Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsia hankkinut nainen, miksi valitat taukohuoneessa?

Vierailija
24.01.2014 |

Hei, miksi teidän n. 40-50 -vuotiaiden naisten on työpaikan kahvihuoneessa aina surkuteltava itseänne, kun nuoremmat lapsettomat kollegat kertovat lomamatkoistaan, harrastuksistaan tai vilkkaasta sosiaalisesta elämästään? Joo, tiedämme jo, ettet ole käynyt kymmeneen vuoteen tanssimassa tai miehen kanssa kahdestaan ulkomailla. Kerroit sen jo viime viikolla. Tämän takia sinua ei kutsuta mukaan varmaan tänäkään vuonna.

Olet päätöksesi tehnyt, älä valita siitä muille. Ei ole meidän vikamme, että vapautta ja itsevarmuutta löytyy meiltä enemmän kuin sinun ikäluokkasi naisilta.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 18:18"]

Kyllä ap kiitettävästi näet vaivaa, mutta ei tää sun ketju nyt kuule oikein lähde.

[/quote]

myönnän halunneeni provosoida yleistämällä ja kärjistämällä, mutta kyllä tällainen ilmiö on ihan todellinen meillä töissä ainakin. Olen siis opettaja. -ap

Vierailija
2/23 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 14:10"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 18:18"]

Kyllä ap kiitettävästi näet vaivaa, mutta ei tää sun ketju nyt kuule oikein lähde.

[/quote]

myönnän halunneeni provosoida yleistämällä ja kärjistämällä, mutta kyllä tällainen ilmiö on ihan todellinen meillä töissä ainakin. Olen siis opettaja. -ap

[/quote]

Mä olen varmaan teidän opehuoneesta, jos kyseessä on alakoulu. Lasten jokapäiväinen kaitseminen aamusta iltaan todella saa kuvittelemaan, että ne on ne omat lapset, jotka estävät ihmistä elämästä, vaikka järjellä tietääkin, ettei asia ole niin. Harkitsen vuorotteluvapaata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei neli10 valita lapsista koska lapset alkaa olla jo täysi-ikäisiä monesti mutta nuoret voi valittaa kun ei pääse bailaamaan ja mummikin on canarioilla. Yöunet jää vähiin mutta sellaista se on.

Vierailija
4/23 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne lapset käytännössä kaikenlaista estävät. Asioista ei tule välttämättä mahdottomia mutta kuitenkin niin työläitä tai kalliita, että ne jäävät tekemättä. Tunteja on kuitenkin vuorokaudessa rajallinen määrä, samoin päiviä viikossa, ja lapset vievät omat osuutensa väkisinkin. -ap

Vierailija
5/23 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sinä edustat koko ikäluokkaasi ja minä koko omaa ikäluokaani. Sitten mun ikäluokalla menee helvetin hyvin. Susta en tiiä, kun tollasta täällä jaksat valittaa. 

Vierailija
6/23 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nämä ns vanhemmat naiset eivät valita, ne just käy ja tekee, nuo nuoret pikkulasten äidit kyllä valittavat, ihan aiheesta, onhan se inhottavaa, kun on univelkaa paljon, ei pääse lomalle yms yms. Muutama vuosi, ja sitten taas helpottaa, ellei oteta liian isoa asuntolainaa.

Onneksi ollaan eripaikassa töissä :D

Vierailija
7/23 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuon ikäisillä naisilla ole jo aika isot lapset ja jo sitä omaa aikaakin :-)

Vierailija
8/23 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 17:02"]

Hei, miksi teidän n. 40-50 -vuotiaiden naisten on työpaikan kahvihuoneessa aina surkuteltava itseänne, kun nuoremmat lapsettomat kollegat kertovat lomamatkoistaan, harrastuksistaan tai vilkkaasta sosiaalisesta elämästään? Joo, tiedämme jo, ettet ole käynyt kymmeneen vuoteen tanssimassa tai miehen kanssa kahdestaan ulkomailla. Kerroit sen jo viime viikolla. Tämän takia sinua ei kutsuta mukaan varmaan tänäkään vuonna.

Olet päätöksesi tehnyt, älä valita siitä muille. Ei ole meidän vikamme, että vapautta ja itsevarmuutta löytyy meiltä enemmän kuin sinun ikäluokkasi naisilta.

[/quote]

Ööö, missähän olet töissä, jos kuulet tuollaista. Minä olen ollut työelämässä 30 vuotta ja en ole kuullut keski-ikäisten naisten valittavan tuollaisista asioista.

Kerropa kuule työpaikkasi.

Ihan oikeasti, tänään on ollut todella huonoja provoja.

Vierailija
9/23 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 17:09"]

Eiköhän tuon ikäisillä naisilla ole jo aika isot lapset ja jo sitä omaa aikaakin :-)

[/quote]

Kaikki kollegani ovat korkeasti koulutettuja, ja siten lisääntyminen on voinut jäädä myöhemmäksi. Ja voi valittajissa kolmikymppisiäkin olla, ei sen puoleen. :) -ap

Vierailija
10/23 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jumalauta mua sieppaa tällainen ajattelu. Se, että on tehnyt jonkun valinnan, ei tarkoita sitä, että se valinta on tehnyt elämästä jotenkin täydellistä. On asioita, joihin hyvästä valinnasta huolimatta voi olla tyytymätön.

Ap, sä oot valinnut työn, jossa on työkavereita. Älä valita siitä, että he ärsyttävät sinua. Mikset tehnyt niin kuin minä? Mä oon valinnut sellaisen työn, jota tehdään yksin. Ihan kuule oma moka.

Vierailija
11/23 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 17:12"]

[/quote]

Kaikki kollegani ovat korkeasti koulutettuja, ja siten lisääntyminen on voinut jäädä myöhemmäksi. Ja voi valittajissa kolmikymppisiäkin olla, ei sen puoleen. :) -ap

[/quote]

HIHIHIIIII, Porvoossa vain on tällaisia taukohuoneita :DDDDDDD

Vierailija
12/23 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitatko ap, että kun lapsia on hankittu niin mistään lapsiin liittyvästä tai liittymättömästä ei saa koskaan puolella sanallakaan valittaa? Suunnilleen samanlainen logiikka kuin jos olet joskus sanonut jotain poikkipuolista liittyen töihisi - niistä ei saa valittaa koska olet työelämässä.

Vierailija
13/23 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoita. Tarkoitan sitä, että kun me lapsettomat puhumme kaikesta kivasta, mitä olemme tehneet, nämä tietyt tyypit heittäytyvät heti marttyyreiksi. "Voi, kyllä minäkin, mutta kun on nuo lapset." Joo, itsepä sänkysi petasit. -ap

Vierailija
14/23 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 17:18"]

HIHIHIIIII, Porvoossa vain on tällaisia taukohuoneita :DDDDDDD

[/quote]On Porvoossa ja muuten miltei jokaisessa muussakin Suomen kunnassa. Joten hihittele sinä vain. -ap

Vierailija
15/23 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mun työpaikalla kyllä eniten valittaavat ne lapsettomat ihmiset. Kaikesta ja usein. Mut ei se muo haittaa. Valittakoot mitä valittaa. Miks ihmeessä ap sua toisten valitus häiritsee? Elämässä pitää oppia kuuntelemaan kaikenlaisia juttuja. Se vaan on sellasta. Et sä ihmisten valittamista pois saa kitkettyä. Kulutat vaan itseäs, kun ärsyynnyt turhasta.

Vierailija
16/23 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 17:16"]

Mikset tehnyt niin kuin minä? Mä oon valinnut sellaisen työn, jota tehdään yksin. Ihan kuule oma moka.

[/quote]

Koska toisten kykenemättömyys noudattaa hyviä keskustelutapoja eivät sanele uravalintojani. -ap

Vierailija
17/23 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/23 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 48v. ja mun pojat on 10v ja 12v. Kerro mitä en voi tehdä mitä sinä teet? Olen  saanut lapseni myöhemmällä  iällä. Voin harrastaa yksin, shoppailla yksin ja kesällä minä ja kuopus lähdetään lomalle yhdessä. Ravintoloissa en käy, enkä alkoholia käytä.

Vierailija
19/23 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun lapsi tai lapsia niin jää moni turha asia pois elämästä. Lasten kanssa pääsee matkoille, kirkkoon, kylään, kirjastoon, retkelle, uimaan jne.

Vierailija
20/23 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 17:12"]

[/quote]

[/quote]

Silti, puhut 40-50- vuotiaista. Vaikka olisi saanut 3-kymppisenä lapsia niin se on jo melko isoja eikä mitään rinnalla kiikutettavia ipanoita. Tsiiiiiiiiiiiiiiiiiiiisus! Puhumattakaan 5-kymppiset naiset, niitten "vauvat" asuu jo omillaan, samaa ikäluokkaa kuin sinä ap! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi