Onko teidän taloyhtiössä kielletty lintujen
ruokinta?
Kommentit (27)
Meillä oli kielletty edellisessä taloyhtiössä. Yksi vanha täti syötti intohimoisesti lintuja ja oravia parvekkeellaan. Paljon siemeniä putoili maahan parvekkeen ulkopuolelle. Saimme rottaongelman. Syöttäminen kiellettiin. Täti itsepäisesti syötti silti salaa lintuja parvekkeellaan. Taisi vanhuksen käsi täristä kun maassa oli silti siemeniä ja rotista ei tahdottu päästä eroon. En tiedä miten lopulta kävi koska muutin pois.
Kyllä on. Ja myös täällä naapuriin muuttanut vanhempi pariskunta syöttävät niin oravat kuin linnut. Eivät itse kunnioita taloyhtiön sääntöjä, mutta uhkailevat toista naapuria, koska tämän kissa kuulemma "kyttää verenhimoisesti" luonnon omia eläimiä. Ovat jopa väläytelleet, että heillä on kotona haulikko ja osaavat sitä käyttää jos kissan näkevät jonkun eläimen tappavan. Mikä näitä ihmisiä vaivaa?
Eihän se eläimien ruokkiminen ole kaikkien mieleen. En minäkään halua käydä pyykkitelineeltä harakan ym lintujen paskantelemia "puhtaita " lakanoita. Kerros ja rivi, sekä vieriviereen rakennetuissa omakotitaloissa pitäis välttää elukoiden ruokkimista. Eikö nää mummot ja muut vois mennä jonnekkin metsään syöttämään ja katselemaan luonnollisessa ympäristössä eläviä eläimiä. Vaikka taksilla pöpelikköön elukoita vahtaamaan!!
yksi mummeli syöttää vielä lintuja vaikka on kiellettyä ja heittelee isojakin leipä pajoja ja melkein tai hetteleekin sellaisia ruoka astioita mitä kaupasta ostaa eikä jaksa syödä kohta on lokit ja rottiakin
Olen ruokkinut lintuja maalla, ja oppinut sen että linnut nyt vaan tarvitsevat apua talvella. Suomessa on jo iso määrä uhanalaisia lintuja, ja myös tutut linnut varpunen ja punatulkku alkaa olla!! herätys itsekkäät ihmiset! se ei todellakaan ole keneltäkään pois, jos talon pihalla on pieni lauta, josta käy 10-30 lintua nokkimassa parit siemenet. kovin montaa ei edes pieneen mahaan mahdu. Ei ainakaan minulla ole tapahtunut mitään muutosta lintumäärässä, ja vuosikulutuskin on joitan kymppejä. Ei mitään isoja summia. Olen saanut nähdä upeita lintuja, keltasirkku on kirkkaan keltainen, kuin etelästä kotoisin oleva, punatulkku on aika iso ja ihana jouluomena, töyhtötiaisen töyhtö on söpö. No ihmisen tehtävä ei ole olla aivoton kuluttaja, ostaa muovikräässää ja ihmetellä kun mikään ei tunnu miltään. Maapallon tila vaikuttaa siltä, että on jo korkea aika yksilötasolla herätä, omaan kulutukseen ja järvien rehöitymisen estämiseen. Maapallokin on sellainen, että ei sieltä voi vaan otttaa, sinne pitää antaakin ja auttaa sitä .
Kyllä on ja siltikin naapurin mummo syöttää parvekkeellaan. Kiva kun ollaan tässä merenrannassa ja linnut on kaikenlisäksi lokkeja. Kiva kalkatus ja sotku