Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä porukkaa te olette, kun haukutte blogisteja

Vierailija
26.01.2014 |

Olen täysin hämmentynyt ja ihmeissäni miten te voitte haukkua vierasta ihmistä noin lapsellisesti. Sitten vielä alapeukutatte tällaista mielipidettä. Mikä oikeus on arvostella muita? Jos jokin blogi ei kiinnosta niin sitten sitä ei varmaan kannata lukea, en tajua teitä. 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmetellyt. Itse en kirjoita blogia enkä lue niitä, mutta tämä haukkumisilmiö ihmetyttää todella.

Vierailija
2/23 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pyörii kovin ilkeämielistä ja pahansuopaa porukkaa muutenkin.

En tarkoita, että kaikki olisivat sitä, mutta useimpiin ketjuihin niitä kyllä riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt, lapsellista. Taitaa olla kateus ja huono itsetunto, jos pitää kauniita nuoria ja menestyviäkin naisia haukkua.

Vierailija
4/23 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisia ne haukkujat on, eihän muuten ole mitään syytä haukkua ketään.

Vierailija
5/23 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. Ettekö itse kommentoi kenenkään julkisuuden henkilön tekemisiä ikinä negatiivissävytteisesti? 

Vierailija
6/23 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 11:40"]

Hmm.. Ettekö itse kommentoi kenenkään julkisuuden henkilön tekemisiä ikinä negatiivissävytteisesti? 

[/quote]

Kuvitelmat siitä että ovat julkisia henkilöitä ovat laajasti paisutettuja. Blogistit ei ole mitään, joten niihin liittyvä keskustelu on kaiken kaikkiaan tyhjää. Enkä nyt tarkoita esim. urheilutoimittaja jonka kolumnit on trendikkäästi uudelleennimetty blogiksi, vaan näitä "kotiblogisteja" jotka siis... eivät ole mitään.

Vierailija
7/23 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En tietenkään puhuisi toisesta ihmisestä tahallisen loukkaavasti.

Miksi ihmeessä tekisin niin? Miksi kukaan mieleltään terve ja normaalit käytöstavat omaava ihminen tekisi niin?

Vierailija
8/23 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 11:42"]

[/quote]

Kuvitelmat siitä että ovat julkisia henkilöitä ovat laajasti paisutettuja. Blogistit ei ole mitään, joten niihin liittyvä keskustelu on kaiken kaikkiaan tyhjää. Enkä nyt tarkoita esim. urheilutoimittaja jonka kolumnit on trendikkäästi uudelleennimetty blogiksi, vaan näitä "kotiblogisteja" jotka siis... eivät ole mitään.

[/quote]

He ovat normaaleja , tuntevia ihmisiä, joiden kutsuminen "ei miksikään" on halpamielistä ja loukkaavaa. Miksi koet tarvetta käyttäytyä noin? Onko sinulla kauhean paha olla vai oletko vain pahansuopa ja huonotapainen?

Vierailija
9/23 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi ihmeessä tekisin niin? Miksi kukaan mieleltään terve ja normaalit käytöstavat omaava ihminen tekisi niin?

[/quote]

Hienoa! Et siis ikinä kommentoi muiden tekemisiä loukkaavaan sävyyn, vaikka he puhuisivat itsensä jatkuvasti pussiin ja haukkuisivat lukijoita paviaanihuoriksi. OK :) Hienoa!

Ehkä metsä vastaa kuin sinne huudetaan :) En itsekään tykkää, jos jotain ihmistä "vainotaan" ja todella ilkeästi kommentoidaan esimerkiksi ulkonäköä.

Kuitenkin koen hieman ristiriitaiseksi esimerkiksi sen, että eräs blogistineiti saa puhua aivan mitä haluaa, mutta hänelle ei saa sanoa mitään negatiivistä tai kriittistä, vaikka kuitenkin kaipaa mielipiteitä asuistansa yms. Jos vain hehkutuskommentit sallitaan, kommenttiboksi sensuroidaan kaikelta muulta, paitsi tekopirteältä ylistämiseltä ja keskustelupalstoillakaan ei saisi keskustella mitään ko. henkilöstä, niin en toisaalta näe siinä mitään pahaa. 

Vierailija
10/23 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 11:54"]

[/quote]

[/quote]

Hienoa! Et siis ikinä kommentoi muiden tekemisiä loukkaavaan sävyyn, vaikka he puhuisivat itsensä jatkuvasti pussiin ja haukkuisivat lukijoita paviaanihuoriksi. OK :) Hienoa!

Ehkä metsä vastaa kuin sinne huudetaan :) En itsekään tykkää, jos jotain ihmistä "vainotaan" ja todella ilkeästi kommentoidaan esimerkiksi ulkonäköä.

Kuitenkin koen hieman ristiriitaiseksi esimerkiksi sen, että eräs blogistineiti saa puhua aivan mitä haluaa, mutta hänelle ei saa sanoa mitään negatiivistä tai kriittistä, vaikka kuitenkin kaipaa mielipiteitä asuistansa yms. Jos vain hehkutuskommentit sallitaan, kommenttiboksi sensuroidaan kaikelta muulta, paitsi tekopirteältä ylistämiseltä ja keskustelupalstoillakaan ei saisi keskustella mitään ko. henkilöstä, niin en toisaalta näe siinä mitään pahaa. 

[/quote]

Miksi luet blogia, joka saa sinut noin negatiiviseksi ja tuottaa tarpeen käyttäytyä huonosti? Koetko ettet ole itse vastuussa omasta käytöksestäsi?

Vierailija
11/23 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika suuri osa näistä blogisteista uskoo olevansa jotenkin muiden yläpuolella, pitävät itseään jonkinlaisena julkisuuden ihmisenä jota kaikki kumartaa, vaikka eivät oikeasti ole sen kummempia tallaajia kuin ketään muukaan.

Valtaosaa blogisteja seuraa muutama ihminen ja se saa heidät jotenkin hurmioitumaan ja sokeutumaan todellisuudelle. Hyvin harva näistä osaa edes kirjoittaa mitään asiaa, sivut on pääosin kamalaa katseltavaa, tekstit sijoiteltu miten sattuu, kuvat surkeita, sivujen käyttömukavuus aivan perseestä, niin eikö silloin voi ulkopuolinen jo hieman arvostella negatiivisesti?

Olen aika kriittinen, liiaksikin, mutta en vain ole nähnyt yhtään hyvää blogisivua, en aihetta enkä ulkoasua, kerrassaan surkuhupaisaa miten sokeita nämä ovat näkemään omaa taitamattomuuttaan.

Vierailija
12/23 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 11:59"]

Aika suuri osa näistä blogisteista uskoo olevansa jotenkin muiden yläpuolella, pitävät itseään jonkinlaisena julkisuuden ihmisenä jota kaikki kumartaa, vaikka eivät oikeasti ole sen kummempia tallaajia kuin ketään muukaan.

Valtaosaa blogisteja seuraa muutama ihminen ja se saa heidät jotenkin hurmioitumaan ja sokeutumaan todellisuudelle. Hyvin harva näistä osaa edes kirjoittaa mitään asiaa, sivut on pääosin kamalaa katseltavaa, tekstit sijoiteltu miten sattuu, kuvat surkeita, sivujen käyttömukavuus aivan perseestä, niin eikö silloin voi ulkopuolinen jo hieman arvostella negatiivisesti?

Olen aika kriittinen, liiaksikin, mutta en vain ole nähnyt yhtään hyvää blogisivua, en aihetta enkä ulkoasua, kerrassaan surkuhupaisaa miten sokeita nämä ovat näkemään omaa taitamattomuuttaan.

[/quote]

Tässä on tyypillinen esimerkki blogikritisoijasta. 

Hävettää ja nolottaa puolestaan.Ja vähän kieltämättä säälittääkin.

Vierailija
13/23 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en taas jaksa lukea näitä jeesustelijoita, joiden mielestä kaikki ovat kateellisia, säällittäviä ja noloja, jos kommentoivat jotain kriittisesti. Samalla tavalla tekin näette vaivaa lukemalla keskusteluja blogististeista. Eikö se kannattaisi skipata jos noin paljon aiheuttaa sääliä ja noloutta. 

Vierailija
14/23 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 11:20"]

[/quote]

Tuo on kyllä niin mustavalkoista ajattelua. Ei varmasti ole kateus ainoa syy. Pikemminkin oman ahdistuksen tai turhautumisen purkaminen helppoon kohteeseen. Siis ihmiseen, joka laittaa itsensä ja elämänsä päivittäin esille.

Vierailija
15/23 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 11:44"]

[/quote]

[/quote]

He ovat normaaleja , tuntevia ihmisiä, joiden kutsuminen "ei miksikään" on halpamielistä ja loukkaavaa. Miksi koet tarvetta käyttäytyä noin? Onko sinulla kauhean paha olla vai oletko vain pahansuopa ja huonotapainen?

[/quote]

He ovat normaaleja. Ei julkkiksia. Asettamalla itsensä keinotekoisesti parrasvaloihin kuvitellen olevansa julkkiksia korostuu heidän ei-mitään -olemisensa. Itse itsensä altistavat kaikenlaiselle kritiikille.

Olen siis samaa mieltä, ovat normaaleja tuntevia ihmisiä. Ja nyt tuntevat pahasti kun kuvitteellinen julkimous on tyhjää sillä lähtökohtakin oli tyhjä.

Varmasti siis ihmisinä vallan mukavia. "Bloggareina" kuitenkin tyhjää täynnä.

Olemme ehkä todennäköisesti siis asiasta jopa samaa mieltä, lievästi erilaisella tulokulmalla. Minun mielestäni ei ole yleisön vastuulla tuntea sääliä sitä kohtaan joka on itse itsensä estradille tuonut.

Vierailija
16/23 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 12:11"]

[/quote]

Tuo on kyllä niin mustavalkoista ajattelua. Ei varmasti ole kateus ainoa syy. Pikemminkin oman ahdistuksen tai turhautumisen purkaminen helppoon kohteeseen. Siis ihmiseen, joka laittaa itsensä ja elämänsä päivittäin esille.

[/quote]

Kateus innoittaa monia. Mutta olet kyllä oikeassa siinä, että nämä blogien haukkujat ovat myös äärimmäisen ahdistuneita ja tyytymätömiä omaan elämäänsä. Terve, onnellinen, tasapinoinen ihminen ei suolla tuollaista tekstiä kuin kirjoittaja numero 12.

Vierailija
17/23 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 12:15"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 12:11"]

[/quote]

[/quote]

Kateus innoittaa monia. Mutta olet kyllä oikeassa siinä, että nämä blogien haukkujat ovat myös äärimmäisen ahdistuneita ja tyytymätömiä omaan elämäänsä. Terve, onnellinen, tasapinoinen ihminen ei suolla tuollaista tekstiä kuin kirjoittaja numero 12.

[/quote]

Samalla logiikalla itsekin olet ahdistunut ja tyytymätön elämääsi, kun jaksat analysoida keskustelupalstoilla keskustelevia ihmisiä ahdasmielisiksi ja tyytymättömiksi omaan elämäänsä. Ei mulla muuta :)

Vierailija
18/23 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 12:14"]

Olemme ehkä todennäköisesti siis asiasta jopa samaa mieltä, lievästi erilaisella tulokulmalla. Minun mielestäni ei ole yleisön vastuulla tuntea sääliä sitä kohtaan joka on itse itsensä estradille tuonut.

[/quote]

Ei olekaan mitään syytä tuntea sääliä. Miksi ihmeessä olisi?

Mutta vastuu omasta käytöksestä on silti itsellä. Miten vääristynyt on sellaisen ihmisen maailmankuva on , joka kokee, että "en ole vastuussa pahantahtoisuudestani ja huonoista käytöstavoistani,  vaan vastuu on muilla, koska muut mahdollistavat huonon käytökseni"? 

Vierailija
19/23 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 ei koe olevansa millään tavalla onneton, ahdistunut eikä kateellinen. Varsinkin tuo kateellisuus on käsittämätön termi, miksi olisin kateellinen jollekin bloggaajalle, siitäkö syystä, että joku laittaa omaa tyhjää arkeansa muiden luettavaksi?

17 on ilmeisesti jonkin blogin tekijä ja saanut kuraa silmilleen ja siitä suivaantuneena purkaa pahaa oloaan kriittisiin mielipiteisiin.

Osaatko katsoa blogiasi ulkopuolisen silmin, mitä mielenkiintoista siinä on, miksi sen pitäisi olla kiinnostavaa jonkun mielestä, koetko elämäsi jollakin tavalla erinomaiseksi ja paremmaksi kuin vaikkapa naapuri?

Vierailija
20/23 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloggaaminen on monelle oikeasti kiva harrastus, joillekin jopa tulonlähde. Harmi vaan, ettei lukijiotaan pysty valitsemaan, kun täällä mammapalstalla suu vaahdossa haukutaan tavalliset ihmiset lyttyyn ja ollaan niin "yleviä".

Kysymys teille, blogien aktiiviset kritisoijat: Onko olemassa ainuttakaan blogia, jonka kirjoittaja osaisi teistä hommansa, vaikuttaisi mukavalta tai teille ei tulisi hirveää kiukkua, myötähäpeää, ylemmyydentuntoa tai kateutta, ilkeitä ajatuksia blogia lukiessanne? Onko yhtään tälläistä blogia, jonka arvon av-palstamammaliinit hyväksyisivät? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä