Peruskoulussa arvosanat kutosia, iltalukiossa kasista kymppiin?!
Miksi tämä ei kuulosta uskottavalta? Onko Iltalukio helpompi ja siksi paremmat arvosanat, vai huijaako sukulaiseni minua?
Kyse siis vain peruskoulun käyneestä, kohta nelikymppisestä naisesta, joka nyt muka vetelee kymppejä äidinkielestä, historiasta ja englannista, ja muista aineista keskivertoja.
Kommentit (6)
Yo-kokeists sitten voit tarkistaa.
Ne tulokset ovat julkisia.
Mä menin aikoinani peruskoulun jälkeen töihin ja jonkun neljän työvuoden jälkeen menin kauppaopistoon. Peruskoulussa kaikki kielet oli mulle niin vaikeita myös suomen kielioppi. Kauppiksessa ihmettelin, mikä niissä oli niin vaikeaa aikoinaan. Ruotsi, suomi ja saksa oli kymppejä ja englanti 9. Ilmeisesti se sen ajan peruskoulu oli jotenkin mulle liikaa, kun jännitin jokaista koulupäivää. Työelämä välissä antoi etäisyyttä kouluun ja oppiminenkin oli helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Yo-kokeists sitten voit tarkistaa.
Ne tulokset ovat julkisia.
Eivät ole.
Aikanaan peruskoulussa ei riittänyt kärsivällisyys istua koulunpenkillä kun mieli karkaili aina siihen että miten koulun jälkeen teen kaikkea coolia, kuten ajelen mopolla ja isken tyttöjä. Nykyisin taas tiedän että jos menen opiskelemaan niin pystyn keskittymään paremmin kun koulun jälkeen ei ole odottamassa kuin se lihava eukko siellä kulahtaneella sohvalla tuhnuamassa. Oikeastaan pitäisikin mennä johonkin iltakouluun niin pääsisi pakenemaan hyvällä syyllä.
Minä olen myös käynyt aikuisena lukion. Peruskoulussa olin tasainen seiskan oppilas. Lukion päättötodistukseni keskiarvo on 9,2.
Salaisuus on motivaatiossa ja asenteessa. Lapsena ei kiinnostanut, aikuisena menin sinne omasta tahdosta ja halusta oppia. Lukion käynti oli tosi hauskaa aikuisena!
No ei ole helpompi, samat kirjoitukset, kokeet ja oppimateriaalit yms. Aikuis- tai iltalukiossa opiskellaan AIKUISENA, jolloin yleensä on motivaatiota ja mielenkiintoa opiskeluun enemmän.