Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis miten tämä nyt menee?lapsen kansalaisuudesta....

Vierailija
25.01.2014 |

Eli tilanne tämä: lapsen äiti suomalainen, isä ruotsalainen jonka oma isä on saksalainen (vaikkakin asunut ruotsissa kaksivuotiaasta) ja äiti ruotsalainen. onko lapsi siis 50% suomalainen, 25% ruotsalainen ja 25% saksalainen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on 100% jokaisen maan kansalainen, jonka kansalaisuuteen hänellä on oikeus...

Vierailija
2/7 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko nyt kansalaisuudesta vai geeniperimästä..? Kaksi eri asiaa... Eiköhän lapsesta tule ihan vaan Suomen ja Ruotsin kansalainen. Jos asuvat Ruotsissa niin Suomen lähetystössä äidin pitää käydä ilmoittamassa lapsi Suomen kansalaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä geeniperimäkään muuten mene isovanhempien osalta tollasiin 25 % osiin, vaan sehän on paljon randomimpaa. Vaan vanhemilta tulee puolet geeniperimästä, mutta et peri vanhemmiltasi puolia tämän toisen vanhemman perimästä ja puolta toisen, vaan tosiaan ihan sattumanvaraisesti.

Ja kansalaisuudella ei oo mitään tekemistä tosiaan geeniperimän kanssa, tai sen, "minkä maalainen" olet.

Vierailija
4/7 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 'minkä maalainen' tämä lapsi on? Asuu ruotsissa.

Vierailija
5/7 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalainen. Ei tää nyt niin vaikeaa voi olla..

Vierailija
6/7 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isovanhemmista yksi on puolalainen, toinen saksalainen mutta itse olen ihan 100% suomalainen ja lapsellani on kaksoiskansalaisuus (NZ/Suomi) vaikka asumme Briteissä, ei se nyt niin vaikeaa ole :)

Vierailija
7/7 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalainen se on. Vanhemmat voivat hakea sille myös suomen kansalaisuutta.