Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen mies sanoo näin naiselle?! Miksi?

Vierailija
25.01.2014 |

"Olis pitänyt kertoa jo paljon aikaisemmin sulle, että elän pitkässä ja onnellisessa parisuhteessa" ja  vielä: "Olen todella pahoillani, etten voi vastata sinun erityiseen mieltymykseesi minua kohtaan" (siis ihan näillä sanoilla! En ollut todellakaan ehdotellut mitään tms.!?).

Taustaa: Meillä on ollut jo pitkään jonkilasta sanallista flirttailua työkaverin kanssa, mutta mitään "sopimatonta" ei kuitenkaan ole päässyt tapahtumaan. Olen aivan puulla päähän lyöty enkä osannut vastata tilanteeseen sopivasti. Ihan nolottaa mennä maanantaina töihin, vaikka en ole tehnyt mitään. En kestä tätä häpeää...:-(

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni ei kannata ruveta selittelemään mitään. Siitä tulee hyvin helposti mieleen "The lady doth protest too much, methinks", mikä ei varmaankaan ole päämääräsi.

Kuittaa asia naurulla ja olankohautuksella. Pöljä mies, mitä sen mielipiteellä on väliä?

Vierailija
22/36 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnut, oliko ap:llä kuitenkin joitain odotuksia, vai ei yhtikäs mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole todellakaan ole päiväunieni kohde, mutta jotenkin tykkäsin hänen oudosta huumoristaan. Minusta miehellekin olisi pitänyt olla selvää, etten hae hänestä itselleni elämänkumppania, enkä muutekaan tapailisi häntä vapaa-aikanani. Kauheaa ja noloa. Kelaan nyt jokaista elettäni ja häpeän jokaista hiukankin huumorilla sanomaani lausetta...Työskentelemme samassa huoneessa nenätysten. Voi ITKU :-(

ap

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 19:43"]

En tajunnut, oliko ap:llä kuitenkin joitain odotuksia, vai ei yhtikäs mitään?

[/quote]

Vierailija
24/36 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 19:16"]Ei kovin onnellinen parisuhde voi olla, jos muille flirttailee. Riippuu toki minkä tyyppistä flirttiä on ollut ilmassa, mutta kuulostaa aika kusipäiseltä henkilöltä.

[/quote]

Kai viatonta flirttiä saa aina olla.

Vierailija
25/36 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 11:57"]

En näe syytä "tiputtaa miestä maanpinnalle" tai selitellä sille yhtään mitään. Jatka eloa samanlaisena kuin ennenkin. Mun luonteeseen kuuluu flirttailu, jos joku olettaa sen tarkoittavan jotain, en muuta käytöstäni ihan vain kumotakseni sen käsityksen. Eikä tossa ole mitään noloa, ainakaan sulle.

[/quote] Minusta se on jonkinlaista jäykkyyttä ja kyvyttömyyttä, jos ei voi muuttaa käytöstään tilanteen mukaan kun huomaa väärinkäsityksen syntyneen. Että ylin arvo on se, että minä nyt olen sellainen kuin olen ja sen on mentävä muille läpi samanlaisena kaikissa tilanteissa. Minä pidän tällaista jouston puutetta heikkoutena persoonassa, enkä vahvuutena, jollaisena tällaiset ihmiset sitä näyttävät pitävän.

Lisäksi mielestäni tuollainen mies on todellakin syytä pudottaa maan pinnalle. Muutenhan hän kohtelee ap:ta maailman tappiin asti alentuvasti, torjuttuna kosijana, joka hän miehen fantasioissa näyttää olevan.

Vierailija
26/36 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 14:23"]

En näe syytä "tiputtaa miestä maanpinnalle" tai selitellä sille yhtään mitään. Jatka eloa samanlaisena kuin ennenkin. Mun luonteeseen kuuluu flirttailu, jos joku olettaa sen tarkoittavan jotain, en muuta käytöstäni ihan vain kumotakseni sen käsityksen. Eikä tossa ole mitään noloa, ainakaan sulle.

[/quote] Minusta se on jonkinlaista jäykkyyttä ja kyvyttömyyttä, jos ei voi muuttaa käytöstään tilanteen mukaan kun huomaa väärinkäsityksen syntyneen. Että ylin arvo on se, että minä nyt olen sellainen kuin olen ja sen on mentävä muille läpi samanlaisena kaikissa tilanteissa. Minä pidän tällaista jouston puutetta heikkoutena persoonassa, enkä vahvuutena, jollaisena tällaiset ihmiset sitä näyttävät pitävän.

Lisäksi mielestäni tuollainen mies on todellakin syytä pudottaa maan pinnalle. Muutenhan hän kohtelee ap:ta maailman tappiin asti alentuvasti, torjuttuna kosijana, joka hän miehen fantasioissa näyttää olevan.

[/quote]

No itse näen sen pikemminkin niin, että jos käytöstään rupeaa muuttamaan tuollaisen tapahduttua, se toinen saa siitä fiiliksen, että siinä oli syvempi merkitys. Jos sitä ei muuta, se tajuaa helpommin, että hän ei nyt saanutkaan mitään erityiskohtelua. Joskus, kun minulla oli huono itsetunto, olisin varmaan muuttanutkin käytöstäni, joten näen tämän kyllä parannuksena. En "alistu" enää samaan, kyllähän se on vahvuutta, ettei anna muiden vaikuttaa itseensä liikaa.

Joten tähän edelliseen viitaten, mitään erillistä maahanpudotusta ei tarvitse tehdä. Tämän miehen asemassa tulkitsisin sellaisen selittelyn muutenkin lähinnä yrityksenä peittää sitä, että nainen olikin minuun ihastunut. Miten se muka maan pinnalle putoaa, jos on ylimielinen?

Aika vastakkaiset käsitykset näyttää meillä olevan, joten mistäs tiedät että se on tuo omasi, joka tässä tepsii siihen äijään? Niin, et mistään.

Vierailija
27/36 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä miehen tulkinta aiheeseen. Epäilen, että miehen mielestä AP:n flirtti on mennyt niin pitkälle, että halusi selventää tilanteen ennen kuin mitään noloa tapahtuu. Nyt ainoa nolous on hänen sanavalintansa, kun tulkitsi AP:tä vääriin. Turha tällaisesta on stressata. Meitä kun on moneen junaan. Se mikä on toisten mielestä harmitonta vitsiä, on toisen mielestä jo seksuaalista häirintää. Sama juttu flirtissä. Toinen vasta aloittelee, kun toinen jo juoksee karkuun.

Minua ihmetyttää miksi AP ihmettelee, että toinen sanoo noin ennen kuin mitään tapahtuu? Olisiko muka parempi selventää tilanne vasta kun homma on mennyt liian pitkälle? Kertokaapa naiset, miten miehen olisi pitänyt toimia?

Vierailija
28/36 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mullakin oli flirttiä autokoulun opettajan kanssa molemmin puolin ja siihen se jäi. Ensimmäiset ajatukset siitä oli (ennen kuin tiesin,et siitä tulee mun ope) nami nami. Opit jäi päähän ja teoriassa tuli 1 virhe flirtistä huolimatta.

Vierailija
29/36 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi joskus niin, että mies jonka tapasin baarissa ja jota parina iltana panin, alkoi yhtäkkiä välttelemään mua ja laittoi lopulta viestin, ettei ole valmis parisuhteeseen. Paras näpäytys, jonka siihen hätään keksin, oli vastata viestiin että "kuka tää on?" ja esittää että olin poistanut miehen numeron jo aikaa sitten. Pistää oikein vihaksi miten jotkut tusina-turot kuvittelee itsestään liikoja ja luulee että kaikki kynnelle kykenevät haluavat heidän kanssaan jotain vakavampaa.

Vierailija
30/36 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 15:03"]

Mulle kävi joskus niin, että mies jonka tapasin baarissa ja jota parina iltana panin, alkoi yhtäkkiä välttelemään mua ja laittoi lopulta viestin, ettei ole valmis parisuhteeseen. Paras näpäytys, jonka siihen hätään keksin, oli vastata viestiin että "kuka tää on?" ja esittää että olin poistanut miehen numeron jo aikaa sitten. Pistää oikein vihaksi miten jotkut tusina-turot kuvittelee itsestään liikoja ja luulee että kaikki kynnelle kykenevät haluavat heidän kanssaan jotain vakavampaa.

[/quote]

Varmaan aatteli, että naisethan ne aina haluaa parisuhteen.

Vierailija
31/36 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 19:52"]

Mies ei ole todellakaan ole päiväunieni kohde, mutta jotenkin tykkäsin hänen oudosta huumoristaan. Minusta miehellekin olisi pitänyt olla selvää, etten hae hänestä itselleni elämänkumppania, enkä muutekaan tapailisi häntä vapaa-aikanani.

[/quote]

Meinaatko että hän oli ajatustenlukija?

Vierailija
32/36 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 14:40"]

Joten tähän edelliseen viitaten, mitään erillistä maahanpudotusta ei tarvitse tehdä. Tämän miehen asemassa tulkitsisin sellaisen selittelyn muutenkin lähinnä yrityksenä peittää sitä, että nainen olikin minuun ihastunut. Miten se muka maan pinnalle putoaa, jos on ylimielinen?

[/quote] Mitä selittelyä se nyt on, jos sanoo toisen ymmärtäneen väärin. Minusta sinä elät hyvin ahdistavassa maailmassa: Se joka ensin ehtii väittää vaikka valkoista mustaksi, on jossain ihmeellisessä etulyöntiasemassa, ja sen jälkeen ei kenenkään muun auta sanoa enää mitään koska se on vain "selittelyä".

Mitä tulee ylimielisen ihmisen putoamiseen maan pinnalle, sitäkin on nähty tapahtuneen, vieläpä ilmeisen tuskallisesti.

Vierailija
33/36 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos tuon jälkeen sanooettei yhtään kiinnostanutkaan kuulostaa mieheltä joka pyytää naista kotiinsa ja kun nainen kieltäytyy niin sanoo naiselle ettei minua rumat naiset kiinnostakaan  :D

Vierailija
34/36 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 15:29"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 14:40"]

[/quote] Mitä selittelyä se nyt on, jos sanoo toisen ymmärtäneen väärin. Minusta sinä elät hyvin ahdistavassa maailmassa: Se joka ensin ehtii väittää vaikka valkoista mustaksi, on jossain ihmeellisessä etulyöntiasemassa, ja sen jälkeen ei kenenkään muun auta sanoa enää mitään koska se on vain "selittelyä".

[/quote]

Hohhoi. Kirjoitin, että kyseisen miehen asemassa ajattelisin näin, eli jos siis olisin (oletetusti) ylimielinen ja itsestäni liikoja luuleva tyyppi. Koitan ajatella tässä toisen ihmisen mahdollisten ajatusten kautta, en omieni.

Sinä et tiedä millaisessa maailmassa elän, joten turha sitä on vetää tähän mukaan. Varsinkaan, kun et näytä ollenkaan ymmärtävän, mitä kirjoitan.

Vierailija
35/36 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vastaisin jotain tähän tyyliin:

" Haluiaisin varmistaa, että viestisi tuli varmasti oikealle henkilölle. Jos viestisi oli osoitettu minulle, viittaat ilmeisesti siinä joihinkin tilanteisiin, joissa on ollut jonkinlaista kevyttä flirtti-sävyä mukana. Sinulle on ehkä helpotus kuulla, että taloltani tämäntyyliset keskustelut eivät sisällä mitään vakavampaa. Kyse on kevyestä huumorihenkisestä läpänheitosta, jota tähän asti kukaan muu ei ole onnistunut ymmärtämään väärin. Olen kuitenkin pahoillani, jos olet tulkinnut tämän väärin ja voin vakuuttaa, ettei tarkoitukseni ollut johtaa sinua tällä tavalla harhaan. Joten minun puoleltani asia on enemmän kuin ok ja toivotan mukavaa jatkoa sinulle :)"

Tulevissa tilanteissa olisin ystävällinen, mutta kaikkea turhaa huumoria välttäisin.

Vierailija
36/36 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi olla, että mies on itse huomannut, että hänellä alkaa olla turhan paljon tunteita sua kohtaan, paljon enemmän kuin ap olit itse koskaan ajatellutkaan, ja mies parka on ajatellut, että koet samoin, ja koettanut sitten olla jotenkin "hienotunteinen" menettämättä omia kasvojaan. (Mutta pieleenhän se meni, olisi mieluummin vain muuttunut vähän vähemmän flirtiksi itse.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän