Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi useat nuoret naiset haluavat nykyään pukeutua konservatiivisesti mekkoihin ja korkokenkiin, kuin ennenvanhaan

Voi aikoja voi tapoja
21.10.2020 |

Kauheasti otettu tasa-arvossa takapakkia kun vertaa esim 80-luvun pukeutumiseen, jolloin miehet ja naiset pukeutui samanlailla.
Mikä ihme nuoria naisia vaivaa kun haluavat kävellä epämukavilla kengillä ja pukeutua typerän näköisiin kolttuihin!!?! Järkyttävää.
Äsken oli aamuTv:ssä joku parikymppinen puolustusvoimien sihteeri (jep), ja näytti suoraan 50-luvulta tulleella hihattomassa kotelomekossa, pottakampauksessa ja sen ajan rilleissä.
Ja yksi hyvä esimerkki on se joku "toimittaja", se vähän höntin oloinen ja naiivi nuori Ina Mikkola Minni hiiri-tyyllssään. Tajuaakohan se edes, miten sovinistisesti pukeutuu, vaikka on olevinaan kai niin feministiä.
Myötähäpeää tunnen että sellainen on ajavinaan naisten asioita, kun ei osaa edes housuja käyttää.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt korkkareita 12-vuotiaasta asti. Nyt en enää niin paljon.

Syitä:

Muutin kauemmas keskustasta. Tykkäsin käydä kaupungilla korkkarit jalassa. Nyt kuljen usein matkan pyörällä ja korkkarit on siinä huonot. 

Työpaikalla korkojen kopina nolotti liikaa. Lisäksi ihmiset katsoivat huuli pyöreänä. Onneksi löysin korkonilkkurit, joissa on kumimainen korko josta ei lähde ääniä. Niitä käytän välillä.

Olen myös laiskistunut. :( Pitäisi tsempata, korkkarit on ihania.

t. viesti 24

Vierailija
42/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä oon aina tykännyt mekoista ja korkkareista. Tykkään myös Ina Mikkolan tyylistä vaikka en itse niin överi olekaan. Rakastan myös lapsellisia kuoseja, vaaleanpunaista ja röyhelöitä.

Tulkaa kivittämään. :D

N29

Voi rakas lapsi, ehkä joskus vielä ymmärrät mitä tuhoa saat aikaan. Teet sukupuolestasi lapsentasoisen olennon, jota ei voi ottaa vakavasti.

Ikävä kyllä sinun ja ina mikkolan kaltaiset minnihiiret ovat se suurin este sille että naisia koskaan otetaankaan tosissaan missään. Maailman tappiin asti sukupuolemme kohtaloksi on koitunut olla silmätikkuina huvittavan pukeutumisemme takia, ja sitten vielä oikein itse piehtaroidaan naistenlehtien luomassa ulkonäkökeskeisyydessä ja kekkaloidaan joulukuusen näköisinä lukemassa jopa uutisia. 

Kuka ottaa vakavasti uutisankkuria joka on hihattomissa vaatteissa ja näyttää joulukuuselta koruineen ja hörhelöineen. Kuka muistaa heta-leena sierilän vai mikä olikaan, on onneksi hävinnyt ruudusta johonkin, teki ihan pahaa katsoa hänen tyylivalintojaan joka aamu tai ilta.

No ei mua tarvitse ottaa tosissaan yhtään enempää. :D Töissä en ole koskaan kokenut vähättelyä. No en kyllä muuallakaan. Ammattilainen olen vaikka olisin pukeutunut yksisarviseksi. Mutta jos sun sielua rauhoittaa, niin jätän vapaa-ajalle mun Hello Kitty-colleget ja My Little Pony T-paidat. 

t. 24

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina tuntenut myötähäpeää naisten puolesta, joilla on hiuskoristeita, rillit, roikkukorvikset, kaulakoru ja sitten vielä hihaton räikeä kolttu, kirkuvan punaista huulipunaa ja sukkahousut ja semmoiset jotkut epämukavat pikkukengät korkoineen.

Enemmän tulee mieleen joulukuusi tai drag queen kuin mitenkään ihminen.

En edes kuuntele mitä sellainen ihminen sanoo, kun se pyörivä huulipuna vie huomioni ja ne roikkuvat kaikenlaiset rihkamat.

Miksi jotkut ovat tällaisiä "räväköitä" ja tykkäävät tälläytyä, sitä en tiedä, ehkä he eivät näe peilistä sitä mitä muut näkevät.

Itse en ole koskaan pystynyt kaulakoruja tai roikkuvia korviksia tai sormuksia edes käyttämään, ne vain häiritsevät olemista.

Miten kauan teillä joulukuusilla menee siinä laittautumisessa sinne tv-studioon tai työpaikalle? 

Vierailija
44/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastailee itselleen.

Vierailija
45/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on sovinisti.

Housut ovat maailman epämukavin vaate, enkä sen takia edes omista housuja verkkareita lukuunottamatta. Sovinistinen ajatts, että naisten pitäisi pukeutua miesten vaatteisiin ollakseen oikeanlainen. Tasa-arvon pointti on, että myös naisellisen näköinen nainen on uskottava ja pätevä ja naisvaatteet ovat yhtä arvostettavia kuin miesvaatteetkin.

Käytön aina hametta tai mekkoa, koska ne ovat niin mukavia. Ne myös vaan näyttävät paremmilta päälläni, eikä vyötärö purista. Kun lapseni oli päiväkodissa, siellä oli pikkupoika, joka halusi käyttää siellä aina prinsessahametta. Onneksi tarhan tädit antoivat hänen tehdä niin, eivätkä pakottaneet 'poikien vaatteisiin'.

T. Feministi

Vierailija
46/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä oon aina tykännyt mekoista ja korkkareista. Tykkään myös Ina Mikkolan tyylistä vaikka en itse niin överi olekaan. Rakastan myös lapsellisia kuoseja, vaaleanpunaista ja röyhelöitä.

N29

Voi rakas lapsi, ehkä joskus vielä ymmärrät mitä tuhoa saat aikaan. Teet sukupuolestasi lapsentasoisen olennon, jota ei voi ottaa vakavasti.

Ikävä kyllä sinun ja ina mikkolan kaltaiset minnihiiret ovat se suurin este sille että naisia koskaan otetaankaan tosissaan missään. Maailman tappiin asti sukupuolemme kohtaloksi on koitunut olla silmätikkuina huvittavan pukeutumisemme takia, ja sitten vielä oikein itse piehtaroidaan naistenlehtien luomassa ulkonäkökeskeisyydessä ja kekkaloidaan joulukuusen näköisinä lukemassa jopa uutisia. 

Kuka ottaa vakavasti uutisankkuria joka on hihattomissa vaatteissa ja näyttää joulukuuselta koruineen ja hörhelöineen. Kuka muistaa heta-leena sierilän vai mikä olikaan, on onneksi hävinnyt ruudusta johonkin, teki ihan pahaa katsoa hänen tyylivalintojaan joka aamu tai ilta.

No ei mua tarvitse ottaa tosissaan yhtään enempää. :D Töissä en ole koskaan kokenut vähättelyä. No en kyllä muuallakaan. Ammattilainen olen vaikka olisin pukeutunut yksisarviseksi. Mutta jos sun sielua rauhoittaa, niin jätän vapaa-ajalle mun Hello Kitty-colleget ja My Little Pony T-paidat. 

t. 24

Kyllä toi vähän rauhottaa, että sieltä korvien välistä sentään inan järkeäkin löytyy. :)

Toivottavasti joskus ryhdistäydyt kokonaan. Se ois kaikkien parhaaksi.

Vierailija
47/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huom, kun kirjoitin "INAN järkeäkin", en todellakaan tarkottanut mikkolaa missään muodossa. Ihan sattuma oli että toi sana tuli valituksi.

t.46

Vierailija
48/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N29

t. 24

Kyllä toi vähän rauhottaa, että sieltä korvien välistä sentään inan järkeäkin löytyy. :)

Toivottavasti joskus ryhdistäydyt kokonaan. Se ois kaikkien parhaaksi.

Vau. Olen niin sanaton, että kukaan ajattelee noin vuonna 2020. Eiköhän se ole niin, että kaikki pukeutuu miten haluaa ja teot määrittää sen osaamisen?

Jos ei viihdy mustassa ja beigen 300 eri sävyssä, niin miksi pitäisi pukeutua  tylsästi?

On kamalaa, että ihmisen pitäisi muuttaa itseään vain siksi, että kelpaisi jollekin negaajalle. :))

Vierailija
49/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

NAISELLISET MEKOT ON JEES. Mutta kun nyt on muodissa mummomekot. Ne ei sovi mun kropalle yhtään.  :(

Vierailija
50/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on provo!

Kukaan tasa-arvon kannattaja ei oikeasti kirjoita noin halveksuvasti naisista.

Hän varmaan tekeytyy tuollaiseksi ja kirjoittaa kieli poskessa tahallaan kauheaa kuraa ja hihittelee itsekseen, kun muut menevät lankaan 😀

Vierailija
51/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska meitä vtuttaa se, että nainen otetaan tosissaan vaan jos sillä on valkoinen kauluspaita ja musta jakkupuku päällä.

Olen ihan yhtä asiantunteva ihminen, vaikka olisin vaaleanpunaisessa pitsimekossa glitterkorkokengissä.

"Tyttömäisiksi" nähdyt asiat tuppaa vähentämään ihmisen arvostusta ja hänet nähdään lapsenkaltaisena kaitsettavana. Tähän halutaan muutos.

Eipä muakaan tosissaan oteta hupparissa ja verkkareissa näin miehenä. Kyllä munkin pitää kiskoa puku päälle, jotta ottavat tosissaan konsultoidessa. Vaikka sama pää, eri puku. 

Valitettavasti huppari ja verkkarit eivät vastaa pitsimekkoa ja korkokenkiä tasoltaan 😂

Eli onko tämäkin siis merkki siitä, että jos pukeutuu stereotyyppisen naisellisesti niin pidetään epäasiallisesti pukeutuneena? Onpa rasittavaa.

Vierailija
52/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai on provo, mutta jotkut ovat näköjään oikeasti samaa mieltä hänen kanssaan, tai sitten peukuttavat kieli poskessa hekin.

Vierailija
53/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa, että naiset alkavat miehiksi. Tasa-arvo on sitä, että naisille ja miehille on samat säännöt ja oikeudet.

Nainen ja mies voi yhtälailla pukeutua mekkoon ja korkokenkiin halutessaan. Ei ongelmaa.

Jaa häh?

Kyllä korkokengät ja hameet ovat vahvasti seksistisiä ja erittäin sovinistisia hyvin epäkäytännöllisiä vaatteita, eivät ne kenestäkään naista tee.

Normivaatteet on paljon kivemmat päällä ja kunnon kengät, kuin jotkut kidutuskapineet ja päällä hame jonka kanssa pitää laittaa ties mitä sukkahousua ettei paleltuisi jne. Hyvin typerää nykyaikana alentua tollaiseen epämukavuuteen minusta.

Siksi mua ihmetyttääkin että nyt kaikenlaiset uusiofeministit pukeutuivat nimenomaan todella vanhakantaisesti hameisiin ja korkokenkiin. 

Hameet ja mekot ovat varsinkin kesäaikaan paljon miellyttävämpiä ja mukavampia päällä kuin mitkään housut. Lisäksi ne imartelevat vartaloa: oikein leikatussa ja vartalotyypille sopivassa mekossa ja hameessa näyttää usein paljon hoikemmalle kuin housuissa; niillä voi tuoda esiin vartalon hyvät puolet (esim. vyötärön jos sellainen on), ja peittää vähän muhkeammat reidet tai pepun. Hame ei kiristä tai hiosta mistään, ja lisäksi se on tyylikkään näköinen. 

Korkokengistäkin on yllättävän mukavia versioita, mutta toisaalta siistit citylenkkaritkin sopivat eleettömän toimistohameen kanssa oikein hyvin.

n48

Vierailija
54/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat varmasti niitä vapautettuja Veijo Balttazaaren "kotihengettäriä".

Vierailija
55/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hameet ovat kielletty fema kolmannen poulesta kiellettyjä. hameet ovat sallittuja ainoastaan vain maahan tunkeutujille miehille ja naisille

Vierailija
56/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa asiassa, kuten tässäkin aloittajalla, unohtuu se, että tasa-arvo tarkoittaa nimenomaan sitä, että saa tehdä miten haluaa. Saa VALITA laittaako hameen vai housut. Saa valita, pitääkö oman sukunimensä naimisiin mennessä vai ottaako miehen nimen (vai mies naisen). Saa lapsena valita leikkiikö autoilla vai nukeilla. Saa valita meneekö töihin automekaanikoksi vai lastenhoitajaksi. Tasa-arvoa on se, että saa tehdä nämä valinnat ja ihan sama mitä valitsee, on silti yhtä arvokas ja näitä valintoja kunnioitetaan yhtä paljon. Ei ole parempaa tai huonompaa valintaa.

Vierailija
57/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua siis häiritsee se, että jotkut naiset pukeutuvat kauniimmin/tyylikkäämmin kuin sinä vai mikä ongelma? Ei kaikki naiset pidä farkuista ja verkkareista, hyvä niin!

Vierailija
58/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun korkkarit on ihan mukavat jalassa.

Jauha vähän enemmän paskaa niin uskot siihen itsekin.

Mun parhaiten istuvissa kengissä on 8cm korot, sori siitä! Voi teitä katkeria äityleitä.

Vierailija
59/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NAISELLISET MEKOT ON JEES. Mutta kun nyt on muodissa mummomekot. Ne ei sovi mun kropalle yhtään.  :(

No voi hellan lettas, nettikaupat ovat täynnä erityylisiä mekkoja ja hameita. Pukeudutko aina muodin mukaan? Oma häpeä.

Vierailija
60/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekothan on just mukavia!

Ja itse kyllä tykkään kävellä korkkareilla, plus ne on paljon kauniimpia kuin tasapohjaiset kengät.

Naiset haluavat OIKEAA tasa-arvoa eli sitä, että ns. naisellisia asioita arvostetaan yhtä paljon kuin miehekkäitäkin.

Halutaan olla ylpeästi naisia ja arvostettuja sellaisina, eikä sulautua miehiin ja olla jotain sukupuolineutraaleja olentoja jotta olisi vakavasti otettava eikä esim. häirittäisi....

Moni mieltää tasa-arvon tasapäistämiseksi vaikka termistä pitäisi vähän tyhmemmänkin tajuta, että se tarkoittaa yhtäläistä arvostusta erilaisuutta kohtaan (eli esim. feminiiniset asiat on yhtä arvostettuja kuin maskuliiniset, mikä ei vielä toteudu..)