Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytetyt joululahjat?

Vierailija
21.10.2020 |

Mitä mieltä olette vaikka kirpparilta ostetuista joululahjoista?

Olen kirpputorilla nähnyt hyviä, käytettyjä mutta priimakuntoisiakin esim kirjoja, joista olisi tullut hyvä lahja tutulle, mutta en sitten kuitenkaan ole viitsinyt ostaa kun pelkään että lahjaa karsastettaisiin kun se ei ole uusi.

Oletteko antaneet tai saaneet käytettyjä lahjoja? Voisiko niistä tehdä jotenkin sosiaalisesti hyväksytymmän? Mietin siis, pitäisikö mun (itseni nolaamisen välttämiseksi) laittaa sellaisen lahjan mukaan joku hienovarainen vihje että annan käytetyn lahjan tarkoituksella ekosyistä. Vai jatkanko edelleen tylsempien mutta uusien lahjojen ostamisella tänäkin jouluna? heh

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta epäkohteliasta. Käytettyjä raaskii kuka tahansa ostaa itse. Parempi, ettei anna mitään kuin että antaisi käytetyn joululahjan.

Vierailija
2/19 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastamme ystävien kanssa ns vaihtotaloutta, jossa jokainen valitsee kotoaan jonkun hyvän tuotteen joululahjaksi eli mitään ei osteta vaan kierrätetään vanhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivomuslistani kärjessä on sellaisia tavaroita, joita ei enää saa uutena - kirja on loppuunmyyty ja astiasarjan valmistus lopetettu. Lisäksi keräilen koriste-esinieitä tietyistä aiheista. Olisin ikionnellinen, jos joku olisi minua ajatellen bongannut nämä esineet kirpparilta, joista itsekin olen niitä turhaan etsiskellyt. Mutta mitä tahansa käytettyjä kirjoja tai astioita en haluaisi saada lahjaksi.

Vierailija
4/19 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni voi hyvin antaa käytetyn lahjan, kunhan se on ajatuksella mietitty ja oikeasti hyväkuntoinen.  Esim. kirjoista voi olla painoskin loppu, joten kirpparilta tms. löytää kirjan, jota ei kaupasta enää edes saa. 

Vierailija
5/19 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kunhan on hyväkuntoisia esim. kirjat, lelut, vaatteetkin ehkä..

Vierailija
6/19 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

harrastamme ystävien kanssa ns vaihtotaloutta, jossa jokainen valitsee kotoaan jonkun hyvän tuotteen joululahjaksi eli mitään ei osteta vaan kierrätetään vanhaa.

Onpa hauska idea!

Ap

Vierailija
7/19 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta epäkohteliasta. Käytettyjä raaskii kuka tahansa ostaa itse. Parempi, ettei anna mitään kuin että antaisi käytetyn joululahjan.

On niitä jotka ajattelee näin, ja joille lahja on sitä parempi mitä kalliimpi ja kiiltävämpi se on.

Itse, mun perhe ja kaverit taas arvostetaan myös sitä käytettyä. Kaikkeahan ei edes uutena voi saada, kuten vaikka joku vanha levy tai kirja. Ostellaan kirpparilta myös käyttötavaroita ja vaatteita jos tiedetään että joku sellaista kaipailee ja sellaisesta ilahtuisi.

Kunto vaan tarkistetaan vähän tarkemmin lahjoista.

Vierailija
8/19 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aikuisille pitää ostaa joululahjoja? En ole vuosikausiin vaihtanut ystävien/sukulaisten kanssa lahjoja. Tuliaisiksi vien syötävää/juotavaa/kukkia, mutten mitään mikä jää nurkkiin pyörimään.

Ja vastaus kysymykseen, en haluaisi joululahjaksi kirpparitavaraa.

Vierailija
9/19 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aikuisille pitää ostaa joululahjoja? En ole vuosikausiin vaihtanut ystävien/sukulaisten kanssa lahjoja. Tuliaisiksi vien syötävää/juotavaa/kukkia, mutten mitään mikä jää nurkkiin pyörimään.

Ja vastaus kysymykseen, en haluaisi joululahjaksi kirpparitavaraa.

Jep, hyvä kysymys. On vaan hirveän noloja kokemuksia aiemmilta jouluilta kun olen ollut köyhä ja masentunut enkä ole jaksanut edes miettiä joululahjoja. Minä olen sitten saanut lahjoja mutta minulla ei ole ollut mitään annettavaa. En halua olla sellaisessa tilanteessa.

Vierailija
10/19 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

semmosia omia vanhentumsan menossa olevia tavaroita jotka juuri ja juuri toimii ,voi antaa lahjana joillekin vähän pölhöille tuttuille. ei tarvihe ite käyä kaatopaikalla ja voipi ostaa priimaa tilalle. vähä niinkö kierrätystä siinä samalla!

😁

Vierailija
11/19 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan paljon kierrätettyä sekä itselleni että lahjaksi. Lahjojen kohdalla kunnon täytyy kyllä olla tosi hyvä.

Vierailija
12/19 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole erityisen köyhä enkä masentunut, mutta monta joulua oli, että sain paljon joululahjoja eikä mulla ollut lahjaa antaa takaisin. Kiitin ja totesin, että joululahjoja me ei enää aikuisten kesken olla hankittu, eikä hankita ja toivotin hyvää joulua. Tämä tehosi viiveellä, nyt ei enää tule joululahjoja, kortteja tai muuten joulukuulumisia laitetaan ja yksikään ystävyyssuhde ei tästä kärsinyt. Suosittelen!

Kirpparilta en lahjaa haluaisi, perheessä eläimille tosi allerginen, joten eläintaloudessa ollut kirja aiheuttaisi pahan kohtauksen. Käytettyä voi ostaa lahjaksi, jos siitä on erikseen ennalta sovittu.

Vierailija
13/19 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse saanut lahjaksi divarista ostetun kirjan. Lahjan antaja oli myös kirjoittanut kirjaan ”omistuskirjoituksen”, jossa kerrottiin, että lahja on ostettu käytettynä, ja että on tärkeää säästää aina kun on mahdollisuus (oli lama-aika). Kirja on minulla vieläkin tallessa.

Vähän varovainen kannattaa kyllä olla sen suhteen, kenelle ja minkälaisen lahjan antaa käytettynä. Joku nirppanokka voi loukkaantua, jos ei saa upouutta esinettä. Vaihtoehtona käytetylle tuotteelle voisi olla esim. itse leivottu pullapitko (jos osaa leipoa).

Koriste/sisustusesineitä ei kannata antaa lahjaksi edes käytettynä, ellei tunne saajan makua.

Vierailija
14/19 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ostaa, jos tuntisin lahjan saajan hyvin, ja tietäisin, että hän arvostaa juuri sitä nimenomaista esinettä, minkä hänelle osta. Käytettynä ostetun lahjan pitäisi olla sellainen, mitä ei uutena saa mistään. Esim. jotain sarjaa keräävälle voisin ostaa priimakuntoisen yksilön, joka puuttuu lahjan saajan kokoelmista.

Vierailija
15/19 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, hyvä kysymys. On vaan hirveän noloja kokemuksia aiemmilta jouluilta kun olen ollut köyhä ja masentunut enkä ole jaksanut edes miettiä joululahjoja. Minä olen sitten saanut lahjoja mutta minulla ei ole ollut mitään annettavaa. En halua olla sellaisessa tilanteessa.[/quote]

Mun mielestä ystävien ja sukulaisten kanssa voi ihan hyvin sopia, ettei osteta lahjoja. Lahja annetaan antamisen ilosta eikä sillä odotuksella että saa vastalahjan.

Vierailija
16/19 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi lahjaa kirpputorilta enkä käytettynä paitsi jos se olisi joku tietty keräilyesine, astiaston puuttuva osa tms. josta tietäisin lahjan saajan varmuudella ilahtuvan.

Vierailija
17/19 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan lahjat aina kirpparilta, jos vain mahdollista. Tai sitten lahjoitan joko jotakin aineetonta taikka esim. herkkukorin tai jonkin itse valmistetun lahjan, vaikka villasukat.

Tää on mun sukulaisten ja ystävien kesken ollut käytäntö jo vuosia.

Arvostan myös itse sitä, että saan käytetyn lahjan. On se kuitenkin ollut ihan eri juttu, että joku on kirpparikierroksella löytänyt just mulle sopivan yllätyksen, kuin että ostanut ekan kiiltelevän hilavitkuttimen joka on muotia ja ns. helppo ja ajatukseton ostos.

Vierailija
18/19 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ostaisi lahjaa kirpputorilta enkä käytettynä paitsi jos se olisi joku tietty keräilyesine, astiaston puuttuva osa tms. josta tietäisin lahjan saajan varmuudella ilahtuvan.

Näin mäkin ajattelen, ja tällä periaatteella olen kerran ostanutkin lahjan. Äitini kerää Kupittaan keramiikkaa, jonka valmistus on lopetettu jo vuosikymmeniä sitten. Hän metsästää sitä kirppareilta ja on joskus onnistunut jotain löytämäänkin. Itse törmäsin kerran kirpparilla Kupittaan keramiikan kulhoon, aivan priimakuntoiseen, ja ostin sen siltä seisomalta. Annoin sen äidille lahjaksi seuraavana jouluna, lahja oli hänelle todella mieleinen, oli aivan tohkeissaan, että miten olen onnistunut sellaisen löytämäänkin.

Tyttäreni kerää Littlest Pet shop -hahmoja, hän on kiinnostunut nimenomaan niistä vanhemmista, joita ei enää saa kaupoista ja toivoo löytävänsä niitä kirppareilta. Jokusen olen hänelle kirpparilta ostanutkin, kun on sattunut löytymään. Nyt hänellä on joululahjatoiveissakin näitä, eli varmaan tässä ennen joulua käyn katsomassa, josko löytyisi.

Vierailija
19/19 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lahjaksi käytettyä suklaata, väri säilyy, tuoksu ja koostumus muuttuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi