Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain lopultakin järkyttävän rasvaisen ihoni kuntoon!

Vierailija
26.01.2014 |

Olen kokeillut kaikkea mahdollista lääkkeeksi rasvassa uivan ihoni hoitoon. Kasvovoiteita, rasvaisia ja rasvattomia versioita, erilaisia puhdistustuotteita (kosteuttavia ja kuivattavia ja kaikkea siltä väliltä), kasvovesiä, meikkipohjatuotteita joka lähtöön jne. jne. Antibiootteja ja lääkevoiteita, ruokavalion muutoksia jne.

Lopulta kyllästyin taisteluun, ja kun vielä elän hyvin rankkaa elämänvaihetta ja olen rahapulassa, niin en ole kerta kaikkiaan enää pystynyt ostamaan tuotteita ja hoitamaan ihoani. Olen lopettanut kaiken meikkaamisen, ja hävettää tunnustaa että olen lopettanut myös kasvojen puhdistuksen! Viimeisten 3 kuukauden aikana olen käynyt suihkussakin vain noin kerran viikossa.

Äsken peiliin katsoessani tajusin, että minulla on nyt terveen näköinen iho, joka ei enää kiiltele rasvasta! Aiemmin ihon pinnalla oli niin paljon rasvaa, että kun siihen painoi talouspaperin, paperiin tuli tumma läiskä siitä rasvasta. Ja tämä tilanne oli jo 2 tuntia puhdistuksen jälkeen. Olin todella ongelmissa ihoni kanssa, kun joka päivä olisi pitänyt kesken töidenkin mennä kasvoja puhdistamaan (+ tietenkin meikit takaisin sen jälkeen niinä päivinä kun meikkasin), että olisin saanut ne rasvat pois. Nyt kun en tee yhtään mitään iholleni, kaikki näyttäisikin olevan hyvin!

Hormonifinnejä minulle tulee edelleen kuukautisten yhteydessä, kuten on tullut aina (syvälle ihon alle, ihonhoito ei näihin vaikuta vaan hormonit). Ne ovat kuitenkin pieni ja väliaikainen haitta tuohon rasvaisuusongelmaan verrattuna, joka on ollut päivittäisenä riesanani teini-iästä alkaen.

Kunpa olisin jo ajat sitten tajunnut kokeilla vain kaikkien tuotteiden jättämistä pois. Olisin säästänyt huiman summan rahaa! En väitä, että kaikille ratkaisu olisi näin yksinkertainen, mutta halusin kertoa havainnostani, koska en usko olevani kuitenkaan ainoa, jolla ongelmat johtuvat ihon liiasta puleeraamisesta. Kosmetiikkateollisuus ja sen talutusnuorassa olevat naistenlehdet nyt ainakaan eivät tällaista tietoa tule jakamaan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ex piZza naama

Vierailija
2/8 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 12:35"] Viimeisten 3 kuukauden aikana olen käynyt suihkussakin vain noin kerran viikossa.

[/quote]

TODELLAKO?!! :C

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 12:35"] Viimeisten 3 kuukauden aikana olen käynyt suihkussakin vain noin kerran viikossa.

[/quote]

TODELLAKO?!! :C

[/quote]

Kyllä, todella. Luettuani (muistaakseni) Hesarista, että ihmiset peseytyvät nykyisin tarpeettoman usein, annoin periksi ja mietin että voisihan sitä kokeilla, miten elämä muuttuu jos ei puleeraa itseään joka päivä. Ihan hyvin on sujunut muuten, paitsi että hiukset tuppaavat pääsemään likaisiksi, joten nyt harkitsen siirtymistä kaksi kertaa viikossa suihkutteluun.

En kylläkään harrasta mitään liikuntaa. Jos harrastaisin niin varmasti kävisin aina hikoilun jälkeen suihkussa. Nytkin käyn aina hikoilun jälkeen tai sitten kerran viikossa jos en ole koko viikon aikana hikoillut kertaakaan. Keskimäärin suihkussa käymisen tiheydeksi on tällä tavalla muodostunut se 1 krt/vko. 

ap

Vierailija
4/8 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että vaikka alkaisin käydä suihkussa kohta taas useammin, niin en kyllä lotraa kasvoille niitä pesuaineita entiseen tapaan, vaan pesen hiukset shampoolla ja vartalon saippualla. Kasvoille saa riittää ihan se vesi.

ap

Vierailija
5/8 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kokeilin tuota tapaa parin vuoden ajan, ja iho oli hyvän näköinen kauempaa, mutta tukkeutui todella helposti kun päälle jäi kerros kuollutta kuivaa ihosolukkoa. Nyt kun tajusin ruveta pestä vedellä (ja joskus miedolla pesuaineella) kaksi kertaa päivässä, pääsen eroon päällä olevasta hilseilevästä ihosta, iho hengittää paremmin, ja ihohuokoset eivät tukkeudu enää niin herkästi.

Mutta mikä kullekin sopii.

Vierailija
6/8 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle vielä vinkki hiusten rasvoittumiseen. Mä käyn myös vain kaksi kertaa viikossa suihkussa juuri samasta syystä. Ennen piti rasvata ja puhdistaa koko ajan. Iho voi paljon paremmin kun en koko ajan tee sille jotain. Vinkkinä siis kuivashampoo, sillä saa pidennettyä hiustenpesun välejä. Sekä myös että suihkun jälkeen laittaa muotoilevaa ainetta hiuksiin ja kuivaa ne, näin hiukset eivät näytä seuraavana päivänä latteilta ja rasvaisilta, kolmantena päivänä voit laittaa kuivashampoota ja pestä vasta neljäntenä :D Toki käyn silloin aina suihkussa jos hikoilen. Laitan vain hiukan seerumia poskipäille ja nenänpieliin suihkun jälkeen, mutta en tarvitse muita tuotteita ja vesipesu kasvoille. Iho on loistavassa kunnossa! Toki myös ruokavalioni vaikuttaa asiaan eli en syö niinkään hiivaa/sokeria/liikaa rasvaa sisältäviä ruokia. Mulla tuo hiivaton ja sokeriton ruokavalio oli avainasemassa ja siitä johtuen ihon rasvaisuus hävisi ja iho-ongelmat loppuivat. Näin ollen myös ihonhoitotuotteiden käyttö loppui.

Vierailija
7/8 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

seiska jatkaa, mä kuorin ihon välillä (yleensä noin kerran kk) mutta käytän pelkästään sokeria ja iho on loistavan pehmeä sen jälkeen. Eli suihkuun kupillinen sokeria mukaan ja hieron sen kauttaaltaan iholle (myös kasvoille), annan vaikuttaa hetken ja huuhtelen pois :)

Vierailija
8/8 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä 6 ja 7!

Kuivashampoota olenkin jo kokeillut. Ongelmana siinä se, että purkki loppuu todella nopeasti, kun säännöllisesti käyttää. Olen kokeillut noita markettien ponnekaasuputeleita - olisiko teillä vinkkejä siihen, mikä olisi riittoisa kuivashampoo?

Kuorinnan tarpeen olen kyllä huomannut myös. Aiemmin olen kuorinut tarvittaessa aspiriinilla, mutta en tiedä kuinka usein sellaista uskaltaa tehdä. Ainakin se toimii unelmallisen hyvin, paljon paremmin kuin kaupan kuorinta-aineet. Mutta pitääkin kokeilla seuraavaksi tuota sokerikuorintaa, jos sitä uskaltaisi harrastaa useamminkin.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän