Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtilanne Suomessa pelottaa.

Vierailija
24.01.2014 |

Olen vastavalmistunut yliopistosta, töissä vielä pari kuukautta opiskeluajan työpaikassa. Olen alkanut hakea uutta työpaikkaa mutta pelottaa, etten sellaista löydä. Ihan hirveä stressi koko ajan. Avoimia työpaikkoja ei juuri ole, olen siis pistänyt avoimia hakemuksia. Tällä viikolla 15kpl.

Alallani oli vielä opiskelun alkaessa tosi hyvä työtilanne, mutta nyt tuntuvat työt kadonneen. Onko kellään mitään hyvää vinkkiä työnhakuun?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 15:04"]Mulla on työhaastattelu maanantaina! Juuri tuli puhelu.

Ja työkokemusta omalta alalta löytyy lähes koko opiskeluajalta kesätöitä ja muuten 2-3pv/vko :)

[/quote]

ap

Vierailija
2/15 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin päivittää, että neljästä paikasta sain haastattelupyynnön, kolmessa haastattelussa käynyt ja kaikkiin pääsisin :D eivät toki ole kaikki vakituisia. Mutta eipä näytä enää toivottomalta :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! Onnea! :)

Vierailija
4/15 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hienoa kuulla että sait tarjouksia, nyy vaan pähkäilemään minkä valitset! Onnea :)

Vierailija
5/15 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa!

Vierailija
6/15 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin pari vuotta sitten työpaikkaa. Töitä tuli ovista ja ikkunoista, ei ehditty edes tarjota kaikkea mistä tarjouspyyntöä kysyttiin. Nyt on tullut selvä hiljentyminen ja hommat menee niin että tarjoukset on puolet siitä hinnasta, mitä pari vuotta sitten saatiin. On ollut pakko tarjota halvemmalla, että homman saa. Peruskorjaushommien parissa puuhastelen ja insinööri olen. Pelottaa, että joku saa lähteä. Mulla on tälläkin viikolla ollut päivä, että ehdin siivota laatikostoni, kun projekti valmistui ja uusi ei ole vielä päässyt alkamaan. 

Vierailija
7/15 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 14:43"]

Jos sinulla ei ole hyvää työkokemusta omalta alalta, on turha haaveilla työllistymisestä. Yliopistokoulutettuna olet valitettavasti liian koulutettu aloittamaan "alhaalta" esim. myyjän, respan, sihteerin töistä. Suhteilla työpaikat saadaan.

[/quote]

Täällä kyllä liioitellaan nyt suhteiden merkitystä. Toki vakipaikat usein menevät entuudestaan tutuille henkilöille, esim. talon sisältä, mutta se on mielestäni eri asia kuin suhteilla saaminen. Itse en ole saanut ainuttakaan valmistumisen jälkeistä työpaikkaa suhteilla, pari kesätyötä nuorena tyttönä kylläkin. Muut ansiot alkavat puhua puolestaan, sitten kun sitä kokemusta kertyy.

Vierailija
8/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mistä puhut :( Meidän perheessä on työpaikat molemmilla tällä hetkellä, mutta ihan oikeasti mietiyttää että onko niitä töitä enää esim. 10 vuoden päästä. Mieheni on teollisuusalalla, onko täällä kohta enää teollisuutta?? Meillä ajankohtaista olisi ensimmäisen omistusasunnon hankkiminen, mutta se tuntuu aika isolta riskiltä, näillä työllisyysnäkymillä.

Työnhakuun en osaa antaa mitään muuta vinkkiä, kuin että ole aktiivinen. En tiedä millä alalla olet, sekin toki vaikuttaa. Joillakin on aloilla on ns. training-ohjelmia, joissa ei palkalla juhlita, mutta joiden kautta on mahdollista saada jalka työelämän oven väliin.

Vierailija
9/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Norjaan.

Vierailija
10/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheellinen pelko. Olen valmistunut statusalalta ja hakenut työn ohella toista paikkaa. Paikkoja on todella vähän ja hakijoita paaaaljon.

Vierailija
11/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alani liittyy sosiaali- ja terveysalaan. En halua tarkemmin kertoa. Mutta tuon tyyppisiä harjoitteluita ei juuri ole, osa-aikatöitä ehkä. Meilläkin mies on vakkarihommissa, mutta työpaikalla lomautuksia koko ajan :/

Vierailija
12/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 14:21"]

Olen vastavalmistunut yliopistosta, töissä vielä pari kuukautta opiskeluajan työpaikassa. Olen alkanut hakea uutta työpaikkaa mutta pelottaa, etten sellaista löydä. Ihan hirveä stressi koko ajan. Avoimia työpaikkoja ei juuri ole, olen siis pistänyt avoimia hakemuksia. Tällä viikolla 15kpl.

Alallani oli vielä opiskelun alkaessa tosi hyvä työtilanne, mutta nyt tuntuvat työt kadonneen. Onko kellään mitään hyvää vinkkiä työnhakuun?

[/quote]

Aina saa töitä. Riittää vain että on suhteita, osaamisella ei tosiaan ole niin väliä. Se onkin sitten eri asia että kuinka kauan valtiolla on varaa maksaa tyhjästä...

Vientisektori ei vedä ollenkaan. Eli sillä saralla ei töitä saa enää edes suhteilla.

Vierailija
13/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri ole suhteita....

Vierailija
14/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ei ole hyvää työkokemusta omalta alalta, on turha haaveilla työllistymisestä. Yliopistokoulutettuna olet valitettavasti liian koulutettu aloittamaan "alhaalta" esim. myyjän, respan, sihteerin töistä. Suhteilla työpaikat saadaan.

Vierailija
15/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työhaastattelu maanantaina! Juuri tuli puhelu.

Ja työkokemusta omalta alalta löytyy lähes koko opiskeluajalta kesätöitä ja muuten 2-3pv/vko :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi