Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi useat nuoret naiset haluavat nykyään pukeutua konservatiivisesti mekkoihin ja korkokenkiin, kuin ennenvanhaan

Voi aikoja voi tapoja
21.10.2020 |

Kauheasti otettu tasa-arvossa takapakkia kun vertaa esim 80-luvun pukeutumiseen, jolloin miehet ja naiset pukeutui samanlailla.
Mikä ihme nuoria naisia vaivaa kun haluavat kävellä epämukavilla kengillä ja pukeutua typerän näköisiin kolttuihin!!?! Järkyttävää.
Äsken oli aamuTv:ssä joku parikymppinen puolustusvoimien sihteeri (jep), ja näytti suoraan 50-luvulta tulleella hihattomassa kotelomekossa, pottakampauksessa ja sen ajan rilleissä.
Ja yksi hyvä esimerkki on se joku "toimittaja", se vähän höntin oloinen ja naiivi nuori Ina Mikkola Minni hiiri-tyyllssään. Tajuaakohan se edes, miten sovinistisesti pukeutuu, vaikka on olevinaan kai niin feministiä.
Myötähäpeää tunnen että sellainen on ajavinaan naisten asioita, kun ei osaa edes housuja käyttää.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta aurinko nousee.

Se tästä nyt vielä puuttuikin!

Vierailija
22/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ollaan siinä tilanteessa että poliisinaisetkin kulkevat taas hameessa ja korkokengissä. Englantia myöten.

Kyllä vaatteilla on suuri merkitys, ja hame ja korkokengät ovat sovinismin kulmakiviä, niillä on aina pidetty naiset avuttomina ja sivussa.

Nuoret eivät tajua tätä, raukat, luulevat että on jotenkin hienoa pukeutua seksistisesti, että se on "oma valinta", vaikka se on vain konservatiivinen sovinistinen j'ä'nne, siinä kuin se mustakaapu on musliminaisilla.

Mua ällöttää että milleniaalit ei ymmärrä tätä hyvin yksinkertaista asiaa. Noiden milleniaalien takia meillä on tosiaan kohta pelkkiä hameita ja mustakaapuja esim poliisinaiset. Mitä sellasella poliisilla tekee? Mitä poliisi tekee korkkareissa ja hameessa? 

Hohhoijaa.

Kun vertaa tosiaan 80-lukuun, muutos on kauhistuttava. 

Piip piip piip vaan kuuluu kun tasa-arvossa suhataan taaksepäin ja ihan nuorten naisten avustuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kauhistellut smaa. Milloin tämä hame/korkkaribuumi tuli ja miksi.

Hyi yäk.

Itse en ole aikuisena kertaakaan pukeutunut hameisiin/mekkoihin, saati korkkareihin. Nyt ei televisiossakaan enää muuta näe toimittajien tai muiden naisten päällä, järkyttävää oikeesti. :(

48v

Mutta näyttää uskomattoman hyvältä - ei lainkaan ärsyttävää. Kyllä mieskin näyttää tyylikkäässä puvussa hyvältä ja huolitetulta.

Vierailija
24/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon aina tykännyt mekoista ja korkkareista. Tykkään myös Ina Mikkolan tyylistä vaikka en itse niin överi olekaan. Rakastan myös lapsellisia kuoseja, vaaleanpunaista ja röyhelöitä.

Tulkaa kivittämään. :D

N29

Vierailija
25/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meitä vtuttaa se, että nainen otetaan tosissaan vaan jos sillä on valkoinen kauluspaita ja musta jakkupuku päällä.

Olen ihan yhtä asiantunteva ihminen, vaikka olisin vaaleanpunaisessa pitsimekossa glitterkorkokengissä.

"Tyttömäisiksi" nähdyt asiat tuppaa vähentämään ihmisen arvostusta ja hänet nähdään lapsenkaltaisena kaitsettavana. Tähän halutaan muutos.

Vierailija
26/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat mekot on ihania ja nättejä! Ne on lämpimiä, niissä on isot taskut ja on kangasta on niin paljon, että voi vaikka balettia tanssia.

Vierailija
27/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa, että naiset alkavat miehiksi. Tasa-arvo on sitä, että naisille ja miehille on samat säännöt ja oikeudet.

Nainen ja mies voi yhtälailla pukeutua mekkoon ja korkokenkiin halutessaan. Ei ongelmaa.

Jaa häh?

Kyllä korkokengät ja hameet ovat vahvasti seksistisiä ja erittäin sovinistisia hyvin epäkäytännöllisiä vaatteita, eivät ne kenestäkään naista tee.

Normivaatteet on paljon kivemmat päällä ja kunnon kengät, kuin jotkut kidutuskapineet ja päällä hame jonka kanssa pitää laittaa ties mitä sukkahousua ettei paleltuisi jne. Hyvin typerää nykyaikana alentua tollaiseen epämukavuuteen minusta.

Siksi mua ihmetyttääkin että nyt kaikenlaiset uusiofeministit pukeutuivat nimenomaan todella vanhakantaisesti hameisiin ja korkokenkiin. 

Eikö juuri se ole sovinistista, että naisten pitäisi pukeutua kuin miehet eli olla enemmän miesten kaltaisia? Itse vihaan farkkuja, ne ovat kireät, joustamattomat ja kolme lasta synnyttäneenä tuntuvat pahalta vatsan kohdalla. Puhumattakaan kuukautisten ajan pukeutumisesta, laitan silloin oikein mielelläni pehmeät satiinisukkahousut ja väljän puuvillamekon, farkut+kuukautiset olisivat tuskallista. Minä ainakin haluan tulla arvostetuksi ihmisenä ja naisena, en vasta sitten kun olen muuttanut itseäni miesten kaltaiseksi.

Vierailija
28/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta ollaan siinä tilanteessa että poliisinaisetkin kulkevat taas hameessa ja korkokengissä. Englantia myöten.

Kyllä vaatteilla on suuri merkitys, ja hame ja korkokengät ovat sovinismin kulmakiviä, niillä on aina pidetty naiset avuttomina ja sivussa.

Nuoret eivät tajua tätä, raukat, luulevat että on jotenkin hienoa pukeutua seksistisesti, että se on "oma valinta", vaikka se on vain konservatiivinen sovinistinen j'ä'nne, siinä kuin se mustakaapu on musliminaisilla.

Mua ällöttää että milleniaalit ei ymmärrä tätä hyvin yksinkertaista asiaa. Noiden milleniaalien takia meillä on tosiaan kohta pelkkiä hameita ja mustakaapuja esim poliisinaiset. Mitä sellasella poliisilla tekee? Mitä poliisi tekee korkkareissa ja hameessa? 

Hohhoijaa.

Piip piip piip vaan kuuluu kun tasa-arvossa suhataan taaksepäin ja ihan nuorten naisten avustuksella.

Mitä jos annettaisiin ihmisten itse päättää pukeutumisestaan? Jos nainen viihtyy housuissa, antaa hänen tehdä niin. Jos taas viihtyy mekossa, pukekoon mekon. Mikä tässä on ongelma?

Vierailija
29/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta varmaan Ina Mikkolan kaltaiset pölvästit vaativat sukkanauhaliiveja ja korsetteja tavallisiin vaatekauppoihin, naisten osastolle tietenkin.. ovathan ne niin käytännöllisiä (huh) ja mukavia (örk) päällä, ja tietysti niin voimaannuttavia kaikessa karmeudessaan.

Eihän nuo tomppelit edes itse tajua miten hölmöiltä jo näyttävät ja eivät vie naisten oikeuksia kuin hautaan nololla habituksellaan.

Vierailija
30/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän mekoista ja hameista, ja siksi suosin niitä pukeutumisessani. Lisäksi ne näyttävät mun yllä paremmilta kuin esimerkiksi farkut, eli ovat tosi naisellisia. Tykkään myös käyttää korkeakorkoisia kenkiä, joten taidan olla 100%:sti sitä, mitä Ap kauhistelee:D

Läskiperde ja paksut reidet eivät näytä mekoissa ja hameessa yhtään paremmilta, vaikka monet niin kuvittelee.

Vierailija
31/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta varmaan Ina Mikkolan kaltaiset pölvästit vaativat sukkanauhaliiveja ja korsetteja tavallisiin vaatekauppoihin, naisten osastolle tietenkin.. ovathan ne niin käytännöllisiä (huh) ja mukavia (örk) päällä, ja tietysti niin voimaannuttavia kaikessa karmeudessaan.

Eihän nuo tomppelit edes itse tajua miten hölmöiltä jo näyttävät ja eivät vie naisten oikeuksia kuin hautaan nololla habituksellaan.

Korsettien epämukavuus ja julmuus sekä niiden kuuluminen pelkästään naisten pukeutumiseen on jotain mitä ihmiset on oppinut elokuvista. Ajattele, miehetkin käyttivät korsetteja. Kunnon korsetit tehdään yksilön muotoihin sopivaksi ja niitä käytetään mm. selkäongelmien parantamiseen.

Vierailija
32/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa.

Mitä jos annettaisiin ihmisten itse päättää pukeutumisestaan? Jos nainen viihtyy housuissa, antaa hänen tehdä niin. Jos taas viihtyy mekossa, pukekoon mekon. Mikä tässä on ongelma?

Ikvävä kyllä ei ole ihan niin yksinkertainen asia. 

Naisten hame/korkkari-sovinistinen pukeutuminen olisi aivan eri asia, jos noin pukeutuisi myös osa miehistä ja sitä ei kukaan ihmettelisi. Kumma että kuitenkin epämukavat hepeneet tai viritelmät ovat aina "naisten vaatteiota" ja jotkut kutsuvat näitä kammottavia viritelmiä jopa "naisellisiksi", joilla naista on aina kahlehdittu.

Milleniaalit elävät ihan omissa sfääreissään kun pitävät sovinismin symboleita feminisminä ja vapautena... sufragetit kääntyvät haudoissaan.

Vierailija
33/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ap on hätänä? Inhoan housuja, koska ne kiristävät, eivätkä ole mukavat päällä. Mekko on yksinkertaisesti paras vaate minulle. En ole huomannut muutosta ihmisten käyttäytymisessä sen perusteella, mitä ylläni on ja olen sentään miesvaltaisella alalla. En tiedä miksi ap kokee hameet ja mekot jonain sovinismin merkkinä. Nykypäivänä ollaan sen verran valistuneita, että ihmisiä kohdellaan samalla tavalla sukupuolesta riippumatta, ainakin minun työpaikallani sekä tuttavapiirissäni. Korkkareita rakastan, ikävä vain etten voi enää niitä juurikaan käyttää.

Vierailija
34/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä menolla ollaan taas kohta ajassa, että naiset eivät saa pitää housuja.

Inhottaa naisten tyhmyys tässä asiassa.

Oma sukupolveni on paljon fiksumpi kuin nämä hameita, sukkahousuja ja mekkoja palvovat milleniaalit.

Vierailija
35/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ap on hätänä? Inhoan housuja, koska ne kiristävät, eivätkä ole mukavat päällä. Mekko on yksinkertaisesti paras vaate minulle. En ole huomannut muutosta ihmisten käyttäytymisessä sen perusteella, mitä ylläni on ja olen sentään miesvaltaisella alalla. En tiedä miksi ap kokee hameet ja mekot jonain sovinismin merkkinä. Nykypäivänä ollaan sen verran valistuneita, että ihmisiä kohdellaan samalla tavalla sukupuolesta riippumatta, ainakin minun työpaikallani sekä tuttavapiirissäni. Korkkareita rakastan, ikävä vain etten voi enää niitä juurikaan käyttää.

Ei nykypäivänä olla sen valistuneempia kuin ennenkään, ja todella huolestuttavaa että on menty jo melkein takaisin sinne 50-luvulle pukeutumisen suhteen- Milleniaalit varsinkin ovat jotenkin täysin hurahtaneet sovinistisiin pukeutumiskoodeihin, naisilla hame, miehillä housut, ja eivät edes ymmärrä miten takapajuista se on. Hame ja korkokengät ei ole mikään mukava oukeutumisen muoto, joka niin väittää on jotenkin yksinkertainen.

Vierailija
36/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun korkkarit on ihan mukavat jalassa.

Vierailija
37/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska meitä vtuttaa se, että nainen otetaan tosissaan vaan jos sillä on valkoinen kauluspaita ja musta jakkupuku päällä.

Olen ihan yhtä asiantunteva ihminen, vaikka olisin vaaleanpunaisessa pitsimekossa glitterkorkokengissä.

"Tyttömäisiksi" nähdyt asiat tuppaa vähentämään ihmisen arvostusta ja hänet nähdään lapsenkaltaisena kaitsettavana. Tähän halutaan muutos.

Eipä muakaan tosissaan oteta hupparissa ja verkkareissa näin miehenä. Kyllä munkin pitää kiskoa puku päälle, jotta ottavat tosissaan konsultoidessa. Vaikka sama pää, eri puku. 

Vierailija
38/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä oon aina tykännyt mekoista ja korkkareista. Tykkään myös Ina Mikkolan tyylistä vaikka en itse niin överi olekaan. Rakastan myös lapsellisia kuoseja, vaaleanpunaista ja röyhelöitä.

Tulkaa kivittämään. :D

N29

Voi rakas lapsi, ehkä joskus vielä ymmärrät mitä tuhoa saat aikaan. Teet sukupuolestasi lapsentasoisen olennon, jota ei voi ottaa vakavasti.

Ikävä kyllä sinun ja ina mikkolan kaltaiset minnihiiret ovat se suurin este sille että naisia koskaan otetaankaan tosissaan missään. Maailman tappiin asti sukupuolemme kohtaloksi on koitunut olla silmätikkuina huvittavan pukeutumisemme takia, ja sitten vielä oikein itse piehtaroidaan naistenlehtien luomassa ulkonäkökeskeisyydessä ja kekkaloidaan joulukuusen näköisinä lukemassa jopa uutisia. 

Kuka ottaa vakavasti uutisankkuria joka on hihattomissa vaatteissa ja näyttää joulukuuselta koruineen ja hörhelöineen. Kuka muistaa heta-leena sierilän vai mikä olikaan, on onneksi hävinnyt ruudusta johonkin, teki ihan pahaa katsoa hänen tyylivalintojaan joka aamu tai ilta.

Vierailija
39/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun korkkarit on ihan mukavat jalassa.

Jauha vähän enemmän paskaa niin uskot siihen itsekin.

Vierailija
40/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä housuja kuin kotona. 🤷🏼‍♀️

Muuten tykkään hameista ja mekoista, ne ovat mielestäni helppoja vaatteita yhdistää kivaksi kokonaisuudeksi kenkien ja takin kanssa. Antaa huolitellun vaikutelman vähällä vaivalla. Ja paksummat sukkahousut ovat mukavat yllä, tulee sutjakka olo.