkoita hänelle lisää peliaikaa.

mitä mieltä olette, pakottaako lapsi mukaan vai antaako olla sohvaperunana?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululiikunnassa pakottamalla on saatu suurin osa suomen lapsista vihaamaan mm. hiihtoa.

Mielummin yritätte vaan keksiä jonku mieluisan lajin, ei sen tervi olla mitään yleisuhreilua tai mikään olympialaji, oletteko kokeilleet vaikka kiipeilyä tai värikuulasotaa tms. hieman mielenkiintoisempaa lajia? Mikroautoradallakin tulee hiki...

Vierailija
22/25 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap.han kertoi, että lapsi ei lähde mihinkään, joten eipä se voi mistään innostua, jos ei sitä ensin pakota ovesta ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 16:15"]

No ap.han kertoi, että lapsi ei lähde mihinkään, joten eipä se voi mistään innostua, jos ei sitä ensin pakota ovesta ulos.

[/quote]No sitä hän ei kertonut että mihin jokapaikkaan on lasta yrittänyt houkutella. Itse teen piiloliikuntaa lapsille siten että lähdetään käymään kioskilla jäätelöllä ja sitten paluumatkalla kiivetäänkin korkealle mäelle katsomaan maisemia.

Vierailija
24/25 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisiko se poika lähteä isän kanssa ihan vain kahdestaan jonnekin harrastamaan liikuntaa? Osaako isä jotain lajia mitä muut eivät osaa? Tuosta voi tulla tärkeä isä-poika juttu. Älykkäät esikoiset ovat usein hyvin huomion hakuisia. Eikö pojalla ole kavereita kenen kanssa liikkua vapaa ajalla?

Vierailija
25/25 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat aina liikkuneet. aloitettiin vauvauinnilla, siitä perheuintiin. Nyt osaavat uida eivät käy uimaseurassa.

Liikuntaleikkikoulu aloitettiin 3 vuotiaana käytiin viisi vuotiaaksi jolloin aloitettiin muksujudo ja jalkapallokoulu. Nyt 9- vuotiaana käydään viikossa kaksi kertaa judossa ja kerran jalkapalloharkoissa (tarjoilla olisi 3 krt viikossa).

Liikuntaharrastuksissa käynti on edellytys et saa pelata.

Muuten meidän sohvaperuna ei tosiaankaan lähtisi minnekään.

Lisäksi meillä kerätään liikuntapisteitä, kun on saanut riittävän määrän saa uuden pelin.

Joten meillä ei poika lähtisi mihinkään ilman pientä lahjontaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi