Rahat vähissä, enkä voi ostaa lapselle lätkämailaa ja -kypärää.
Pojan kaverit meni tänään pelaamaan lätkää, mutta poika ei mennyt. Kun ihmettelin miksei mennyt mukaan, selvisi ettei ole sopivaa mailaa, kun viime vuotinen on liian pieni ja kypäräkin on rikki. Olen yrittänyt jo jonkin aikaa katsella sopivia käytettyjä torista ja huuto.netistä, mutta ei ole osunut sopivia kohdalle. Rahat on niin tiukassa, etten voi uusiakaan ostaa. Täytyy huomena kaivaa kaikki vanhat vermeet esiin, mitä voisin myydä, jos sais tarpeeksi rahaa uusiin.
Tää rahatilanne on ihan tiedossa ollut juttu, johtuen omasta valinnastani olla yrittäjä ja saada enemmän aikaa lapsille, mutta nyt kun ensin meni jouluun rahaa ja sit vuoden alusta lasten harrastuksiin, niin pääsi kuitenkin yllättämään toi menojen paljous suhteessa tuloihin.
Onko muilla vastaava tilanne?
Kommentit (34)
Missä päin asut? Oletko kysellyt esim. facebookin kautta, voi hyvinkin löytyä. Meidän kaupungissa asuvilla on myös oma ostaa-myy ryhmänsä facessa.
Kyllä niitä joku voi ilmaiseksikin antaa. Laita itse oma ilmoituksesi torille, tai jos harrastat facebookia, etsi sieltä joku oman alueesi kirppis.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:34"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:26"]
Osta seuraavista lapsilisistä. Lapsen hankintoihin se on tarkoitettu, ei sinun homejuustoihisi.
[/quote] Tuona jääkiekkoilijan äitinä voin kertoa, että esim. juniorin kk-maksuihin ei lapsilisä riitä lähimainkaan. Jääkiekko on oikeasti eliittilaji. Onneksi ihan eliittiväkikin tämä ymmärtää, vaikka av-lla tästä saa vain alapeukkua.
[/quote]
Joo tiedän kyllä. Onko sitten pakko harrastaa ökylajia, jos on pienituloinen? Menot tulojen mukaan, hyvä se on lapsenkin oppia.
[/quote]
Lapsi on oppinut, että kun pelaa kallista lajia, ei voi saada muotivaatteita, eikä aina heti uusia varusteita. Kuukausimaksut ovat pilvissä, mutta vielä on ne pystytty kustantamaan.
Kysy paikkakuntasi urheiluseurasta urheiluseuran omasta kirppiksestä. Meidän junnun vanhat luistimet, mailat ja muut kuskataan sinne myyntiin.
Koitin katsella facebook-ryhmää alueeltamme, mutten löytänyt. Kai teen huomena kirppis ja kierrätyskeskuskierroksen sen lisäksi, että kaivan pieniä mailoja ja luistimia myyntiin.
Tämä on uusi tilanne minulle ja siksi kerron siitä täällä, saadakseni vertaistukea ja vinkkejä. Tarkoitukseni ei ole kerjätä keltään mitään ilmaiseksi, mielummin vaikka vaihdan jonkun kanssa jotain. Tosin harvemmin pieniä saa vaihdettua isompiin...
Onneksi Ice Hearts antaa köyhemmillekin mahdollisuuden pelata. Oma lapseni ei kylläkään pelaa lätkää muuten kuin kavereiden kanssa keskenään tai koulussa juuri siitä syystä, että se on liian kallista.
Kovasti tsemppiä! Toivottavasti sopivat löytyy ja lapsesi pääsee pelaamaan. Varmasti viimeistään aikuisena ymmärtää miten ihana äiti hänellä on ja miten paljon äiti pojastaan välittää :)
Kiitos kannustuksesta! Mä oon sitäpaitsi niin hupsu, että uskon siihen secret-juttuun, että kun ajattelen jotain, mitä tarvitsen, niin se tulee minulle vastaan. Eli varmasti tarvitsemani maila ja kypärä löytyy viimeistään huomena torista tai kirppikseltä, tai jostain muualta. Nyt vain tuntui, että halusin jakaa tilanteeni teidän kanssa ja koen saaneeni tukea teiltä. Kiitos!
Eikö sitä ristikkoa voi korjata? Kyllä vähän lyhyelläkin mailalla pärjää. Lämäri lähtee huonommin, mutta parempi riplata.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:57"]
Mä oon sitäpaitsi niin hupsu, että uskon siihen secret-juttuun, että kun ajattelen jotain, mitä tarvitsen, niin se tulee minulle vastaan.
[/quote]
Just.
No kerran näin kun oli roskiksen lähelle jätetty.
Kyllä niitä ihmisillä on.
Dyykkasin urheiluvälineet kerran ja parit suksetkin kannoin.
Miten paljon maila ja kyrpärä maksaa?
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 23:05"]
[/quote]
Halvat maksaa vain pari kymppiä (uusina). Sitten taas laadukkaista voit maksaa helposti useita satoja, enemmänkin.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 23:05"]
[/quote]
Halvat maksaa vain pari kymppiä (uusina). Sitten taas laadukkaista voit maksaa helposti useita satoja, enemmänkin.
[/quote] Niin, ja en tarkoittanut, että sellaisia kaikki tarvitsisvat.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:26"]
Osta seuraavista lapsilisistä. Lapsen hankintoihin se on tarkoitettu, ei sinun homejuustoihisi.
[/quote] Tuona jääkiekkoilijan äitinä voin kertoa, että esim. juniorin kk-maksuihin ei lapsilisä riitä lähimainkaan. Jääkiekko on oikeasti eliittilaji. Onneksi ihan eliittiväkikin tämä ymmärtää, vaikka av-lla tästä saa vain alapeukkua.
[/quote]
Joo tiedän kyllä. Onko sitten pakko harrastaa ökylajia, jos on pienituloinen? Menot tulojen mukaan, hyvä se on lapsenkin oppia.