Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi useat nuoret naiset haluavat nykyään pukeutua konservatiivisesti mekkoihin ja korkokenkiin, kuin ennenvanhaan

Voi aikoja voi tapoja
21.10.2020 |

Kauheasti otettu tasa-arvossa takapakkia kun vertaa esim 80-luvun pukeutumiseen, jolloin miehet ja naiset pukeutui samanlailla.
Mikä ihme nuoria naisia vaivaa kun haluavat kävellä epämukavilla kengillä ja pukeutua typerän näköisiin kolttuihin!!?! Järkyttävää.
Äsken oli aamuTv:ssä joku parikymppinen puolustusvoimien sihteeri (jep), ja näytti suoraan 50-luvulta tulleella hihattomassa kotelomekossa, pottakampauksessa ja sen ajan rilleissä.
Ja yksi hyvä esimerkki on se joku "toimittaja", se vähän höntin oloinen ja naiivi nuori Ina Mikkola Minni hiiri-tyyllssään. Tajuaakohan se edes, miten sovinistisesti pukeutuu, vaikka on olevinaan kai niin feministiä.
Myötähäpeää tunnen että sellainen on ajavinaan naisten asioita, kun ei osaa edes housuja käyttää.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä Porissa ainakaan ole näkynyt.

Vierailija
2/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vain omien vanhempien sukupolven tapoja ja nimiä kammoksutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5. Varmaan tämä ilmiö on näkyvissä ainoastaan Porvoossa.

Vierailija
4/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se tasapainota kun miehet on naismaisia ja pukeutuu naiseksi?

Vierailija
5/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvoisessa maassa saanee pukeutua miten tahtoo. Joillain hurjilla voi olla vaikka saman päivän aikana housut ja mekko. Ajattele!

Vierailija
6/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tasa-arvoon ja feminismiin ja nykyaikaan kuulukaan se, että jokainen saa pukeutua niin kuin haluaa? 🤔

Vierailija
7/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekko on mukava ja naisellinen. Korkkareita käyttäköön ne jotka pystyy. 

Parasta on näissä mekkonaisissa, kun ei tissivaon ja perseen esittely ole se tärkein asia. 

Tappiin asti tympii naiset joiden huomionhakuinen sexillä esille tuleminen tärkeintä.

Vierailija
8/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aito valinnanvapaus tarkoittaa sitä, että voit pukeutua mihin tahansa asuun tilanteen ja oman harkintakykysi mukaan. Ellei ole syytä pukeutua käytännöllisesti, voi laittaa mekon ja korkkarit ihan vaan koska pitää niistä.  

Vierailija
9/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollollia varmaan, mutta pakko silti tietysti sanoa, että ei kai pukeutuminen mitään tasa-arvoa määrittele. 

Ehkä ennemminkin voisi ajatella niin, ettei naisten enää tarvitse matkia miehiä saadakseen asemia. Koska nykyään naiset tunnustetaan sellaisenaan - ei miehen kylkiluina. Nykyäänhän ministerillä voi olla tärkeässä tiedotustilaisuudessa hame tai mekko. Jos ministeri voi pukeutua "naisellisesti" niin miksi joku tavallinen pulliainen opiskelijatyttö ei voisi. 

Vierailija
10/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Olen feministi, silti kotiäiti omasta tahdosta ja miehen taloudellisen tuen ansiosta. Käytän enimmäkseen hameita ja mekkoja, vain ulkoillessa ja urheillessa on housut jalassa. Käytän myös tilaisuuden tullen korkokenkiä. Minä hoidan kokkaamisen, leipomisen ja vessojen pesun, koska pidän niistä ja koska en ole tyytyväinen miehen tekemiin ruokiin/siivoustulokseen. Olen ehdottomasti miesten ja naisten tasa-arvon kannattaja, mutta se tarkoittaa käytännössä sitä, että mies tai nainen saa itse päättää omasta elämästään eikä siihen pitäisi sukupuolella olla osaa tai arpaa. Jos jossakin perheessä mies haluaa jäädä kotiin ja vaikka käyttää mekkoa niin se on mielestäni ihan yhtä hyväksyttävää.

Ei käännetä feminismiä itsemääräämisoikeuttamme vastaan!

Vierailija
11/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ulkkareita paljon alueella tytöt oppivat että saa olla rauhassa kun peittää

Vierailija
12/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa, että naiset alkavat miehiksi. Tasa-arvo on sitä, että naisille ja miehille on samat säännöt ja oikeudet.

Nainen ja mies voi yhtälailla pukeutua mekkoon ja korkokenkiin halutessaan. Ei ongelmaa.

Vierailija
13/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta aurinko nousee.

Vierailija
14/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trollollia varmaan, mutta pakko silti tietysti sanoa, että ei kai pukeutuminen mitään tasa-arvoa määrittele. 

Ehkä ennemminkin voisi ajatella niin, ettei naisten enää tarvitse matkia miehiä saadakseen asemia. Koska nykyään naiset tunnustetaan sellaisenaan - ei miehen kylkiluina. Nykyäänhän ministerillä voi olla tärkeässä tiedotustilaisuudessa hame tai mekko. Jos ministeri voi pukeutua "naisellisesti" niin miksi joku tavallinen pulliainen opiskelijatyttö ei voisi. 

Hyväksy sitten myös islaminuskoisten naisten pukeutuminen, äläkä kitise siitä.

Vierailija
15/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne silti edelleen naisten päällä paremmalta näyttää kuin miesten.

Vierailija
16/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kauhistellut smaa. Milloin tämä hame/korkkaribuumi tuli ja miksi.

Hyi yäk.

Itse en ole aikuisena kertaakaan pukeutunut hameisiin/mekkoihin, saati korkkareihin. Nyt ei televisiossakaan enää muuta näe toimittajien tai muiden naisten päällä, järkyttävää oikeesti. :(

48v

Vierailija
17/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne silti edelleen naisten päällä paremmalta näyttää kuin miesten.

Mielipide- ja tottumiskysymys. Jos miehet käyttäisivät mekkoja ja korkokenkiä, ne näyttäisivät mielestäsi hyviltä miesten päällä.

Vierailija
18/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa, että naiset alkavat miehiksi. Tasa-arvo on sitä, että naisille ja miehille on samat säännöt ja oikeudet.

Nainen ja mies voi yhtälailla pukeutua mekkoon ja korkokenkiin halutessaan. Ei ongelmaa.

Jaa häh?

Kyllä korkokengät ja hameet ovat vahvasti seksistisiä ja erittäin sovinistisia hyvin epäkäytännöllisiä vaatteita, eivät ne kenestäkään naista tee.

Normivaatteet on paljon kivemmat päällä ja kunnon kengät, kuin jotkut kidutuskapineet ja päällä hame jonka kanssa pitää laittaa ties mitä sukkahousua ettei paleltuisi jne. Hyvin typerää nykyaikana alentua tollaiseen epämukavuuteen minusta.

Siksi mua ihmetyttääkin että nyt kaikenlaiset uusiofeministit pukeutuivat nimenomaan todella vanhakantaisesti hameisiin ja korkokenkiin. 

Vierailija
19/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska vain omien vanhempien sukupolven tapoja ja nimiä kammoksutaan.

Ai no minun äitini sukupolvi sai pukeutua jo aikuisena housuihinkin, lapsena raukat pelleili vielä sukkanauhaliivien ja hameiden kanssa.

Äitiltä olen oppinut arvostukseni housuja ja normivaatteita kohtaan, naiset ei ole kauaa saaneet vielä pukeutua mukavasti housuihin ja normivaatteisiin, nyt aletaan mennä taas takapakkia näiden uusiofeministien takia, pitävät epämukavuutta ja sovinismia ihanteinaan.

48v

Vierailija
20/64 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän mekoista ja hameista, ja siksi suosin niitä pukeutumisessani. Lisäksi ne näyttävät mun yllä paremmilta kuin esimerkiksi farkut, eli ovat tosi naisellisia. Tykkään myös käyttää korkeakorkoisia kenkiä, joten taidan olla 100%:sti sitä, mitä Ap kauhistelee:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme