Vaimon FB-riippuvaisuus ärsyttää
Mikä ihme siinä on, että Facebook -päivitykset pitää tarkistaa muutaman minuutin välein? Oltiin kaupassa ja sielläkin piti vähän väliä katsella puhelimella päivitykset ja viestit. Sitten kun päästään kotiovelle niin rouva syöksyy suoraan tietokoneelle. Niin kiire on että lapset ja ruokakassit jää eteiseen. No minä sitten riisun lapset ja laitan ruuat jääkaappiin.
Rouva siinä vielä naputtelee konetta eikä reagoi puheeseen. Yht'äkkiä sitten huutaa minulle: "tuu katsomaan, täällä on XXX:n lapsen kuva!". No vastaan siihen että: "en tule, en tunne koko perhettä. Sen sijaan voisit huomioida omia lapsiasi etkä istua koneella." No siitähän se hermostuu...
Tunnistatko tästä kuvauksesta itsesi?
-mies31v-
Kommentit (17)
Enpä tunnista. En ikinä huutelisi ukkoa katsomaan Mun facebookin kivoja kuvia! Ne ei sille kuulu eikä sitä kiinnosta.
Luultavasti tää on mun mies :D
Kullanmuru, sillä aikaa kun sä olet pyörinyt päivän siellä töissä, mä olen viettänyt koko päivän näiden lasten kanssa. Pukenut, vaihtanut vaipat, siivonnut sotkut, kuivannut lattian noin sata viiskyt kertaa, laittanut ruuat, syöttänyt, hoitanut tiskit ja siivonnut jäljet, pukenut ja riisunut ulkovaatteita, hilannut lapsia perässäni ja edelläni kärryissä ja kävellen, nukuttanut päiväunia, halinut, puhaltanut kolhuja, suukotellut, silittänyt ja paijannut.
Ja sulle on ylivoimaista katsoa lastesi perään puoli tuntia kaupassa, riisua ulkovaatteet kerran ja tyhjentää kauppakassit? Ja pokkaa sanoa, että mun pitäisi huomioida lapsiani vielä lisää? Kultapieni, kun sä olet kotona, mä olen lomalla.
4 jatkaa: me tosin ei juuri koskaan käydä yhdessä kaupassa, enkä mä koskaan käytä tietokonetta vaan tablettia saati juuri ikinä näytä mitään kuvia miehelleni (paitsi jos ne on tosi hauskoja mun mielestä), mutta ehkäpä toi mies oliskin niin fiksu että tajuaisi muuttaa joitakin tietoja.
Mua ärsyttää ystävän Facebook riippuvuus. Kokoajan puhelin kourassa näpyttelee jotain. yritä siinä sitten jutella toiselle. No jos ei seura kelpaa niin olkoon sitten. En pidä enää yhteyttä.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 20:26"]
Kullanmuru, sillä aikaa kun sä olet pyörinyt päivän siellä töissä, mä olen viettänyt koko päivän näiden lasten kanssa. Pukenut, vaihtanut vaipat, siivonnut sotkut, kuivannut lattian noin sata viiskyt kertaa, laittanut ruuat, syöttänyt, hoitanut tiskit ja siivonnut jäljet, pukenut ja riisunut ulkovaatteita, hilannut lapsia perässäni ja edelläni kärryissä ja kävellen, nukuttanut päiväunia, halinut, puhaltanut kolhuja, suukotellut, silittänyt ja paijannut.
Ja sulle on ylivoimaista katsoa lastesi perään puoli tuntia kaupassa, riisua ulkovaatteet kerran ja tyhjentää kauppakassit? Ja pokkaa sanoa, että mun pitäisi huomioida lapsiani vielä lisää? Kultapieni, kun sä olet kotona, mä olen lomalla.
[/quote]
Sopii, jos vaimokulta menet vastaavasti työpaikalleni siksi aikaa, kun minä olen kotona.
Kyllä! Kiitos, poistuisin niin mielelläni joskus ihmisten, aikuisten ihmisten, ilmoille täältä kotoa. Ja yötyöstähän maksetaan hyvää liksaakin, niin voit sitten lakata naputtamasta siitä rahasta aina kun haluaisin käyttää rahaa itseenikin joskus.
Mitenkäs me vielä tasotettais noi sun harrastusmenot suhteessa mun kotona olooni? Loppuu meinaan vuorokaudesta tunnit. Jos mä alkaisin harrastaa vaikka kotimaan matkailua sun lomaviikkoinasi?
T. 4, ilmeisesti ap:n vaimo
2:lle. Vaimolla ei ole ajokorttia, joten koko perhe joutuu menemään kauppaan, koska hän haluaa tehdä ostokset.
4:lle. En ole, koska minun vaimoni on töissä ja lapsetkin ovat jo niin isoja etteivät käytä vaippoja. Minä olen ne aamulla päiväkotiin vienyt ennen töihin menoa.
t: ap
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 20:32"]
[/quote]
Sopii, jos vaimokulta menet vastaavasti työpaikalleni siksi aikaa, kun minä olen kotona.
[/quote]
eli, sun mielestä on reilua, että miehen työpäivä loppuu siihen, kun työpaikan ovi menee kiinni, mutta vaimon jatkuu siihen asti, kun vaimo menee nukkumaan?
Meillä minä (mies) hoitaa lapsia myös yöllä (melkein joka yö ainakin parikertaa ylhäällä ettei vaimon tarvitse nousta ja saa siten nukkua melkein koko yön) ja käyn päivät töissä (vaimo kotone) ja tulen sitten suoraan kotiin hoitamaan lapsia ja silti vaimo kokoajan tyytymätön. Vaimolla harrastuksia ja saa mennä jos tarvetta/ halua. Minulle ei aikaa harrastuksiin ja jos edes yrittää ehdottaa että jossain kävisin niin riita tulee. Ainut vapaa-aika illalla lasten ja vaimon mentyä nukkumaan eikä silloin enää paljon mitään tehdä jos muut nukkuu... Tiskaan, pesen pyykkiä, siivoan, leikin lasten kanssa iltaisin ja viikonloppuisin ihan oma aloitteisesti. Vaimo roikuu jatkuvasti koneella facebookissa yms. mutta sen voisin hänelle suoda jos vain olisi hetken tyytyväinen. Osallistunko mielestänne riittävästi perheen ja kodin hoitoon?
Vierailija kirjoitti:
Meillä minä (mies) hoitaa lapsia myös yöllä (melkein joka yö ainakin parikertaa ylhäällä ettei vaimon tarvitse nousta ja saa siten nukkua melkein koko yön) ja käyn päivät töissä (vaimo kotone) ja tulen sitten suoraan kotiin hoitamaan lapsia ja silti vaimo kokoajan tyytymätön. Vaimolla harrastuksia ja saa mennä jos tarvetta/ halua. Minulle ei aikaa harrastuksiin ja jos edes yrittää ehdottaa että jossain kävisin niin riita tulee. Ainut vapaa-aika illalla lasten ja vaimon mentyä nukkumaan eikä silloin enää paljon mitään tehdä jos muut nukkuu... Tiskaan, pesen pyykkiä, siivoan, leikin lasten kanssa iltaisin ja viikonloppuisin ihan oma aloitteisesti. Vaimo roikuu jatkuvasti koneella facebookissa yms. mutta sen voisin hänelle suoda jos vain olisi hetken tyytyväinen. Osallistunko mielestänne riittävästi perheen ja kodin hoitoon?
Osallistut,mistä te miehet tuommoisia vätys-akkoja oikeen löydätte?!Itse naisena sanoisin tässä taloudessa tulisi moinen kuuloonkaan että mies joka menee aamuksi töihin joutuisi yön kukkumaan muksun kanssa ja minä vetelisin vaan unta palloon =D
Tähänkin ketjuun on ilmestynyt jo kaksi naista, joiden mielestä töissä käyvällä miehellä ei saisi olla ollenkaan vapaa-aikaa, mutta kotiäidille vapaata on aina kun mies on kotona.
Ap jo kertoikin, että heillä molemmat on töissä. Mutta tässä korostuu vielä toinen asia, jota nämä kotiäitimarttyyrit eivät näe - nainen ei ole pelkästään Facebookissa, hän olettaa, että hänen tarpeisiin reagoidaan aina ensin - eli tulet kaupasta kantamukset täynnä kylmätuotteita ja pakasteita.
Joudun itse lähes jokakauppareisuun jälkeen sanomaan, että laittaisin purkaisin kantamukset mieluummin ensiksi jo pelkästään kylmäketjun takia. Tämä tulee vaimolle aina yhtä suurena yllätyksenä - eli se, että minä olen paikalla ei tarkoita vain sitä, että vaimo on lomalla vaan sitä, että minun on reagoitava koko ajan hänen tarpeisiin, pyytnöihin jne. ja hoidettava lapset sekä koti siinä sivussa.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti tää on mun mies :DKullanmuru, sillä aikaa kun sä olet pyörinyt päivän siellä töissä, mä olen viettänyt koko päivän näiden lasten kanssa. Pukenut, vaihtanut vaipat, siivonnut sotkut, kuivannut lattian noin sata viiskyt kertaa, laittanut ruuat, syöttänyt, hoitanut tiskit ja siivonnut jäljet, pukenut ja riisunut ulkovaatteita, hilannut lapsia perässäni ja edelläni kärryissä ja kävellen, nukuttanut päiväunia, halinut, puhaltanut kolhuja, suukotellut, silittänyt ja paijannut.
eli, sun mielestä on reilua, että miehen työpäivä loppuu siihen, kun työpaikan ovi menee kiinni, mutta vaimon jatkuu siihen asti, kun vaimo menee nukkumaan?
En ole tuo, jolle vastaat - mutta voisiko sellaien konsepti toimia, jossa molemmilla olisi yhtä paljon vapaa-aikaa? Ai eikö? Eli vaimolla on illat ja viikonloput, miehellä ei koskaan koska kotityöt ja lastenhoito pitää jakaa tasan, mutta palkkatyö on vain toisen vastuulla.
Meillä mies hurahti naamakirjaan..ja oli siellä 24/7 aina, jouluna ja juhannussa..
Kavereita oli paljon ja kaiken siellä julkaisi, mm. minun sairaalareissun tuloksena tulleen avanteen.. Olipa oikein hauska käydä kaupassa, kun minulle outo nainen tuli tilittämään, kuinka raskasta mieheni elämä on minun rinnalla, kun ulostekin tulee pussiin.. Olin ihan ymmälläni.
Mutta loppujen lopuksi, ero hoiti homman. Minun asiani eivät levittäydy kulovalkean tavoin pitkin kyliä, eikä minulla ole olkkarin sohvalla painoa, sohvaa paikallaan pitämässä..
Happy end.
Täälläkin vaimo on fb-addikti.
Odotan kauhulla sitä, kun kännykkää on pakko tuijottaa seksinkin lomassa.
Nykyään jo mm. Selän tai niskan hieromista halutessaankin näpyttää kännyä ja valittaa samalla kun niskat on taas kipeytyneet. Miksiköhän ovat?
Jos joskus pyydän hartiahierontaa, silloin vaimo tekee sen yhdellä kädellä. Toisen ollessa varattuna kännykälle.
Käytänhän minäkin fb:tä kännykällä, mutta riittää siihen muutama lukukerta päivässä, eikä kännykkä koskaan ohita ihmisiä.
Ehkä me miehet olemme jotenkin liian yksinkertaisia emmekä ymmärrä somen kahlitsevaa tärkeyttä?
Mun mies on samanlainen. Jos se ei tuijota tietokoneen tai TV:n ruutua niin se tuijottaa kännykkää. Kännykkä vessaan, kännykkä sänkyyn, kännykkä kaupassa... Hävetti hirveästi kun olimme hänen sukulaistensa luona ja istui vain sohvalla tuijottaen kännykkää.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti tää on mun mies :DKullanmuru, sillä aikaa kun sä olet pyörinyt päivän siellä töissä, mä olen viettänyt koko päivän näiden lasten kanssa. Pukenut, vaihtanut vaipat, siivonnut sotkut, kuivannut lattian noin sata viiskyt kertaa, laittanut ruuat, syöttänyt, hoitanut tiskit ja siivonnut jäljet, pukenut ja riisunut ulkovaatteita, hilannut lapsia perässäni ja edelläni kärryissä ja kävellen, nukuttanut päiväunia, halinut, puhaltanut kolhuja, suukotellut, silittänyt ja paijannut.
En ole tuo kelle vastasit, mutta mistä tuon repäisit? Oisko mitään että se ilta olisi sitä aikaa, kun koti ja lapset hoidetaan yhdessä?
Tiedän, että on liian paljon miehiä, joiden mielestä pienten lasten hoitaminen on pikkujuttu. Mutta ihan yhtä paljon on naisia, jotka luulevat työssäkäynnin olevan rentouttavaa lomailua. Kun sitten palaavat kotoa työelämään, niin pitäisikin saada työpäivän jälkeen hetki huokaista. Eikös sitä oltukaan koko päivää töissä lepäämässä, jotta jaksaa illan hoitaa kotia?
Olet nainen, ei tuollaisia olekaan.
Miksi käytte yhdessä kaupassa? Tylsä arkirutiini joka hoituu yksin.