Kuuluuko miehen suojella naistaan ja lapsiaan?
Vaikka itse olen suht emotionaalinen huomaan aina että kun tapahtuu jotain todella vakavaa, rauhoitun täysin ja ryhdyn ensi sijassa perheen isäksi joka suojelee lapsiaan ja naistaan.
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 19:52"]Miehen kuuluu eliminoida kaikki uhat.
[/quote]
Ei kuulosta tasa-arvoiselta.
Kaikkien ihmisten tulee suojella läheisiään sukupuolesta ja iästä riippumatta. Ei suojelu ole mikään miesten erityisvelvollisuus.
Minä miehenä näen, että puolustan omaani jos tarve vaatii. Omaisuudesta olen valmis luopumaan rakkauden ja lasten tähden, mutta vapauttani ja perheeni vapautta et vie. Uhkaa ja katso minua silmiin. Luovutat. Voitan. Aina. Koska vapaus, rakkaus ja tahto voittaa, vaikka kuolisin.
Joo, tottakai, samalla tavalla nainen suojelee lapsiaan ja läheisiään jos pystyy, ja huolehtii kaikella tavalla muutenkin. Se on perheen idea, että vanhemmat huolehtii lapsistaan, ja tietysti toisistaankin.
Tykkään 'suojella' naisia kuten kulkea ylväänä mandariinit kainaloissa tämän vierellä pimeällä kadulla tai sanoa juopolle matalalla rauhallisella äänellä "Noniin, häivys nukkumaan siitä".
Tositilanteessa kuitenkin todennäköisesti käyttäisin naista ihmiskilpenä ja seivaisin oman nahkani :D
Naiset osaavat suojella itse itseään.
"Minä suojelen sinua kaikelta mitä ikinä keksitkin pelätä
ei ole sellaista pimeää jota minun hento käteni ei torjuisi...."
lauloi aikoinaan Ultra Bra. Musta tuo hento käsi viittaa naiseen, joten ainakaan tuossa laulussa ei oleteta, että (vain) mies suojelisi lasta.
Naisena en koe tarvitsevani suojelua. Jos mies antaisi ymmärtää, että hän olisi valmis suojelemaan mua jos tarve tulisi, mulle riittäisi tieto siitä.
Miehen kuuluu eliminoida kaikki uhat.