12 Years a Slave
12 Years a Slave -elokuva, onko joku käynyt katsomassa? Mitä tykkäsit?
Itse pidin elokuvaa hyvin vaikuttavana. Yllätyin siitä, miten paljon jouduin taistelemaan kyyneliä vastaan elokuvan loppupuoliskolla, vaikka yleensä en ole erityisen herkkä itkijä. Enkä tainut olla salissa ainoa, jolla tuli tippa linssiin. Hienoa näyttelijäntyötä ja voimakas tositapahtumiin perustuva tarina. Suosittelen lämpimästi.
Kommentit (4)
Se on niiin hot :)
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 15:03"]
Michael Fassbender... lääh lääh.
[/quote]
Mun mielestä se oli erityinen! Hyvä aihe, hyvät näyttelijät, hieno kuvaus. Etelän luontoa käsiteltiin tosi kauniisti. Mun mielestä se toi orjuutta esiin monelta kantilta, monet kysymykset voi suhteuttaa myös nykypäivään.
Mä en ollut mitenkään huippuvaikuttunut leffan jälkeen. Ihan hieno leffa, mutta oon tutustunut aiheeseen ennenkin, joten tarina ei ollut mulle mitenkään uusi. Mä myös odotin, että leffa ois ollut paljon raaempi ja ahdistavampi. Johtuu tietysti ehkä siitä, että oon kasvanut lapsena väkivallan keskellä, mä en tuntenut mitään ahdistusta leffahahmojen puolesta, ainostaan mun mielessä oli mun omat muistot. Mutta joka tapauksessa musta on hassua, että tästä leffasta niin kohkataan, ei se nyt niin erityinen ollu!