Mitä tarjota valmistujaisissa?
Siinäpä kysymys jo tulikin. Juhliin tulossa aikuisia ja lapsia. Yhdellä kala-allergia ja itse en syö punaista lihaa. Helppoja ja kivoja ohjeita kaipaisin. Ajattelin tarjota jotain suolaista syötävää ja sitten herkkuherkku suklaakakkua.
Kommentit (21)
Suolaiseksi retrot liha- ja kalavoileipäkakku mm. Kyllähän kumpikin ymmärtää kumpaa jättää ottamatta!? Minun allergian vuoksi ei tarvitse jättää mitään tarjoamatta.
Laittaisitko salaattia, piirakkaa ja tekisi mieli pikkupiirakoita munavoilla. Vai keksiikö joku jotain muuta? Voileipäkakku olisi kyllä ihana, unelmoin siitä, en koskaan ole sellaista tarjonnut saati tarjonnut. Mitäs muuta kuin suklaakakkua?
Vierailija kirjoitti:
Limaista vittureikää.
Omnomnom! Tuosta tykkää varmasti kaikki.
Olisi mukava täällä suunnitella, minulla ei ole puolisoa jonka kanssa suunnitella tarjouksista
Ap
Alkoholiton Lehtikuohu niminen juoma on tosi ylellisen tuntuista, tarjotaan hyvin jäähdytettynä.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.alko.f…
Jos tuntuu kalliilta, myös lehmuksenkukkamehu jota myydään tiivisteenä, on vaihtoehto.
Lapset tykkää esim jäätelöbaarista, jossa saa itse valita mieleisensä strösselit, karkit ja kastikkeet.
Pellillä on helppo tehdä piirakoita. Kananugetteja? Uuniperunoita?
Voi myös tehdä vartaita tai tarjoilla tapaksia, eli eri jutut eri astioihin, niin jokainen saa ottaa mieleisensä.
Esim paprikat on hyviä, mutta aina joku on niillekin allerginen. Törkeät kasat popcorneja. Muista että myös pöytäliina, astiat ja servetit on osa kattausta.
Entä astiat lähdenkö ostamaan lautasia ikeasta vai tarjoanko kertakäyttöastioista?
Ap
olutta, sidukkaa ja jallua.
Jälkimmäisestä voi agar-agarin avulla tehmä myös herkullisia hyytelönamipalasia vaikkapa jääpalamuottia hyödyntäen.
Itse tarjoaisin jotain hyvin yksinkertaista. Simple is the best. Lohikeittoa ja kasviskeittoa ja seuraksi hyvää paikallista leipää. Myös kasarin voikeipäpöytä kiva.
Pirkka ja Frödinge prinsessakakut pakastealtaasta. Maksaa n.5e.
Kukaan ei ole koskaan valittanut.
Ylivoimaisin lienee pirkka-tuulihatut. Kun ottaa ajoissa sulamaan, voi että.
Kahvin lisäksi voit varata erilaisia teepusseja.
Voit myös ottaa rennosti ja tarjota vaan muutamaa lajia, mutta kuitenkin niin ettei lopu kesken. Mielummin överit kuin vajarit, ettei kukaan jää olemaan nälissään.
Karjalanpiirakat munavoilla/piirakka ja ruokaisa salaatti riittää varmaan suolaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Limaista vittureikää.
Ap ihan varmasti halusi juuri tämän vastauksen.
.
.
.
Ruisispsejä täytettynä tuorejuustolla ja katkaravuilla tai paprikalla tillillä/persiljalla.
Helppoa ja nopeaa.
Muutakin laittaisin, mutta tuo on mun alkupala-/ juhlistushelppous.
Kiitos hyvistä vinkeistä! Vieläkö joku kommentoi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpiirakat munavoilla/piirakka ja ruokaisa salaatti riittää varmaan suolaiseksi.
Karjanlanpiirakathan ovat aamu- ja iltapalaruokaa, eivät koskaan juhlassa!
Vierailija kirjoitti:
Kiitos hyvistä vinkeistä! Vieläkö joku kommentoi?
Ap
Pinaattipiiras emätinjuustoraasteella. Kelpaako?
Up