Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähköt katkesi laskun takia

Vierailija
24.01.2014 |

Nyt sitten ihan sama jos joku soimaa. Olen ollut niin kamalassa elämäntilanteessa. Lapset sairastunut ja itse sairaana. Arjen olen saanut yksin heidän kanssaan rullaamaan erinomaisesti muuten, mutta raha-asioita olen koittanut hiljalleen saada parempaan suuntaan. Olen juuri siinä rajoilla etten saa toimeentulotukeakaan.

Noh, sähkölaskun kanssa ajattelin tehdä niin, että venytän sitä niin pitkälle kun voi ja maksan toki vähistäni jos tulisi jokin muistutus ennen sitä kun olen aikeissa sen maksaa.

Tarkoitukseni oli nyt lapsilisäpäivänä maksaa puolet ja viikon päästä loput, koska mitään muistutusta en ole saanut, vasta kun eilen.

Mutta samalla kun muistutus tuli niin sähköt oli poikki.

Soitin sähkölaitokselle heti ja kerroin, että tänään maksan sen pois jane.

Hän väitti kivenkovaan, että olen saanut huomautuksen. Ja minä en voi sitä myöntää kun en ole saanut. Ehkä postin vika ehkä jokin muu kömmähdys.Tottakai olisin hakenut apua aikaisemmin jos mulle olisi muistutus tullut enkä olisi sitä siinä kohtaa pystynyt maksamaan itse.

Noh, nyt ei toimeentulotuki tähän kohtaan auta ja aion kyllä hakemuksen laittaa. Minulla on raha tuohon sähköön nyt ja olen menossa sen hoitamaan, 1 ilta ilman riitti. Ei ole koskaan ollut tälläistä tilannetta eikä tulevaisuudessa tule.

Mutta mulla ei ole maksaa sitä, että sähköt tulisi varmuudella tänään päälle, jotta jää ruokaankin rahaa.

Eli saan laskun maksettua, eilen en olisi edes kerinnyt asiaan vaikuttaa kun virka-aika oli lopuillaan postin saatuani.

Mutta miten ihmeessä saisin niin, että he laittaisi sähköt päälle jo tänään?

Soitin jo eilen diakoniaan jne. eipä sieltä oikein apua ollut tarjolla, joten en nyt tuhlaa aikaani niihin ensimmäisenä.

Sosiaaliin tarvitaan hakemukset ja tulotiedot ym. ja asia etenee vasta ensi viikolla, ei nekään nopeampaa toimi.

Ainahan sinne sähkölaitokselle voisi joku muukin soittaa meidän puolesta, mutta ei se eilenkään tuntunut siltä, että auttaisi kun olivat nin tiukkoja ja joustamattomia muutoinkin.

Mitä ihmettä heille sanon kun laskun maksan, jotta tulisivat laittamaan sähköt viikonlopuksi?

Olen ihan juuri lähdössä hoitamaan asian.

Mietin jopa sellaista, että esittäisinkö iloisena, että sähköt on jostain syystä jo päällä, että ei kiirettä niin iskisikö niille paniikki tulla katsomaan, että ollaanko murrettu sinetti ja samallahan he sitten toteaisi kaiken olevan ok ja voisivat oikeasti ottaa sen sinetin pois?

Onko mitään lakia mihin voisin vedota?

Mulla ei ole nyt aikaa vastata teille, mutta vinkkejä otan vastaan ja lukaisen kohta josko olisi ideoita kellään.

Tämä on kyllä ensimmäinen ja vihoviimeinen kerta kun tälläistä tapahtuu.

Muuten kaikki olisi hyvin  ja sen jälkeen kun tuo on maksettu ei mulla olekaan enään mikään lasku myöhässä, että se on positiivista.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei heru sympatiaa, ei todellakaan. Siis miten ihminen voi olla niin tyhmä, että päästää tilanteen noin pitkälle? Mikä siinä on niin vaikeaa ottaa puhelin käteen hyvissä ajoin ennen eräpäivää ja sopia maksuaikataulusta? Kysy vakavalla naamalla itsekin taloudellisissa vaikeuksissa ollut.

Vierailija
22/22 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 09:25"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 09:22"]Sähkölaskun lisäksi maksat 100€ kytkentämaksun. Jos sähkösi tulee esimerkiksi fortumilta ja helen siirtää sähkön, maksat molempiin yksiköihin 100€.

Kerran kokenut, ei enää ikinä

[/quote]

En todellakaan maksa mitään kytkentämaksuja heidän virheensä vuoksi!

Muita vinkkejä?

Ap

[/quote]

Minkä heidän virheensä vuoksi? Itse kerroit, että olet saanut sähkölaskun, et vain maksanut sitä. Siellä sähkösopimuksessa kerrotaan aika selvästi, että jos et maksa laskua, sähköt katkaistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi