Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mielestäsi tarkoittaa "täydellinen huoltokirja"?

Vierailija
21.10.2020 |

Autoliikkeen ilmoituksessa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs tuo sähköinen huoltokirja näytetään uudelle ostajalle kun auto myydään? Olen saanut sen käsityksen, että huoltoliikkeet ei jaa noita huoltotietoja ulkopuolisille. 

Huoltoliikkeestä tulostavat pyydettäessä printin, jos olet rekisteriin merkitty omistaja.

Ei niitä jaella summassa jokaiselle kysyjälle.

Vierailija
22/30 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Omassa on kyl pakolliset huollot ja sit vino pino kuitteja ja tositteita mitä muuta on tehty ja milloin.

Mut tuo onkin vain omaksi iloksi, en ole vaihtamassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs tuo sähköinen huoltokirja näytetään uudelle ostajalle kun auto myydään? Olen saanut sen käsityksen, että huoltoliikkeet ei jaa noita huoltotietoja ulkopuolisille. 

Huoltoliikkeestä tulostavat pyydettäessä printin, jos olet rekisteriin merkitty omistaja.

Entä, jos autoa on huollettu monella eri valtuutetulla korjaamolla vaikkapa ympäri Suomea? Eikä siis paperista huoltokirjaa ole. Kuulostaa aika hankalalta.

Vierailija
24/30 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Omassa on kyl pakolliset huollot ja sit vino pino kuitteja ja tositteita mitä muuta on tehty ja milloin.

Mut tuo onkin vain omaksi iloksi, en ole vaihtamassa

Mut sulla onkin joku leasingauto.

Jos omaksi ostaa, niin ei niissä mitään pakollisia huoltoja ole. Ihan vapaasti voi jättää huoltamatta.

Vierailija
25/30 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanni16kerava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä, jos autoa on huollettu monella eri valtuutetulla korjaamolla vaikkapa ympäri Suomea? Eikä siis paperista huoltokirjaa ole. Kuulostaa aika hankalalta.

Tallentuvat pilveen, eikä mihinkään huoltokorjaamon oman MikroMikon kiintolevylle.

Tiedot näkyy vaikka Kiinasta katsottuna, jos vaan valtio sallii nettiyhteyden.

Mielestäni kuulostaa helpolta,mutta jokainen makunsa mukaan...

Vierailija
26/30 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanni16kerava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tallentuvat pilveen, eikä mihinkään huoltokorjaamon oman MikroMikon kiintolevylle.

Tiedot näkyy vaikka Kiinasta katsottuna, jos vaan valtio sallii nettiyhteyden.

Mielestäni kuulostaa helpolta,mutta jokainen makunsa mukaan...

Hienoa, jos näin. Itse jouduin lomareissulla huollattamaan autoani Kuusamon merkkiliikkeessä pari vuotta sitten. Sama vika tuli puolen vuoden päästä uudestaan mutta onneksi työllä oli vuoden takuu. Espoon merkkiliikkeessä ei sitten ollut minkäänlaista tietoa mitä Kuusamossa oli korjattu. Ei siis pääsyä mihinkään yhteiseen tietokantaan. Tuskin nuo tiedot edes missään pilvessä olikaan. Tiedot oli ainoastaan papereissa mitä olin korjauksesta mukaani saanut.

Vierailija
27/30 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin noilla merkkiliikkeillä mitään yhteistä tietokantaa on. Eikö tietosuojasäännötkin jo estä sen? Useita eri firmoja ovat.

Vierailija
28/30 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
29/30 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yksi lysti, kun ainakin itse teen osan huolloista itse. Ei niihin siis mitään leimaa saa.

Kynällä voi merkata ylös, mutta niin voi merkata joku joka ei olisi niitä tehnytkään.

-Sinkkiş

Merkkaan ne ylös vain sen takia, että voin itse seurata koska ne on tehty ..

Mulle on ihan sama mitä siellä siis lukee. Joskus myin vanhaa autoa nuorena alta tonnilla, niin joku pälli tutki tohkeissaan huoltokirjaa, kuin sillä olisi enää tonnin romun kanssa mitään merkitystä ..

Tärkeintä sen ikäisessä autossa on päivän kunto.

Vierailija
30/30 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin noilla merkkiliikkeillä mitään yhteistä tietokantaa on. Eikö tietosuojasäännötkin jo estä sen? Useita eri firmoja ovat.

Automerkin omistajille on oma kanavansa, johon kirjaudutaan auton valmistenumerolla ja sieltä voi itse tulostaa auton sähköisenhuoltokirjan. Eli tietokanta ei ole liike kohtainen vaan merkki kohtainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan