Tänään S-marketissa ihmisten lihavuus oli epätavallisen silmiinpistävää
En voinut kuin hämmästyä tänään asioidessani erään eteläsuomalaisen pikkukaupungin marketissa. Kanssa-asioivista YKSI oli hoikka/normaalipainoinen. Lopuista n. 15-20 asiakkaasta puolet olivat vähän tuhteja, ylipainoa ehkä 10-20 kg ja puolet jopa sairaalloisessa kunnossa ja todella huonokuntoisen näköisiä. Ja kaikki vieläpä kohtalaisen nuoria ihmisiä. Ihan hullua missä jamassa Suomen väestö on. Jokin ihmisten arjessa on pielessä, mutta mikä? Miten tätä lihavuusepidemiaa voisi hoitaa?
Kommentit (490)
Lastentekokoneet liikenteessä näin pääsiäisen alla. Liikunta jää vähemmälle, kun tehdään ruokaa kymmen lapsiselle perheelle.
Kassatkin aika tuhdissa kunnossa, istumatyö ainakin kerryttää kiloja helposti.
Kiva maksaa lihavien terveydenhuoltomenot 🤷
Pitäisi joka kulmalle pystyttää rasvaimuklinikoita jotta Neste saisi lisää edullista raaka-ainetta biopolttoaineisiin
Jopa jenkit ovat somessa ihmeissään kun tutkiskelevat kauppojemme valtavia karkkihyllyjä.
Suomessa on mässyä lähellä kauppojen ovia, kasviksien vieressä, maitohyllyjen vieressä, leipien vieressä, kassoilla ja sitten valtavat karkkihyllyt omalla paikallaan. Tuohon päälle sitten leivonnaiset ja sokerijugurtit yms.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne muiden kilot sua harmittaa? Itsehän he ne kantavat.
Häiritsee silmääni ja kukkaroani, sillä minunkin pitää osallistua veronmaksajana läskien huonon terveyden hoitamiseen.
Kiva maksaa lihavien terveydenhuoltomenot 🤷
Lihavuus ei ole normaalia. Mun lihava työkaveri söi kaksi isoa annosta lämmintä ruokaa samalla kun itse söin ravitsevan salaatin. Harvemmin aikuinen joka ei enää kasva tarvitsee noin paljon ruokaa...ja itse samoissa mitoissa kuin teininä ja työkaveri joku L kokoinen vaikka nuori...