AV: Toimikaa personal trainereinani
Keksikää minulle terveellinen ruokavalio ja jotain halpoja liikuntamuotoja. Olen työtön ja laskujen jälkeen jää noin 200 euroa, eli sen perusteella mennään. Tehkää mielellään myös aikataulut syömisille ja liikunnalle. Olen 169cm 85kg.
Kommentit (9)
Syö vähemmän kuin kulutat, niin simppeliä se on!
Juoksu ja murtomaahiihto kuluttaa paljon kaloreita ja nostaa monipuolisesti kuntoa - niistä kannattaa aloittaa. Katso myös YouTubesta bodyweight exercises - lihaskuntoa jota tehdään pelkällä ruumiinpainolla, et tarvitse välineitä (ja olet vielä trendin harjallakin. Kun syöt vähemmän kuin kuluttaa, laihtuu. Siihen ei tarvitse mitään erityistä ruokavaliota - ainoastaan sellainen, että jaksat itse pitää sitä yllä. Itselle tulee täydempi olo proteiinista, joten suosin sitä. Mutta kukin tyylillään.
Sen verran voin toimia, että kehotan sulkemaan koneen ja menemään lenkille joka kerta kun tekee mieli roikkua av-palstalla. Takuulaihdutus.
Lasku tulee postissa.
Miten kukaan voi aikatauluttaa sinun elämäsi noilla tiedoilla? Oletko työtön (mutta varakas) sinkku, jonka elämää ei säätele tällä hetkellä mikään ulkopuolinen tekijä?
Eli jos sanon, että syö joka päivä näihin kellonaikoihin: 7:00, 10:15, 12:30, 15:00, 18:30 ja 20:00, ja liiku aikoihin 6:20-6:50 ja 14:00-14:45, niin onnistuuko?
Ota malliksi joku gofatgo-tyyppinen dieetti, jossa on 6 pientä ateriaa päivässä mutta sovella sitä omaan budjettiisi. Etsi halvimmat maitorahkat ja raejuustot kaupoista, samoin korvaa diettien kalliimmat proteiinilähteet halvemmilla, kuten linsseillä, pavuilla, edullisella tofulla ja soijarouheella ellet löydä jotain halpoja tarjouslihoja.
Tämä on salilla käyville tarkoitettu ruokavalio, jossa on paljon proteiinia. Sitä voi hyödyntää ainakin mallina kuinka kalorit ja ateriat on jaoteltu pitkin päivää. Tavis ei tietenkään tarvitse noita salitreenaajan ravintolisiä mutta laitoin tuon tähän malliksi ja inspiraatioksi.
http://www.tuukkaheikkinen.fi/wp-content/uploads/2013/10/ruokavalio.nainen.jpg
Tässä dieetin laatijan evästystä aiheeseen:
Hae kirjastosta Katri Mannisen kirjoja, nimiä en muista mutta Elämäsi kuntoon tai vastaavaa on ainakin hyvä. Siinä kerrotaan hyvin seikkaperäisesti miten ja mitä ja kuinka paljon kannattaa syödä. Tulet huomaamaan, että kuitua esim pitää aivan haalia kasaan. NO, siinä on siis ruokavalio, mutta myös erittäin hyviä liikuntavinkkejä. Molemmat onnistuu myös pienellä budjetilla, kokemusta on!
Työttömänä on hyvä tehdä pitkiä kävelylenkkejä, saa todnäk halvempia lippuja uimahalliin (saunassa huoletkin unohtuu) ja voi käydä ehkä muissakin urheilupaikoissa edullisemmin. Vaikka kotitreeni on tehokasta toki myös.
Sinä onnistut: Pysyvän painonpudotuksen salaisuus (2003)
Tässä se K. Mannisen kirja! Löydät siitä oman personal trainerisi varmasti!
Oikein käsket? En varmasti tee. Rahan arvoista hommaa...