Maanantaista alkuvíikkoon MARRASKUISET
Aloittelen täällä innolla pinoa kerrankin.
Samu on kipeä. Torstaina nousi kuume, perjantai meni kuumeetta mutta viikonlopun piti taas sellaista 38.1 (kainalosta). Lääkettä joutuu pikkuiselle antamaan, kun on niin sairas. Muutaman kerran on myös ripuloinut ja eilen aloitti osittaisen syömälakon. Soittelin neuvolaan ja sieltä neuvottiin katsomaan vielä tämä päivä ja huomenna lääkäriin. Voi itku, ekaa kertaa on poika kipeenä ja äiskä on ihan huolissaan.
En muista kerroinko jo, mutta Samu oppi n. kuukausi siten jo kävelemään puita pitkin. Hurjaa vauhtia on pikkujannu kehittynyt.
Töihin ei tarvitse minun lähteä, ansiosidonnaista on jäljellä vielä ihan reilusti (olinhan työttömänä, kun samua odotin). Emme raaski viedä vielä poikaa hoitoon, vaikka kovasti työtä ja suurempaa elämänpiiriä kaipailisin.
Nyt sitten se viimeinen uutispommi: Eilen testasin plussaa ! La on 25.3. KAUHISTUS ! Ei sen nyt näin nopeasti pitänyt käydä. Mies ei vielä tiedä ja ajattelin jonkin aikaa odottaa, ennenkuin kerron. Samua odottaessahan kärsin jatkuvista verivuodoista, jotka pelottivat meitä molempia. Itselläkin on pää ihan sekaisin ja pelottaa niin raskaus kuin sitten tulevaisuuskin kahden lapsen kanssa. Tietysti olen onellinen, mutta kaikkea voi vielä sattua, niin hehkuttamisen jätän tulevaisuuteen. Ainoastaan yhdet menkat kerkisi olla välissä ja nyt tämä. Huhuh, laihtuakin olisi pitänyt ja ja ja....
Aurinkoista päivänjatkoa kaikille. Visiteeraan täällä edelleen aikaajoin, mutta osin siirryn odotus-puolelle. TAAS.
Ö+Samu (melkein 8 kk)+ Pikku-Pampula 5+1 (tai jotain)
Kommentit (15)
örmelölle oli tietty tarkotus kirjottaa ja onnitella ;)
Örmelö: Ihanaa, oikein palon onnea plussasta!!! Tarrasukkia ja vauvaliimaa mukaan odotukseen! Toivottavasti itse liityn pian seuraasi odotuspuolelle! Tosin en ole helposti raskautuvaa tyyppiä ja vielä imetän, joten voipi olla että kestää...
Viikonlopun pinossa joku kyseli maissivellin antamisesta iltauuron päälle (sorry, nyt en muista nimimerkkiä millään). Kuulostaa aika oudolle ohjeelle neuvolasta. Etkös vielä imettänyt? Luulis, että tissimaito on kuitenkin parempaa kuin velli. En kyllä antas velliä vieläkään rintalapselle. Mutta jos korvikkeella, niin saattasinpa jopa harkita.
Meillä syödään illallahirmusatsi puuroa (lähentelee melkein aikuisen annosta) ja vajaa puol purkkia marjasosetta (puuron jäähyttämiseen) ja ennen tätä satsia maitoa ja vielä puuron jälkeen, kun iltapesut ja sadut on hoidettu niin lisää maitoa.
Ei johtunut meidän yöähinät huonosta syömisestä ei. Eilen söi ihan hyvin ja yöllä sama rumba. Alko itkeen pinniksessä puol neljän aikaan, nostin viereen tissille, mutta sen jälkeen alko hillitön viuhtominen ja pyoriminen ja itku. Ei auttanut kun syliin nostaminen ja heräsi vasta kun lähdin käveleen pitkin mökkiä. Rauhottu ja nukahti syliin, muttei mennyt kuin vartti niin taas huuto vierestä. Nyt ei edes herännyt vaan nukahti taas syliin. Sen jälkeen nukku rauhassa aamuun asti...
Kävi vaan mielessä, että onko nyt niin hirvee läheisyyden tarve, että pitää ruveta vähemmän leikittään lattialla. Anni kun viihtyy lattialla lelujensa kanssa, mutta on aivan innoissaan jos pääsee sylissä mukana touhuaan. Ajattelin kokeilla kantoliinaa (sain sen joskus vauva-lehden tilaajalahjana). Löysin jo netistä sellasen sidonnan, että saan tytön lonkan päälle keikkumaan. Tykkää hirveenä olla kantorepussa, mutten jaksa enää kantaa siinä, kaikki paino kun tulee hartioille. Noh, onneks tää on ohimenevää.
Harrastuksista oli jossain pinossa puhetta. Me aloitetaan elokuussa muskari. Mennään jo yks vuotiaitten ryhmään. Jos Anni vaan tykkää, niin jatkan keväälläkin sitten kun menen takas töihin.
No tulihan stoori. Nyt on mentävä puuhastelemaan jotain ennekuin Anni herää uniltaan.
T: Hertta ja Anni.
Ja PAlJON ONNEA ÖRMELÖLLE plussasta.Niin ja toivottavasti pieni kävelijä paranee pian. Ei ole mikään kurjempaa kuin lapsi sairaana.
Meillä poju kävi viikonloppuna elämänsä ensimmäisellä uintireissulla.Tosin vaan pihalla puhallettavassa uima-altaassa, mutta nautti täysillä kun sai räiskytellä vettä ja jahdata lelukaloja.
Ja äiti sai ruhtinaalliset 3 tuntia omaa shoppailulomaa kun isi oli pojan kanssa. Ihmeiden aika ei ole ohi.;-D.
mamma84_poika02 - 23.07. 20:57 vastaa tähän viestiin (1/3)
27.11.2005 on meidän tytön syntymäpäivä..
onhan meillä poikaki 19.5.2002
mä oon 84 syntyny ja mies 72 syntyny.
meidän viikonloppu oli ja meni flunssan ja kuumeen merkeis..
siksi yötki oli pätkä unta.
onneks poika sai nukuttua vaikka tyttö valvotti..
onneks alkaa jo helpottaa.
meillä tyttö ryömii ja konttaamaan olis kova hinku mut kädet ei liiku.jykevä asento on tytöllä.
alahampaat on puhjennu eikä ollu kuumetta tai muutenkaan kiukkuinen.ei ollu poikakaan silloin.
vauva kuume vaivaa mut on hyvin vaikeeta ennakoida mitään ku kuukautisia ei oo näkyny eikä kuulunu sit 05 vuoden alus.
imetyksen lopetin noin kk sitte tytön hampaitten takia.
hyvin suhtautui pulloon ku ikää oli yli 6kk.
alkaa olemaan jo yöunien aika,saadaan iskän kans hetki omaa aikaa.
täällä joku kirjoitti seksistä.meillä on 1*viikko on usein mut ny mies on " pulas" ku mua on pistäny himo amppari. :))))))
iskä sanoiki ettei saa valittaa ku joskus on ollu (ja tulee olemaan) seksitön kausi..
mut ny ilta velli tytölle ja jugurtti pojalle,sit hampu pesulle jne..
normaalii perhe elämää.
kateellisena ja iloisena puolestanne, 10kaks (joka kuumeilee yksin :D)
Se ois vaihteeks alkuviikko, pah! Aina sitä viikonloppua odottaa ja sitte se menee nii et hyvä kun huomata kerkii...
Me laitettiin eilen poika omaan huoneeseen nukkumaan. Se kun nukkuu tosi hyvin, mut alkaa aina levottomaks kun me mennää perästä nukkumaan. Nyt tuo pieni tuhisija nukkui ihan rauhaisaa unta ja vaan kerran isi kävi tutin laittamassa. Minä kyllä nukuin huonommin kun illalla oli jo valmiiks ihan suru puserossa että nyt se mun vauva jo muuttaa, menköönkin vaan viereiseen huoneeseen, olin silti " kauhistunut" :) Vähän väliä heräsin ja kurkkasin, mut hyvinhän hänel uni maistu. Hyvä niin!
Mietin kauheen läjän siivousasioita valmiiks, teen ne sitten kun laps nukahtaa. Mutta sainki pyllyni iskettyä tähän tietsikalle kun ehtisin jo melkein kaikki tekemään hänen hereil ollessaan! Oli se kyl aika vähti saada silitettyä kun toinen niin kovasti tykkäis auttaa, joutusin tekemään leluista muurin hänen ympärille, että pysys ees hetken aloillaan :) Imuroiminen on kans pojan mielestä kivaa ja konttaaki usein mun perässä niin, että kädet on imurin päällä, hassu! Kukkia kun kastelin, ni tuo konttaili mun perässä kukalta toiselle ja välillä keittiöön hakemaan lisää vettä. Toivotaan että toi siivoomisen viehätys säilyy myöhemmillekin vuosille ;)
Nyt mä taidan lähtee postii hakemaan ja kastelemaan ulkokukat (illalhan ne pitäs, mut en koskaa muista) että saisivat ees joskus vettä. Jänskättää vähän toi elokuun alku... sillon saa soittaa että mihin ovat sijottaneet toin meidän " vauvan" hoitoon syksyksi. Toisaalt en ois halunnu, mut meil on nii varovainen alotus et ehkä me/mä kestän...
Muksaa päivää teille :D -Jonsku-
Meinas unohtua!
ÖRMELÖlle paljon onnea ja jaksamista! Ite en halua edes ajatella tähän toista kun tuo yksikin saa välillä voimat aika vähiin. Oot aiks rohkee " mimmi" :D
siis meidän puolesta. Veljeni paras ystävä kuoli yöllä ajaessaan kylläkin ylinopeutta. Olo on ihan sekava minullakin.
Örmelö testasi plussan ja tämä nuori mies kuoli. Ikinä ei tosiaankaan tiedä elämänsä viimeistä päivää.
En osaa kirjoittaa nyt mitään...
örmelölle Onnea plussasta!!!! Meillä on kaksi vanhempaa muksua ikäerolla 1v3kk. Vauva-aika tietty on vähän raskasta, mut isompana lapsista on hurjasti toisilleen seuraa! Toivottavasti odotus sujuu hyvin:)
Puhihaa: Voi surku veljesi kaverin kuolema..:( Niin se elämä vaan kuljettaa meitä oman mielensä mukaan..Koskaan ei tiedä onko sitä aikaa paljon vai vähän..Toivottavsati miehesi kans riidat on sovittu:)
Juu, meillä kans eripuraa täällä. ei sitten ihan onnistunu meidän hotelliloma:( Miehellä ollut raskas työputki takana ja sit hieman " mopo karkasi käsistä" tuon alkoholin kans... oon niin pettynyt että en koskaan muista olleeni..Mies on pyydellyt anteeksi ja yrittää lepytellä, mut tuntuu vaan niin pahalle ettei aikuinen mies osaa hillitä itteään. Vaikka kuin olis mukavaa ja porukka on hauskaa, niin miks silti pitää vetää lärvit ja vielä sillom kun lähdetään kahdenkeskiselle lomalle ilman lapsia, kun ei piiitkään aikaan ole keretty sellaiseen..Ja sit vielä tänään miehen firman laskutuksessa joku häikkä ja mä kun sen hoidan niin tietty se oli mun vika..Vaikkei ollutkaan...asiakas ei ollut toimittanu kaikkia tarvittavia papereita meille..Joten leppoisa viikko tiedossa:(
Vauvavtavaroita annan eteenpäin aina kun meidän poitsu lakkaa käyttämästä.Jotain jää muistoksi, mut kaikki lähtee muuten pois, lapsiluku on täynnä!
nyt mua huudellaan tuolla jo, hajut kertoo mitä asiaa..!
äitykkä
Kiva-kiva, olin just lähettämässä viestiä kun ukkonen räpsäytti hetkeksi sähköt pois ja teksti tietty katosi bittiavaruuteen. Varmaan järkevintä olis pysytellä pois koneen ääreltä nyt kun ukkostaa mutku ei malta. Hullu mikä hullu. ;-)
Jessellä on ollut tänään kolhupäivä. Yrittää niin innokkaasti nousta seisomaan joka paikassa että välillä väkisinkin ote lipeää ja sitten sattuu. Pahimmat kolhut on silmäkulmassa ja nenänvarressa, kaatui naama edellä kirjahyllyn avonaista laatikkoa vasten. Auts-auts-auts! Olin vielä itse vieressä vahtimassa ettei mitään pääsisi tapahtumaan, mutta refleksit on näköjään vähän hitaalla tuon vessellin vauhtiin verrattuna. Höh. Saa nähdä tuleeko musta simmu...
Örmelölle paljon, paljon onnea plussasta! Vaikka on siinä varmaan vähän sulattelemistakin ensi alkuun... ;-) Toivottavasti kaikki menee hyvin. Ja miksipä ei menisi. :-)
Puhihaa: Ikävä kuulla että teillä on ollut surullinen alkuviikko! Niinhän se on että tämä elämä on vähän tällaista arvaamatonta välillä eikä aina lainkaan niin kivalla tavalla arvaamatonta. :-(
Nyt salamoi taas siihen malliin että paras lähettää teksti ennen kuin tulee uusi sähkökatkos...
Äitykälle paljon tsemppauksia hankalaan viikkoon! Harmi ettei teidän hotellikeikka mennyt niin kuin olit haaveillut. Toivotaan että miehesi ottaa tuosta opikseen ja seuraava kahdenkeskinen loma menee mukavammin!
Täällä myös välillä hieman kireä tunnelma miehen kanssa, kun mulla on tainnut olla vähän suuremmat odotukset sen suhteen miten täällä kotona asiat hoituu nyt kun mies on lomalla. Tuntuu vaan siltä että kodin- ja vauvanhoito on miehen lomaillessakin suurimmaksi osaksi mun harteilla. Olisin halunnut itsekin päästä vähän hengähtämään nyt kun siihen olisi mahdollisuus. Vaan ei, miestä kutsuu golfkenttä päivästä toiseen. Ja ärsyttää että mun tulee napistua sitten niin herkästi kaikista pikkuasioistakin kun on jotenkin niin tyytymätön olo. Sitten kun napisen, miehen tekee entistä enemmän mieli lähteä harrastusten pariin. Oon kyllä ihan suoraan sanonut mikä mua harmittaa muttei mies oikein ymmärrä. Tai ei halua ymmärtää koska sitten se tarkoittaisi enemmän arkista puurtamista hänelle. Huoh.
Kotipiika ja Jesse 8,5kk
Puhihaa: olipa surullinen alku viikolle =( Kuolema koskettaa aina, erityisesti jos se tulee ihan yllättäen ja kyseessä on nuori ihminen. Jaksamista teille!
örmelö: ONNEA PLUSSASTA! Kateellisena täällä eräs kuumeileva. Yritys on alkanu kakkosen suuntaan ja menossa on eka kierto. Tosin en kyllä ilman lääkityksiä taida ovuloida ja pojun tekeminenkin oli vuosien projekti, joten saa tässä vielä kuumeilla ihan turhia.
Meillä oli neuvola. Harmittaa, taas oli sijaisen sijainen ja erittäin huono sellainen. Jännitti, sekoili sanoissaan, unohteli kaiken ja koko käynti takkuili. Olin niin oottanu omaa vakkaria jolle saisin kertoa uusista taidoista, nukutuista öistä ja hyvästä syömisestä. Vaan ei sitten, tää ei kyselly mitään ja koko käynti meni tolskatessa. Painoa nyt kuitenkin oli tullu, ihanaa ihanaa, ja nyt poju painaa jo 8430g mikä on meille tosi hyvin! Enää -1 käyrällä tuo paino, kovasti me kiritään! Pituutta ei vaan saanu, tai siis mittas kyllä lukemaksi 70cm ja sitten ihmetteli että mites ei oo kasvanu kahessa kuukaudessa enempää ku 3mm. Joo, ois varmaan kannattanu vetää ne jalat suoraksi, näin heti että mitta tuli polvet koukussa. Huomautin asiasta ja tää vaan sopertaa naama punasena jotain, ettei saanu ton parempaa kun ei lasta voi pakottaa...?! Juu juu, varmaan puuttuu useampi sentti oikeasta mitasta. Minnehän meiän vakkari terkka on joutunu kun suorastaan ikävä tulee näiden epäpätevien sijaisten kanssa!
Meillä on tänään 2v hääpäivä. Ajateltiin että lähettäis syömään koko perheen voimin, pojukin täyttää juuri tänään 8kk. Siinähän sitä juhlan aihetta jo onkin ;)
Ihana ilma muuten!
Kittykatti: Kiitoksia haleista! :-) Harmi että teillä oli niin turhauttava neuvolakäynti. Tylsää kun ei ees pituutta saatu mitattua kunnolla.
Touko: Muistin just että kyselit eilen niistä iltatoimista. Meillä on hyvinkin tarkka rutiini iltatoimissa ja poika nukahtaa yleensä aika nopeasti sen jälkeen kun sänkyyn viedään. Tosin poikkeus vahvistaa säännön kuten aina. ;-) Iltapuuro annetaan noin klo.19, sen jälkeen maitoa pullosta isin / äidin sylissä. Sitten potan kautta ilmakylpyä ottamaan (+hampaiden pesu) ja siitä sitten ammeeseen kylpemään päivän hiet pois. Kylvetyksen jälkeen rasvataan poika kunnolla (atooppisen ihon takia), sitten vaipat ja yöpuku päälle ja kuuntelemaan vielä pari hyvänyönlaulua cd:ltä isin / äidin sylissä. Hyvänyöntoivotukset ja -suukot ja uninen poika petiin. Kello on tässä vaiheessa yleensä aika tarkkaan tasan kahdeksan. Sinne sitten yleensä itsekseen nukahtaa noin 10-30 minuutissa.
Mutta kuten sanottua, hankaliakin nukutusiltoja on silloin tällöin. Silloin poika kitisee ja itkeskelee kun uni ei tule; tutin laitoilla, paijauksilla ja tarvittaessa sylillä autetaan sitten nukahtamaan. Syliin ei ole enää aikoihin nukahtanut, mutta rentoutuu sylissä niin että uni tulee sitten helpommin. Tänään oli helppo ilta, poika simahti melkein samantien kun sänkyyn laskin. Ihanaa!
Laittelen eka sunnuntaipinossa esittämäni kysymykset tähän:
Tulin oikeastaan KYSYMÄÄN että onko muilla imettäjillä samaa ongelmaa että tissimaito ei kelpaa kuin aamulla ja illalla? Meillä nimittäin on nyt näin, aamun ensimmäisen hörpyn ottaa ja sit illan viimeisen, siinä välissä ei oikein ollenkaan. Eikä oikein oo nyt huolinut pullostakaan maitoa :(( Oon ihan huolissani että miten saisi maitoa menemään tarpeeksi!!! Nyt on annettu parina päivänä päärynäjogurttivalmistetta josko siitä saisi maitovalmistetta edes vähän ... Mitens muilla? Onko neuvoja?
Onko muuten muita joilla jää vähemmälle muiden pienien lasten näkeminen? Oon miettinyt että meillä ei niin paljo nähdä/käydä kylässä paikoissa missä on lapsia, mut en tiedä kuinka suuri merkitys sillä on Lotan kehitykselle??
örmelö: Onnittelut plussauksesta!! Ja Samulle tervehtymisiä.
tamatu: meilläkin on ollut aina välillä haavena talopaketin hankinta (Jukka-talosta ollaan oltu kiinnostuneita), asutaan kyllä okt:ssa joka on rakennettu 1977, joten esim. khh on olematon (tehty entiseen saunatilaan), ja uuden isomman ehdottomasti haluaisin + " kunnon" keittiön. Ja mies haluaisin isomman kahden auton autotallin missä saisi Mustangiaan kunnolla hoidella :) Mutta tällä hetkellä
tuo on vain haavetta, ehkä joskus myöhemmin sitten ...
puhihaa: osanottoni veljesi ystävän puolesta! :((
äitykkä80: voi itkut noita miehiä ....
auringonkukka05: melkein sama juttu täällä miehen
lomaillessa kuin teillä (tosin muutamana päivänä
olen päässyt YKSIN kaupungille, jippiii!!)
kittykatti79: tiedän tunteen kun neuvolassa vaihtuu henkilö joka kerta (meilläkin on ollut jo 5 eri neuvolatätsyä), ei oo yhtään kivaa kun uusi ei tiedä kuitenkaan kaikkea mitä on tapahtunut ja on muutenkin
mukavampaa kun olisi ollut yksi ja sama alusta lähtien.
Tänään oltiin koko päivä Tuurissa Keskisillä (ainakin melkein koko päivä eli klo 11.30-20.15), ja Lotta viihtyi NIIN hyvin. Menomatkalla ei nukkunut kuin 20 minuuttia (ajomatka kestää n. 1½ tuntia), perille päästyämme joi korvikemaitoa 180 ml!! ja sosetta vielä päälle. Lähdettyämme kauppaan kiertelemään jossain vaiheessa Lotta hyydähti matkarattaisiin ja nukkui n. tunnin verran. Söimme ruoan paikan päällä ja lähdimme kotimatkalle, eikä Lotta nukkunut paluumatkalla yhtään, uskomaton tyttö!
Millä tiheydellä muuten muut annatte uusia ruoka-aineita nykyään ruokavalioon? Ja paljonko teillä menee kerta-annoksena 8 kk purkeista? Koko prk?
Tässäpä taas tällä kertaa stooria ...
ja örvelölle ERITTÄIN PALJON ONNEA!!!! aivan uskomattoman hieno juttu :))))
mie olinkin eilen iltavuorossa töissä ja kun tulin 21.30 kotiin oli tenava jo nukkumassa, iskä täällä huolesta hämillään ku poika oli ollut niin niin niin väsynyt että iltapuurokin oli jäänyt syömättä(poika yleensäkkin oltuaan isänsä kanssa on äärimmäisen väsynyt ja eilen oli nukkunut päikkäreitä vain 2x30min)niin ja vaippa vaihtamatta ku oli poju vaan sammunut vähän jälkeen 21.(siis nyt kesäaikaan teemu on mennyt nukkumaan 22-23 että iltapuurokin on yleensä syöty siinä 21-22). mitäpä siinä muuta voi ku katella että mimmonenhan yö meille oikein tulee ja että menikö toi oikeesti yöunille vai vain päikkäreille, niinkuin sitäkin on monesti tapahtunut että viimiset päikkärit nukutaan 20-22. no yöunille meni ja pitkästä aikaa RAUHALLINEN yö meillä, söi kylläkin 3 vai oisko peräti 4 kertaa yön aikana mutta muuta ähinää ja kitinää ei ollu ollenkaan ja heräs vasta aamulla 9 aikaan..muuten päivä oli miesten kesken menny oikein hienosti(paitsi iskä jännittää ku " vastaa" hoidosta kokopäivän, mutta ehtiipä tuo tuohon asiaan sopeutua ens kuun aikana).
hampaita on nyt sitten kaikenkaikkiaan 6 kappaletta ja jokaista on tehty oikein suurella vaivalla!!liikkuminen lattialla lisääntyy päivä päivältä vaikka ei ryömi eikä enää edes hae konttausasentoa.
mies on tämän viikon töissä ja sitten jää kotiin ja on mun vuoro mennä töihin pakertamaan, sain eilen seuraavan työvuorolistan ja voi huokauksien huokaus mie oon jo ihan poikki ku sitä listaa edes katselen ja EN todellakaan aio mennä kokopäivätöihin vielä piiiiiiiiiiitkään piiiitkään aikaan, ainakaan kolmivuorotyöhän!!! olenkin epätoivoisesti yrittäny haeskella päivätyötä mutta mutta mutta se onkin ongelma näin pienellä paikkakunnalla..noh onneksi saa kotona olla..
huh ja ollaan taas eilinen ja toissa pv pähkäilty niitä talopaketteja, ei niistä ota kukaan selvää mikä on hyvä..jokaisessa on omat hyvät ja huonot puolet ja kokonaan ite tekemään ei aleta siihen menee liikaa aikaa ku ei kummallakaan ole asiasta kokemusta..mutta siis pähkäily sen tiimoilta siis edelleen jatkuu...
nyt toi napero hermostuu ku " yksin" joutuu olemaan, täytyy mennä touhuumaan sen kanssa...